flanderijn dreigt met rechtzaak namens Liander ivm gas

Pagina: 1
Acties:
  • 3.991 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterredag
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 15:57
Ik heb hier al een topic over gelezen. Toch zijn we nu een paar jaar verder en wil daarom graag mijn specifieke situatie voorleggen.

Ik huur sinds november een appartement (zonder lift) een sociale huurwoning van een woningstichting. Bij aanvang werd al door verhuurder bekend gemaakt dat je geen gas kan koken, maar elektrisch gekookt moet worden. Verder is er dus geen individueel gas verbruik in de woning.

Het water wordt elektrisch verwarmd.

De verwarming is centraal geregeld via een buitenunit en die kosten zitten bij de huur inbegrepen.

Nu kreeg ik een brief van Liander (standaardbrief want nieuwe bewoner) of ik mijn gas en stroom aansluiting wil regelen. Deze brief lag al klaar toen ik de sleutel kreeg geloof ik. Ik heb toen netjes mijn electriciteit aangevraagd bij een voordelige leverancier en gas heb ik dus NIET genomen, aangezien er geen individueel gas verbruik in de woning is. Sterker nog de gasmeter is niet meer volledig aangesloten, aan 1 kant hangt de aansluiting los. Zo heb ik de woning gekregen van de verhuurder.

Vervolgens kreeg ik van Flanderijn een dreigbrief, maar deze was ook "aan de bewoners van dit pand". Ik heb toen gebeld. Ik vind het heel gek dat men onpersoonlijk gaat dreigen. Ze zeiden dat dit standaard was en dat het later wel op naam zou komen. Ik heb ze toen de situatie uitgelegd en gezegd dat ze bij de eigenaar van het pand moeten zijn (de woningstichting)

Nu heb ik weer een brief gekregen. Een dreigbrief dat ik voor 1 februari een contract moet afsluiten of de meters moet laten afsluiten. Ik vind dat heel gek als huurder van een pand (hiervoor was het trouwens wel een koopwoning, maar de woning is toen terugverkocht aan de woningstichting) een gasaansluiting moet laten verwijderen. Al ben ik er inmiddels achter dat dit wel had gekund.

Ze dreigen dus nu met een rechtzaak en dat de rechter zich moet uitspreken over betaling van achtertand en bijkomendekosten van een gasmeter die ik niet gebruik. Die ik nooit heb kunnen gebruiken en die zelfs niet geheel aangesloten is en dit alles door de eigenaar van dit appartement.

Het is nu ook 1 februari 2024 geweest. Niemand die mij in de correspondentie heb gemeld dat ik dit gratis zou kunnen laten doen. Of bij Flanderij dat ik dat als huurder had kunnen laten doen. Maar hier las ik ook dat ik dat niet had hoeven laten toen ook.

Maar goed het is nu ook geen 2021, het is nu 2024. Ik kan via de site van Liander wel een aanvraag tot verwijdering doen, maar ik heb geen tekeningen ofzo. Geen idee van afstand van de straat, maar er is wel gasgebruik maar alleen gezamenlijk dus dat lijkt me niet relevant? Ik vind het wel erg bijzonder dit hele verhaal.

Kunnen jullie mij adviseren, want het lijkt erop dat er velen hier wel verstand van hebben. Hoe zit dat in 2024 Kunnen ze me uberhaupt wat maken als ik geen gas verbruik. Als de mogelijkheid mij uberhaupt is ontnomen door de verhuurder. En zit ik dan niet stiekem toch vast aan vastrecht oid? Neem aan dat gezamenlijke verwarming gewoon via de huur gasverbruik inbegrepen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Ik zou eens in dit topic gaan neuzen: Gas de deur uit doen: Gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat je ook doet: geef geen opdracht! Wanneer jij opdracht geeft mag je betalen. Als Flanderij uit eigen beweging de boel wil afsluiten laat je ze toe om hun werk te komen doen, het is tenslotte hun meter/leiding.

Dit, en nog veel meer zaken die je wel of juist niet moet doen staat in het topic wat hierboven gelinkt is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sterredag
Ik vraag iets over deze specifieke situatie. Daarbij heb ik dat topic voor een groot deel doorgelezen daarom ben ik gestopt met de aanvraag verwijdering.

