Bron: stalen kozijn met bovenlicht en opdekdeuren aan het vervangen met renovatiekozijnen en deuren van de Hornbach.
[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 05-02-2024 22:43 ]
Zat ook bij Hornbach te kijken en zag toch een mooie zwarte deur voor 300 ongeveer. Is dat een beetje prima kwalitatief? Kozijn zelf zijn de kosten niet, uitgaande van houten kozijnenRukapul schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:41:
Voor 300 euro haal je ook bij de bouwmarkt nauwelijks een (renovatie)kozijn en een nette (volspaan) deur.
Bron: stalen kozijn met bovenlicht en opdekdeuren aan het vervangen met renovatiekozijnen en deuren van de Hornbach.
🇳🇱 iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR
Ja aluminium. Huis is uit 89. Plafondhoogte is redelijk standaard, 231 ofzo geloof ik.tuonier schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:43:
Weet je zeker dat je nu een aluminium kozijn hebt? Stalen kozijnen zijn veel gangbaarder. En weet je ook zeker dat je plafondhoge deuren wil? Ook niet zo gebruikelijk, maar alles kan
Ga je de sponning dan groter zagen?CryptoNL schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:42:
[...]
Zat ook bij Hornbach te kijken en zag toch een mooie zwarte deur voor 300 ongeveer. Is dat een beetje prima kwalitatief? Kozijn zelf zijn de kosten niet, uitgaande van houten kozijnen
Stalen kozijnen zijn typisch om de muur geklemd. Als je de deurmaat gelijk wilt houden moet je renovatiekozijn (ca 125 euro) gebruiken of het gat groter zagen.
Qua deuren, ze staan nog in de gang
[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 05-02-2024 22:47 ]
Graag! Heb overigens 1 echte stalen binnendeur en die was erg prijzigTHE_BASE schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:44:
Er zijn twee websites waar je verre van vandaan moet blijven, ik heb er spijtig genoeg gewerkt. Ik mag ze hier niet noemen waarschijnlijk, maar het zijn stalen binnendeuren voor lage prijzen. Mocht je willen weten welke sites je links moet laten liggen, DM even.
Renovatie kozijn waarschijnlijk. Gaan het zelf niet uitvoeren > vakmanRukapul schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:45:
[...]
Ga je de sponning dan groter zagen?
Stalen kozijnen zijn typisch om de muur geklemd. Als je de deurmaat gelijk wilt houden moet je renovatiekozijn (ca 125 euro) gebruiken of het gat groter zagen.
Mocht je het bij de bouwmarkt niet vinden, ga dan eens naar een timmerfabriek. Dat klinkt duur, maar mijn volledig op maat gemaakte volhout deuren bleken uiteindelijk goedkoper te zijn dan soortgelijke MDF-convectiedeuren. Je kunt het dan ook zo gek maken als je zelf wil.CryptoNL schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:36:
Hi allemaal,
Wij willen de verschrikkelijk lelijke aluminium kozijnen inclusief bovenlicht met enkel glas verwijderen en hier plafondhoge zwarte binnendeuren voor in de plaats, maar we zien door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel aanbod en zoveel prijsverschil.
Heeft een simpele bouwmarkt niet gewoon wat wij zoeken met een stel mooie klinken voor 200-300€ p deur?
Iemand ervaring met dit soort deuren?
231 is echt een heel laag plafondCryptoNL schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:44:
[...]
Ja aluminium. Huis is uit 89. Plafondhoogte is redelijk standaard, 231 ofzo geloof ik.
ons huis uit 1990 heeft ook 231 hoge plafonds hoor.. ik ga toevallig zelf nl ook kamer hoge deuren monteren haharedfoxert schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 01:11:
[...]
231 is echt een heel laag plafondZelfs mijn huis uit 1961 heeft op de bovenverdieping al een hoger plafond.
