KPN 4GB/s en Google Wifi pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garcon17
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Mijn vraag

Vandaag is bij mij thuis glasvezel geïnstalleerd met een snelheid van 4Gb/s. Ik wil natuurlijk de best mogelijke snelheid halen. Ik had al een Google Nest Wifi Pro Mesh, die in mijn hele huis goed werkt. De manier waarop dat is ingesteld, is dat ik de hoofdeenheid op mijn modem heb aangesloten en dat ik een switch op de hoofdeenheid heb aangesloten. Ik heb verschillende draadloze satellieten, maar met deze schakelaar heb ik ook een LAN-netwerk met drie andere Google Wifi pro-satellieten. Hier wil ik gebruik maken van de mogelijke 4Gb-snelheid. De switch heeft dus 2 10Gb-poorten en 4 2,5Gb-poorten. Dus nu gaat de 4Gb-poort van de modem naar de Google-hoofdeenheid en van daaruit naar de 10Gb-poort van de switch. Dit brengt mij echter niet de snelheid. Kan ik de 4Gb-poort van het modem aansluiten op de 10Gb-poort van de switch en mijn modem aansluiten op de switch? Of is er een andere manier waarop ik dit kan oplossen? Bedankt

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat kan. Google wifi ding heeft 1Gbps poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garcon17
Ok bedankt, dus dan zou de setup zijn. KPN modem --> switch --> Google nest Wifi pro. De GN pro maakt dan draadloos contact met andere satellieten en via de switch gaat er een kabel naar de bekabelde satellieten. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:50

nelizmastr

Goed wies kapot

garcon17 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:19:
Ok bedankt, dus dan zou de setup zijn. KPN modem --> switch --> Google nest Wifi pro. De GN pro maakt dan draadloos contact met andere satellieten en via de switch gaat er een kabel naar de bekabelde satellieten. Klopt dat?
Klinkt logisch ja.

Let er wel op dat 4Gbps alleen met deze opstelling moeilijk te halen zal zijn. Over WiFi sowieso onmogelijk, ook met WiFi 7. Bekabeld alleen als je op de overgebleven 10G poort een apparaat hangt met ook een 10G poort.

Wellicht een idee om na te denken hoe je 4Gbit gaat gebruiken als het gros van je apparatuur op 1G blijft steken :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garcon17
Haha tja goed punt. Het was nu alleen erg voordelig dus eens kijken of ik er voordeel uithaal. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garcon17
Helaas, vandaar precies zo ingesteld maar het werkt niet. Ik krijg geen internet over mijn Google Wifi. Iemand ideeën?
Pagina: 1