Maar ik las ook over een rechtzaak in 2023 waarin werd bepaald dat ze nu dus WEL geld mogen vragen voor het verwijderen. Heb je door dat dat topic meer dan 300 pagina's lang is?
sypie schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:49:
Wat je ook doet: geef geen opdracht! Wanneer jij opdracht geeft mag je betalen. Als Flanderij uit eigen beweging de boel wil afsluiten laat je ze toe om hun werk te komen doen, het is tenslotte hun meter/leiding.

Dit, en nog veel meer zaken die je wel of juist niet moet doen staat in het topic wat hierboven gelinkt is.
Op de website van Liander (Flanderijn is een gerechtsdeurwaarder o.a.) staat dat ik het gratis zou kunnen laten verwijderen als ik het niet op afspraak laat doen, en dat het geld zou kosten als ik het wel op afspraak zou laten doen.

[ Voor 42% gewijzigd door sterredag op 05-02-2024 21:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:43
Het probleem is dat er een gasmeter in de woning is. Of die gebruikt wordt is niet per se relevant, zolang die niet is afgesloten moet er betaald worden. Dit gaat via de energie "leverancier" die vervolgens de kosten van de aansluiting doorschuiven naar de netbeheerder.

Of jij deze kosten moet betalen of de woningstichting is iets wat je met de woningstichting moet opnemen.

Laten verwijderen is ook niet aan jou, gezien deze niet van jou is, je huurt immers. Aanspreekpunt is dus de woningstichting.

[ Voor 14% gewijzigd door Cyriel85 op 05-02-2024 22:00 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterredag
Cyriel85 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:59:
Het probleem is dat er een gasmeter in de woning is. Of die gebruikt wordt is niet per se relevant, zolang die niet is afgesloten moet er betaald worden. Dit gaat via de energie "leverancier" die vervolgens de kosten van de aansluiting doorschuiven naar de netbeheerder.

Of jij deze kosten moet betalen of de woningstichting is iets wat je met de woningstichting moet opnemen.

Laten verwijderen is ook niet aan jou, gezien deze niet van jou is, je huurt immers. Aanspreekpunt is dus de woningstichting.
Welke energieleverancier? Er is en was geen gascontract. En dat was beetje mijn punt. Enerzijds zeg je dat ik zou moeten betalen omdat de gasmeter er nog zit (al is die niet geheel aangesloten) anderzijds zeg je dat het aan de woningstichting is. En in dat andere topic waar naar verwezen werd, wordt gezegd, niet zelf aan te vragen. Hmm.

[ Voor 89% gewijzigd door sterredag op 05-02-2024 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:43
sterredag schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:10:
[...]

Welke energieleverancier? Er is en was geen gascontract. En dat was beetje mijn punt. Enerzijds zeg je dat ik zou moeten betalen omdat de gasmeter er nog zit (al is die niet geheel aangesloten) anderzijds zeg je dat het aan de woningstichting is. En in dat andere topic waar naar verwezen werd, wordt gezegd, niet zelf aan te vragen. Hmm.
Het probleem is dat er geen gascontract is. Daarom zegt de netbeheerder: je hebt een actieve gas aansluiting, geen leverancier, zo krijgen wij niet betaald, dus neem een leverancier.

Wie zegt dat er geen gascontract was voor jou? Dit staat nergens in je post. Enkel dat deze niet aangesloten en niet gebruikt wordt.

Wellicht betaalde de vorige mensen gewoon voor de gasmeter?

Leg het probleem voor aan de woningstichting... Of kies een gasleverancier en betaal maandelijks voor iets wat je niet gebruikt.
Of geef aan wie jou heeft gezegd dat je geen gasleverancier moet kiezen. Enige wat ik teruglees is dat je geen gas mag gebruiken.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 22:36

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Let wel even op: je moet bij het einde van de huur de woning opleveren in de staat waarin je deze bij aanvang hebt gekregen. De verhuurder verwacht dan dus wel de gasmeter aan te treffen en zou wel eens kunnen verlangen dat je die terug laat plaatsen :)

Als ik jou was, zou ik contact opnemen met Liander en vragen of ze de incassoprocedure tijdelijk stoppen omdat er miscommunicatie lijkt te zijn tussen jou als huurder, en de woningstichting als eigenaar. Maar let wel: dit is iets tussen jou en de verhuurder. Liander staat buiten de voorlichting van de vorige eigenaar/bewoner en de woningstichting. Ga daar dus niet de gepikeerde klant uithangen ("Ik vind het heel gek dat men onpersoonlijk gaat dreigen"), want dan sta je aan het verkeerde loket :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Je hebt een woning met een gasaansluiting en dus moet je voor de aansluiting betalen.