[ Voor 9% gewijzigd door lord_fh op 06-02-2024 08:03 ]
waarom zou je het niet mogen plaatsen hier? Als dat jouw ervaring is dan is dat best waardevol toch? Ik denk namelijk dat ook ik bijna verleid was om deuren te kopen bij zeker 1 van deze toko's. Ben nog steeds aan het oriënteren namelijk ( kom elke keer rond de 600 uit voor stalen deur + kozijn met (rook)glas )THE_BASE schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:44:
Er zijn twee websites waar je verre van vandaan moet blijven, ik heb er spijtig genoeg gewerkt. Ik mag ze hier niet noemen waarschijnlijk, maar het zijn stalen binnendeuren voor lage prijzen. Mocht je willen weten welke sites je links moet laten liggen, DM even.
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him
Als je met geld gaat strooien met de gedachte dat je huis er meer waard van wordt, laat dan maar zitten. Niet iedereen denkt hetzelfde over over je huidige deuren.
Welke dan?THE_BASE schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:44:
[ Voor 23% gewijzigd door Kanoet op 06-02-2024 09:27 ]
Ik heb een klein jaartje bij een bedrijf gewerkt dat stalen binnendeuren verkoopt via twee websites. De deuren worden gemaakt in Turkije.
Er worden veel loze beloftes gedaan, levertijden belooft van 4-6 weken die never nooit gehaald worden en terugbetalingen duren maanden. De man is een narcist eerste klas en weet dondersgoed dat hij mensen naait, maar blijft ermee doorgaan. De kwaliteit is overigens ook om te huilen en problemen worden niet opgelost, daar heeft hij geen mensen voor. Doe mij een lol en bestel er nooit iets. Ik lees na 2 jaar op Trustpilot nog altijd dezelfde klachten. Ik hoop overigens dat dit ooit stopt, want persoonlijk heb ik medelijden met iedereen die er in tuint. Ook een van de redenen van mijn vertrek bij dit louche bedrijf. Hieronder waarover het gaat.
[ Voor 14% gewijzigd door THE_BASE op 06-02-2024 18:46 ]
🇳🇱 iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR
Een echte stalen deur kost wel wat meer dan 600hollandnick schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:12:
[...]
waarom zou je het niet mogen plaatsen hier? Als dat jouw ervaring is dan is dat best waardevol toch? Ik denk namelijk dat ook ik bijna verleid was om deuren te kopen bij zeker 1 van deze toko's. Ben nog steeds aan het oriënteren namelijk ( kom elke keer rond de 600 uit voor stalen deur + kozijn met (rook)glas )
Bedrijven als Gewoon Gers verkopen stalen deuren maar dat is geen staal, enkel staal look. Het is gewoon aluminium, maar geen staal
@XOR Timmerfabriek klinkt interessant. Nog eventuele voorbeelden?
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
:strip_exif()/f/image/ta8BIRtrpu5wsq3eOdpCydll.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 67% gewijzigd door aapjuh99 op 06-02-2024 11:19 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill
Maar deze zijn niet tot het plafond aan de foto's te zien, klopt dat?aapjuh99 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:14:
Ik heb goede ervaring met deze kozijn-deur combinaties - https://www.deurmarkt.com...ijn-56x90-mm/#description
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee dat klopt, maar je kunt ze wel krijgen in plafondhoge maten.CryptoNL schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:24:
[...]
Maar deze zijn niet tot het plafond aan de foto's te zien, klopt dat?
"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill
Bijzonder aangezien het bouwbesluit in 1990 al voorschreef dat de plafonds minimaal 240 moesten zijn. Ligt er voor 10cm extra tapijt in je woning?lord_fh schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 08:02:
[...]
ons huis uit 1990 heeft ook 231 hoge plafonds hoor.. ik ga toevallig zelf nl ook kamer hoge deuren monteren haha
Dit zijn stompe deuren toch? Zijn er ook houten kozijnen voor opdek deuren? Wij krijgen 6 maart de sleutel en willen op de 1e etage de 4 deuren vervangen inclusief de kozijnen. Ik vind opdek wel mooier dan stomp.aapjuh99 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:14:
Ik heb goede ervaring met deze kozijn-deur combinaties - https://www.deurmarkt.com...ijn-56x90-mm/#description
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is stomp, je hebt ook opdekdeuren maar die zijn ook niet goedkoop. Ik gok dat je voor een moderne opdekdeur gemiddeld ~300EUR moet rekenenkwdtje schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:50:
[...]
