Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris039
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:20
Ik heb de ZenWifi XT9 besteld voor mijn thuisnetwerk. Echter twijfel ik hoe ik deze het beste kan installeren. Binnen enkele maanden kan ik mijn contract verlengen van de provider en ik overweeg om te gaan overstappen. Nu wil ik de XT9 al aansluiten maar ik twijfel of ik ze wil gebruiken als access points waar ze de settings van de modem van de provider overnemen of is het mogelijk het modem er tussenuit te laten / uit te zetten waardoor ik enkel de XT9 de volgende keer als ik geswitcht ben koppel aan het nieuwe modem? Op dit moment ben ik aangesloten bij glasvezel van Caiway. Maar ik wil graag overstappen indien goedkoper naar andere provider (wel weer glasvezel).

Ik weet wel het e.e.a. van netwerking maar ik noem mezelf verre van een expert...
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit is afhankelijk van welke router je nu hebt van Caiway en hoe deze is aangesloten. Vanaf de glasvezel.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:58

lier

MikroTik nerd

De Asus bevat een RJ45 aansluiting voor WAN, je hebt dus op z'n minst een media converter nodig en mogelijk ook een router (als de Asus geen VLAN op de WAN poort ondersteunt).

Waarom de Asus? Wat moet hij gaan doen? Als het puur om Wifi gaat, heb je (naar mijn idee) een best wel duur apparaat gekocht.

Eerst het probleem, dan de oplossing