Afsluiten kan kosteloos alleen let op dat heraansluiten heel erg duur kan zijn en de verhuurder dit kan eisen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:56
Mag jij als huurder uberhaupt wel overgaan tot zo’n verwijdering van de gasaansluiting?

Ik zou het bij de woningstichting melden en met hen afstemmen, hoe dit verder aan te vliegen. Wanneer zij aangeven, dat de gasaansluiting kan worden verwijderd, kunnen zij dit m.i. in gang zetten. Willen zij dit niet, dan hebben zij -hopelijk- advies, hoe het geschil met Liander op te lossen. Jij zult toch vast niet de enige zijn met dit probleem in jouw complex?

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07 22:04
Ik snap eigenlijk ook niet waar je je druk om maakt. Het pand is niet van jou, het appartement is niet van jou, lekker links laten liggen. Gewoon verwijzen naar de eigenaar en ze succes wensen. Die leveranciers sturen brieven naar de huizen, niet naar de corporaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterredag
@Cyriel85 (dat topic waar naar verwezen wordt?) en @Thijsmans De vorige bewoner had nog wel een gasaansluiting. Deze hadden de huis als koopwoning. Toen terug verkocht aan de woningstichting.

Deze wil alles van het gas af hebben en hebben derhalve de mogelijkheid tot koken op gas geheel verwijderd. En IN de woning de gasaansluiting verwijderd (in de keuken en in de meterkast is deze dus niet geheel aangesloten meer)

Op die manier heb ik de woning dus gekregen. Zonder aangesloten gasmeter. Dus het is niet zo dat ik niet op gas Mag koken. Ik KAN niet op gas koken door de aanpassingen van de woningstichting.

@Justevo ik maak me nergens druk om. Ik vraag me af hoe het in deze situatie nou zit. Want ik lees in dat topic allemaal dingen dat ik niet zelf moet aanvragen om het te laten verwijderen, maar wel die rechtzaak in 2023 en de datum 1 februari 2024 is ook al voorbij. Ik wil dus contact opnemen met Site en Liander en Flanderijn hierover. Maar gewoon graag weten wat ik dan het beste kan zeggen.

@Leut Het complex bestaat uit deels huurwoningen, deels koopwoningen. Oudere woningen blijven op gas, alleen als er een huurder vertrekt dan past de woningstichting de woning aan voor elektrisch koken en halen de gasaansluiting (in de keuken) weg. Op dit moment zullen er niet meer mensen met dit probleem zitten in mijn portiek.

[ Voor 14% gewijzigd door sterredag op 05-02-2024 23:30 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Je moet ook helemaal geen contact zoeken met Liander en Flanderijn maar met je verhuurder.
En aangeven dat die dit moeten oplossen omdat jij moeilijke brieven krijgt.
Hun woning, hun aansluiting, hun verantwoordelijkheid.
Ze verhuren ook nadrukkelijk alleen electrisch.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:22
Ik zou gewoon contactgegevens van je verhuurder aan de netbeheerder geven.

Meldt erbij dat jij geen partij in deze bent en niet in de weg zal staan mochten de partijen besluiten dat de meter verwijderd wordt. Indien noodzakelijk kan jij voor koffie zorgen, maar verder ben je er niet bij betrokken.