Dit zijn stompe deuren toch? Zijn er ook houten kozijnen voor opdek deuren? Wij krijgen 6 maart de sleutel en willen op de 1e etage de 4 deuren vervangen inclusief de kozijnen. Ik vind opdek wel mooier dan stomp.
Dus je gaat in de bouwmark een deur kopen, en een vakman deze laten plaatsen? Misschien is het in NL anders, maar in BE zal een vakman daar zijn vingers niet aan willen branden. Een goedkope prutser misschien, maar dan kan je het beter zelf plaatsen (kwaliteit zal dan hoger zijn).CryptoNL schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:46:
[...]Renovatie kozijn waarschijnlijk. Gaan het zelf niet uitvoeren > vakman
Een vakman wil werken met het materiaal wat ie kent, zodat ie kwaliteit kan garanderen (want hij/zij heeft teveel werk om regelmatig klachten af te handelen). Zo kan ie ook korting krijgen bij zijn vaste leverancier, wat winst is die niet uit de zak van de klant moet komen.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Alles wat ze in de bouwmarkt verkopen is rommel? Weer wat geleerdnaftebakje schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:23:
[...]
Dus je gaat in de bouwmark een deur kopen, en een vakman deze laten plaatsen? Misschien is het in NL anders, maar in BE zal een vakman daar zijn vingers niet aan willen branden. Een goedkope prutser misschien, maar dan kan je het beter zelf plaatsen (kwaliteit zal dan hoger zijn).
Een vakman wil werken met het materiaal wat ie kent, zodat ie kwaliteit kan garanderen (want hij/zij heeft teveel werk om regelmatig klachten af te handelen). Zo kan ie ook korting krijgen bij zijn vaste leverancier, wat winst is die niet uit de zak van de klant moet komen.
De algemene opvatting in deurenland lijkt te zijn: stomp is mooier dan opdek en hout is mooier dan staal/aluminium.
Op die opvattingen is dan ook het aanbod gebasseerd.. Oftewel je ziet vaak opdek in combinatie met staal en stomp in combinatie met hout.
Een handige timmerman kan waarschijnlijk wel een opdek inmetselkozijn in een bestaande sparing plaatsen.
Als je de kans krijgt ga dan wel voor reeds afgelakte deuren.
In mijn beleving weegt het prijsverschil niet op tegen de moeite, kosten en energie om dergelijke deuren zelf te (laten) afschilderen.
Nou, ik begrijp het wel. En bij onze lokale praxis ligt inderdaad een hoop overpriced troep. En er ligt een hele hoop waarbij ik me goed voor kan stellen dat een vakman zich er niet aan wil branden. Vakmensen doen dingen toch vaak op hun eigen manier, dus als je het toch uitbesteed zou ik toch een vakman overwegen die alles levert, een keuze maken zodat je een duidelijke afspraak hebt over het eindresultaat. Ik denk dat dat kwalitatief uiteindelijk het beste is. En je hebt wat minder risico op cowboys. Om te voorkomen dat er zometeen wat scheelt aan het eindresultaat, of niet goed past en dat het dan jouw schuld is omdat je de "verkeerde" spullen gehaald hebt.CryptoNL schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:41:
[...]
Alles wat ze in de bouwmarkt verkopen is rommel? Weer wat geleerd
Omdat vrijwel iedereen opdek voor stomp vervangt in de vervangingsmarkt van kozijnen.kwdtje schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:23:
Qua deuren heb ik het scherp, maar kozijnen nog niet en het gros wat er online aangeboden wordt zijn houten kozijnen voor stompe deuren.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Zolang je langs gaat en pint is levering geen probleem.
It's just a donkey
En waarom is dat? Puur uit interesse :-)Señor Sjon schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 16:57:
[...]
Omdat vrijwel iedereen opdek voor stomp vervangt in de vervangingsmarkt van kozijnen.
Yes die had ik gemist, kwaaie
Nu ben ik wel benieuwd naar dat adres van je. Ik zat serieus na te denken over GewoonGers, maar ik lees er meer dingen over dat het geen echt staal is.CryptoNL schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:44:
[...]
