Lenovo Ideapad S340 wifi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertjee
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-05 08:18
Hallo allemaal ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Sinds een aantal maanden heeft mijn Lenovo Ideapad S340 geen wifi meer, lijkt die 'vast' te zitten in vliegtuigmodus en doet de bluetooth het ook niet meer.

Ik heb een Wifi USB-adapter gekocht, maar deze werkt eigenlijk alleen maar beneden en niet boven in huis, dus wil ik het probleem aanpakken. Met de wifi USB-adapter heeft die dus wel gewoon wifi en zit die niet meer 'vast' in vliegtuigmodus.

Ik heb eerst veel software oplossingen geprobeerd die ik kon vinden op Youtube, daarnaast heeft een vriend van mijn vader die wat meer verstand heeft van laptops ook mee gekeken en geconstateerd dat het waarschijnlijk een hardware probleem is.

Ik heb mijn wifikaart al vervangen, en wanneer ik de drivers hiervoor probeer te downloaden komen deze niet in het apparaatbeheer.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:37
Om welke WiFi kaart gaat het precies?
Wat staat er in apparaatbeheer beheer bij de nieuwe WiFi kaart?
Windows (10/11?) zelf de drivers al laten updaten/installeren?
Je kan daar tijdelijk een kabel of je USB WiFi-adapter voor gebruiken.

Controleer daarvoor ook de Optionele Windows Updates voor aanvullende driver updates.
Windows 11: Windows Update / Geavanceerde Opties / Extra Opties / Optionele updates / drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertjee
Hi, het gaat om de Intel Wireless AC-9560.

In apparaatbeheer staat er niks. Ik heb de drivers meerdere keren op nieuw geprobeerd te downloaden.

Windows 11, maar ook het probleem op Windows 10.

Windows probeert de drivers zelf niet installeren. De drivers staan ook nergens onder netwerkadapters bij apparaatbeheer.

BIOS instellingen staan ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Werkt het wel met een Linux (Ubuntu) live DVD, dwz als je Ubuntu runt vanaf de DVD (niet installeren)?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Pertjee schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:27:
Hi, het gaat om de Intel Wireless AC-9560.

In apparaatbeheer staat er niks. Ik heb de drivers meerdere keren op nieuw geprobeerd te downloaden.

Windows 11, maar ook het probleem op Windows 10.
Als er geen netwerkapparaat (al dan niet onbekend) bij apparaatbeheer staat kom je inderdaad niet verder, ook niet met een Linux boot cd.
Aangenomen dat de adapter niet defect is gaat het waarschijnlijk om een zgn. whitelist probleem.
Alleen officieel ondersteunde Wifi adapters zullen dan worden herkend door de Lenovo.
Lenovo Forum: Change Wireless Adapter on IdeaPad S340-15IWL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertjee
The_Doman schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:19:
[...]

Als er geen netwerkapparaat (al dan niet onbekend) bij apparaatbeheer staat kom je inderdaad niet verder, ook niet met een Linux boot cd.
Aangenomen dat de adapter niet defect is gaat het waarschijnlijk om een zgn. whitelist probleem.
Alleen officieel ondersteunde Wifi adapters zullen dan worden herkend door de Lenovo.
Lenovo Forum: Change Wireless Adapter on IdeaPad S340-15IWL
Thanks voor je berichtje, ik heb het exacte model van Lenovo zelf is door Google heen getrokken en kom op deze uit van Azerty: https://azerty.nl/product...3Mqga1EAQYASABEgKq__D_BwE

Misschien is het waard om die te kopen en proberen?

Nu had ik deze gekocht: https://www.amazon.nl/-/e...o2ov_dt_b_product_details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertjee
Heb Azerty even gemaild voor advies, wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Ik vind hier nog een forumtopic wat betreft versies van de AC-9560 en Ideapad S340.
Vele versies werken blijkbaar dus niet!
Lenovo Forum: About WLAN supported adapters (802.11ac 2x2) for S340-15API series.
Lenovo doet weer heel vervelend hiermee blijkbaar.

Welke adapter zat er origineel nu precies in?

Er kan natuurlijk toch een software/driver probleem geweest zijn met de oude adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertjee
The_Doman schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:28:
Ik vind hier nog een forumtopic wat betreft versies van de AC-9560 en Ideapad S340.
Vele versies werken blijkbaar dus niet!
Lenovo Forum: About WLAN supported adapters (802.11ac 2x2) for S340-15API series.
Lenovo doet weer heel vervelend hiermee blijkbaar.

Welke adapter zat er origineel nu precies in?

Er kan natuurlijk toch een software/driver probleem geweest zijn met de oude adapter.
Thanks voor het meekijken, zal ik een foto van de originele adapter sturen?

Ik kijk eens even naar de link, irritant dat Lenovo moeilijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pertjee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCoDwawVdnTsf-D9rH2z0lPwngQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l5oCDeUJQtgzGeXfqJbXxc5v.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de originele
Pagina: 1