Want, jij MAG niet eens die opdracht geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justevo
sterredag schreef op maandag 5 februari 2024 @ 23:28:
@Justevo ik maak me nergens druk om. Ik vraag me af hoe het in deze situatie nou zit. Want ik lees in dat topic allemaal dingen dat ik niet zelf moet aanvragen om het te laten verwijderen, maar wel die rechtzaak in 2023 en de datum 1 februari 2024 is ook al voorbij. Ik wil dus contact opnemen met Site en Liander en Flanderijn hierover. Maar gewoon graag weten wat ik dan het beste kan zeggen.
Wat je moet doen is elke correspondentie die je hierover krijgt doorsturen of doorverwijzen naar je verhuurder en dat is het. Jij hoeft hier helemaal niets te regelen en ook niet te reageren op brieven.

Helemaal niets in dat appartement is van jou en jij bent er ook niet verantwoordelijk voor. That's it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:39
Je hebt geen overeenkomst met Liander voor gas, nooit gehad ook. De verhuurder is eigenaar van de gasaansluiting en moet besluit nemen.
Jij gaat dus zelf geen opdracht geven en ook geen contract afsluiten.
Verwijs ze door naar de verhuurder en blaf ze verder af. Ze kunnen dreigen wat ze willen, maar als ze geld van je willen zien moeten ze het voor de rechter brengen en zo ver gaan ze niet (want ze staan niet sterk, blaffen werkt meestal beter).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sterredag
Bedankt voor alle reacties.

Met deze en de informatie uit het andere topic heb ik besloten om via dat mijnaansluiting een melding te doen. Heb de procedure doorlopen wat noodzakelijk is (verwijderen en daarna melding doen van geen gebruik) en op het laatst in het vrije veld nadrukkelijk aangegeven GEEN opdracht te doen. Dat ik het formulier alleen doorlopen heb omdat ik gedreigd wordt en geen zin heb in gezeur, dat ik nu dus alleen aangeef geen gas te gebruiken. Niet eens te kunnen gebruiken (foto's bijgevoegd) en dat ze rest maar uitzoeken met mijn verhuurder.

In de bevestiging staat namelijk letterlijk dat het om een opdracht gaat twv 0 euro. En ik wil geen opdracht doen, dus dat staat duidelijk vermeld. Ik heb deze melding doorgestuurd naar Flanderijn En dmv een klacht bij de woningstichting gemeld en dat ze het vanaf nu onderling maar uitzoeken.

O ja op het eind kun je ook aangeven wat je ervan vond dus dat heb ik ook gedaan.

Dat het niet makkelijk is, dat ik vind dat de eerste vraag moet zijn of je huurder bent of eigenaar en dat zeker bij het zijn van huurder je ALLEEN de optie krijgt melding van geen gebruik, omdat je feitelijk hiervoor geen opdracht mag geven. En dus de rest niet eens hoeft te beantwoorden. Omdat ze dan zelf contact kunnen opnemen met de eigenaar.

[ Voor 20% gewijzigd door sterredag op 06-02-2024 00:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XOR
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 31-05 04:30

XOR

Sethro schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:48:
Je hebt een woning met een gasaansluiting en dus moet je voor de aansluiting betalen.

Afsluiten kan kosteloos alleen let op dat heraansluiten heel erg duur kan zijn en de verhuurder dit kan eisen.
OP heeft geen overeenkomst met deze partij, nooit een overeenkomst gehad en ook geen intentie gehad om een overeenkomst te hebben. Daarmee is er geen relatie tussen deze partijen, tenzij het overnemen van een bestaand contract in het huur- of koopcontract vermeld staat of iets dergelijks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Cyriel85 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:59:

Fout. Als je nooit een gascontract hebt gehad op een adres of zelfs als gewoon je contract hebt opgezegd heb je GEEN verplichting anders dan meewerken als de netbeheerder redelijke werkzaamheden wil verrichten. En als je huurder bent moet je de netbeheerder steeds naar de verhuurder doorverwijzen, tenzij het om een door de verhuurder goedgekeurde afspraak gaat voor werkzaamheden, zoals verwijdering.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _JGC_
@sterredag Begrijp ik nou goed dat je bij mijnaansluiting een opdracht tot verwijderen twv 0 euro hebt gegeven? Het is niet jouw aansluiting, die opdracht moet de verhuurder geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

sterredag schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 00:34:

Met deze en de informatie uit het andere topic heb ik besloten om via dat mijnaansluiting een melding te doen. Heb de procedure doorlopen wat noodzakelijk is (verwijderen en daarna melding doen van geen gebruik) en op het laatst in het vrije veld nadrukkelijk aangegeven GEEN opdracht te doen. Dat ik het formulier alleen doorlopen heb omdat ik gedreigd wordt en geen zin heb in gezeur, dat ik nu dus alleen aangeef geen gas te gebruiken. Niet eens te kunnen gebruiken (foto's bijgevoegd) en dat ze rest maar uitzoeken met mijn verhuurder.