Een echte stalen deur kost wel wat meer dan 600Die van ons was €2250 inclusief kozijn en hij weegt ruim 100 kilogram ( de deur zelf ).
Bedrijven als Gewoon Gers verkopen stalen deuren maar dat is geen staal, enkel staal look. Het is gewoon aluminium, maar geen staalMocht je een echte stalen deur zoeken kan ik je wel adres doorsturen.
Ben zelf ook op zoek naar een kwalitatief goede stalen deur + kozijn (maatwerk)
[ Voor 5% gewijzigd door Imperium op 06-02-2024 21:54 ]
In principe zien mijn deuren eruit als reguliere Brynzeel-deuren, want daar is mijn ontwerp ook sterk op gebaseerd. Omdat je echter de vrije hand hebt kan je wat zaken subtiel aanpassen. Zo is bijvoorbeeld de onderdorpel wat hoger gemaakt, zodat het geheel visueel beter past bij de hoger geworden badkamervloer.CryptoNL schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:44:
Ik heb bewust deuren getekend die eruit zien alsof ze er altijd al gezeten hebben, maar als je ze laat maken kan je het zo simpel of gek maken als je zelf wil.
Is zo'n zware deur een voordeel? Ik heb er nooit mee geleefd, maar een deur van 100+ kilo lijkt me ook met goede scharnieren niet altijd zo praktisch als een lichtere deur.CryptoNL schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:44:
Bedrijven als Gewoon Gers verkopen stalen deuren maar dat is geen staal, enkel staal look. Het is gewoon aluminium, maar geen staalMocht je een echte stalen deur zoeken kan ik je wel adres doorsturen.
Wij hebben boven deuren van Pertura van Hornbach. Vind het prima deuren. Ook opdek. Zijn voor ons zwaar genoeg. Veel deurenmerken komen uit dezelfde fabriek trouwens.kwdtje schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:50:
[...]
Dit zijn stompe deuren toch? Zijn er ook houten kozijnen voor opdek deuren? Wij krijgen 6 maart de sleutel en willen op de 1e etage de 4 deuren vervangen inclusief de kozijnen. Ik vind opdek wel mooier dan stomp.
In welke regio zoek je precies?CryptoNL schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:45:
[...]
Graag! Heb overigens 1 echte stalen binnendeur en die was erg prijzigMaar we zoeken gewoon opdekdeuren hoor, eventueel staal look mag wel
Anyway ik heb zelf deuren van Weekamp laten plaatsen, die zijn mooi en (bijna kamerhoog).
Qua timmerwerk hebben we alles uitbesteed .
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
Zowmooj in Halsteren. @XOR zware deur voelt heel robuust en stevig aan en kan tegen een stootje. Valt heel zacht dicht en je voelt niet dat hij heel zwaar is bij het openen of sluiten van de deurImperium schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:53:
[...]
Nu ben ik wel benieuwd naar dat adres van je. Ik zat serieus na te denken over GewoonGers, maar ik lees er meer dingen over dat het geen echt staal is.
Ben zelf ook op zoek naar een kwalitatief goede stalen deur + kozijn (maatwerk)
We gaan dus voor opdekdeuren onbehandeld, maar ik schrik van de prijzen van de zwarte deuren, dus het worden witte en dan verven.
Zwarte klink erop, klaar is kees. Nu nog even kijken waar ik het beste 5 opdekdeuren kan kopen. Gewoon de Praxis?
superB
Op internet is volgens mij zat te vinden. zie bijvoorbeeld -> https://www.sleiderink.nl/deuren?uitvoering=13924inXs schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 19:35:
Is er al een conclusie in dit topic? Wij willen ook in ons niet aangekochte appartement alle opdekdeuren vervangen voor stompe deuren. Echter zijn twee deuren (slaapkamers) zonder bovenlicht (dus niet plafondhoog) en vier deuren wel. Ook wij zien door de bomen niet helemaal het bos meer, helemaal als we een type willen hebben die zowel plafondhoog kan, als 'normaal'. Daarnaast laten we ze graag plaatsen ook (inclusief kozijn). Echter bij de bouwmarkten zijn plafondhoge deuren vaak met glas (en dat willen we niet, ivm. badkamer en berghok)...