In de bevestiging staat namelijk letterlijk dat het om een opdracht gaat twv 0 euro. En ik wil geen opdracht doen, dus dat staat duidelijk vermeld. Ik heb deze melding doorgestuurd naar Flanderijn En dmv een klacht bij de woningstichting gemeld en dat ze het vanaf nu onderling maar uitzoeken.

O ja op het eind kun je ook aangeven wat je ervan vond dus dat heb ik ook gedaan.

Dat het niet makkelijk is, dat ik vind dat de eerste vraag moet zijn of je huurder bent of eigenaar en dat zeker bij het zijn van huurder je ALLEEN de optie krijgt melding van geen gebruik, omdat je feitelijk hiervoor geen opdracht mag geven. En dus de rest niet eens hoeft te beantwoorden. Omdat ze dan zelf contact kunnen opnemen met de eigenaar.
Heel leuk, maar dat laatste vrije veld zorgt er niet ineens voor dat jouw aanvraag voor het afsluiten van je gasaansluiting niet meer bestaat, dat is immers waar dat formulier voor is. Dat vrije veld is bedoeld voor evt. extra dingen, maar aangezien het formulier expliciet voor het doen van een aanvraag is, is het een beetje onzinnig om een formulier in te vullen om een aanvraag te doen en dan in een vrij veld te zetten dat je geen aanvraag doet?

Daarnaast mag jij dit formulier helemaal niet invullen, ook niet met een negatief antwoord, want dat moet je verhuurder doen.

Als je geluk hebt gaat de verhuurder nu proactief in gesprek met de beheerder, maar als je pech hebt dan heb je het jezelf nu een heel stuk moeilijker gemaakt door rare dingen te gaan doen. Je had gewoon die brief meteen bij je verhuurder neer moeten leggen met het verzoek om het te regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

Nogmaals: FOUT.
En afsluiten of niet is een zaak tussen de eigenaar en de netbeheerder.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:20

NEE!

Gewoon nee.

Je moet voor de gasaansluiting betalen indien je een gascontract met bijbehorende Aansluit en Transportovereenkomst hebt of wanneer je zonder gascontract misbruikt van die aansluiting maakt.

Gebruik je de gasaansluiting niet en heb je geen gascontract, dan ben je voor die gasaansluiting jaarlijks €0,00 verschuldigd aan wie dan ook.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:20
@sterredag
Kun je (volledig geanodiseerd) hier de communicatie plaatsen die je tot nu toe van Liander en Flanderijn hebt ontvangen, samen met de reacties die je eventueel al hebt gegeven?

Dan kunnen we eens gaan broeden op een mooie schriftelijke reactie die je aan beide partijen stuurt.
Realiseer je goed dat je op dit moment door Liander en Flanderijn als een crimineel gezien wordt: je wordt namelijk beschuldigd van diefstal. Dat is een zeer kwalijke zaak. De stappen die je op dat vlak kunt nemen, daarover later meer. Ik heb nu geen tijd om een uitgebreide reactie te schrijven.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-07 12:05
Ik mis in het hele verhaal een beetje het contact met de woningstichting, wat zeggen hun? Hun willen dat je geen gas verbruikt, dan moeten ze ook maar de meter laten weg halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:26
Ik heb zelf ook geen gas meer bij Liander.
Ik heb nu meerdere brieven gehad waarbij ze dreigen over de deurwaarder.
Bij mijn laatste reactie moest ik aangeven of ik huurder of eigenaar ben. Ik hoop voor je dat je aangegeven hebt in het formulier dat je huurder bent!

Het zijn standaard blafbrieven, nooit aanmelding doen tot verwijdering aangezien je geen eigenaar bent!
Een gerechtsdeurwaarder kan ook niets doen. Er zijn geen verplichtingen want je verbruikt niets.
Zolang je netjes de deur opent als ze iets willen bekijken (of verwijderen of slotje) is jou niets te verwijten.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:15
Ik snap niets van de manier waarop de TS hier mee om gaat,

Je hebt een sociale huurwoning, de installatie is dus niet van jou maar van de verhuurder dus opdracht tot verwijderen lijkt mij niet de slimste keuze.

Gewoon, zoals al door meerdere mensen is geopperd, de woningbouw inseinen en hun het laten uitzoeken met Liander.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:02

LankHoar

Langharig tuig

sterredag schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 00:34:

Gefeliciteerd, je hebt jezelf zojuist partij gemaakt tussen Liander en verhuurder. Je had het echt moeten houden bij "hier zijn contactgegevens verhuurder, ik ben slechts huurder" moeten houden. Zeker niet een aanvraag doen, of (als ik het goed begrijp) zeggen dat er geen aanvraag komt. Dat moet de verhuurder doen en uitzoeken.

Je bedoelt het goed, maar pakt het echt verkeerd aan. Het is niet jouw pakkie aan. Heb je überhaupt al contact gehad met je verhuurder?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justevo
Dracula schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 08:45:
Ik snap niets van de manier waarop de TS hier mee om gaat,

Je hebt een sociale huurwoning, de installatie is dus niet van jou maar van de verhuurder dus opdracht tot verwijderen lijkt mij niet de slimste keuze.

Gewoon, zoals al door meerdere mensen is geopperd, de woningbouw inseinen en hun het laten uitzoeken met Liander.
OP heeft precies gedaan wat de meeste mensen hier aan hadden gegeven om niet te doen, reageren en stappen doorlopen die totaal overbodig zijn en ook helemaal niet aan de huurder zijn. En dat alleen omdat er een standaard brief naar de woning is gestuurd die "dreigend" over kwam.

Hier kan OP dus meer problemen van krijgen dan door niet te reageren en gewoon verwijzen naar de eigenaar van de woning. Eigenwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Het is toch logisch dat je een stroom en gas contract moet afsluiten in een woning als deze er zit?

Je verhuurder heeft alleen niks aan de gasleiding aangesloten, maar heeft denk ik nooit gezegd dat je er niet voor moet betalen of er geen contract voor moet afsluiten?

Technisch hoor je dus gewoon een gas contract af te sluiten, met een verbruik van 0.

Als je dit niet wilt dan moet je
- vragen aan de verhuurder of deze de aansluiting wil laten weghalen
- kosten accepteren
- aansluiting laten verwijderen en weer terug laten plaatsen bij het verlaten van de woning / opzeggen huurcontract

Of je verbruik 0 kuub is of 500 maakt verder niet uit?

[ Voor 41% gewijzigd door President op 06-02-2024 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
President schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:19:
Het is toch logisch dat je een stroom en gas contract moet afsluiten in een woning als deze er zit?

Je verhuurder heeft alleen niks aan de gasleiding aangesloten, maar heeft denk ik nooit gezegd dat je er niet voor moet betalen of er geen contract voor moet afsluiten?

Technisch hoor je dus gewoon een gas contract af te sluiten, met een verbruik van 0.

Als je dit niet wilt dan moet je
- vragen aan de verhuurder of deze de aansluiting wil laten weghalen
- kosten accepteren
- aansluiting laten verwijderen en weer terug laten plaatsen bij het verlaten van de woning / opzeggen huurcontract

Of je verbruik 0 kuub is of 500 maakt verder niet uit?
Er is geen wet die dat verplicht. Ik heb ook een telefoonlijn van KPN en een glasvezel van Delta in mijn meterkast, wil niet zeggen dat ik daar een geldig abonnement op moet afsluiten.

De meter en alles daarvoor is van de netbeheerder, die moet maar uitvechten met de verhuurder wat ermee moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Off-topic gaan kibbelen over een ander is evengoed Tweakers onwaardig.

@sterredag als je het topic weer open wil hebben stuur 1 van ons even een DM. Verder gaat deze op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.