Evohome met gescheiden vloerverwarming aan/uit of moduleren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvuc
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
De situatie:
Ik heb de situatie zoals in onderstaand plaatje.

Ik heb dus een Honeywell Evohome systeem met radiator op de bovenverdieping en een gescheiden vloerverwarming met een zoneklep. Tijdens de installatie was het advies dat als je een zoneklep hebt (open of dicht) je de ketel moet schakelen met een aan/uit relais en NIET modulerend.

Nu wil ik overstappen naar een warmtepomp en ik zie toch vaak dat wordt aangeraden om die modulerend te schakelen. Dit kan ik heel eenvoudig doen door het RF kastje naast mijn ketel te vervangen voor een ander kastje.

Vraag:
Wat moet ik doen met mijn zoneklep als ik mijn CV/wartepomp modulerend wil schakelen? Kan ik deze laten zitten of moet ik deze vervangen voor een modulerend type (bv hce80)? Of toch nog anders?
Alvast bedankt voor de feedback.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHDMV2Ui05kmx7dK9U6uT5RuYnk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZHIgQ0PkaFByyD9sNflNHCKI.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeHoe
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 15:53
Nee, omdat de meeste warmtepompen weersafhankelijk zijn, het moet een aan/uit module zijn. De BDR91T,niet de BDR91A. Ook moet op de regelunit de Toestelregeling op Warmtepomp module ingesteld staan.
Helaas werkt EvoHome als warmtepomp regelaar, samen met een open/dicht zoneklep op de vloerverwarmingverdeler niet echt.
Als je EvoHome wilt houden en goed wilt toepassen, zodat er geen grote temperatuur schommeling ontstaan, raad ik aan een extra investering boven op de aanschaf van de warmtepomp te doen. Een HCE80 of de HCC100 met toebehoren op de vloerverwarmingverdeler te monteren. Namelijk, zover ik het begrijp regelt EvoHome in warmtepomp module de temperatuur in de kamers doormiddel de van het procentueel openen van de regelventielen. Dit kan niet met een open/dicht zoneklep.
Zelf had ik deze regeling al zodat alleen de modulerende R8810A1018 OpenTherm vervangen moest worden door de BDR91T.
Vraag altijd of de warmtepomp door EvoHome met aan/uit kan worden bedient. Veel warmtepompen hebben namelijk hun eigen regelsysteem.

Just because someone's opinion is different than your own it does not mean they are wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadvs
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23-09 18:38
Honeywell hcc100 stuurt de ketel modulerend aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcellusz
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23-06 23:10
Beste HeHoe
Wat mij interesseert is hoe jij de home aangesloten hebt in combinatie met de eigen regeling van de warmtepomp.
Werkt de warmtepomp nu b.v. ook nog weersafhankelijk (ingesteld) en moduleert hij?
Of gaat hij bij warmtevraag vanuit een homezone meteen naar een vaste watertemperatuur aanmaak die je vast op de warmtepomp ingesteld hebt?
En in dat dat geval gaat dan de warmtepomp meteen op vol vermogen aan de slag om deze ingestelde temperatuur van het water zo snel mogelijk te halen?
Zou graag eens met je in contact komen hoe je dat geregeld hebt.
Ik zelf bezit een vaillant 55/5 warmtepomp met een vrc720 thermostaat.
Maar zou ook graag de home terug als regel systeem maar krijg het niet klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeHoe
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 15:53
Marcellusz schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 23:35:
Beste HeHoe
Wat mij interesseert is hoe jij de home aangesloten hebt in combinatie met de eigen regeling van de warmtepomp.
Werkt de warmtepomp nu b.v. ook nog weersafhankelijk (ingesteld) en moduleert hij?
Of gaat hij bij warmtevraag vanuit een homezone meteen naar een vaste watertemperatuur aanmaak die je vast op de warmtepomp ingesteld hebt?
En in dat dat geval gaat dan de warmtepomp meteen op vol vermogen aan de slag om deze ingestelde temperatuur van het water zo snel mogelijk te halen?
In het kort, ik gebruik geen Home, ik gebruik hiervoor Domoticz, op een raspberry pi. binnen Domoticz wordt data van EvoHome en de warmtepomp weergegeven en kan worden gewijzigd. Om instellingen te wijzigen kun men een script in dzventz schrijven.Ik lees in dit script eigen stooklijnen uit, waarbij ik voor de vloerverwarming een andere stooklijn volg dan bij de radiator. Van Home heb ik geen kennis. :'(

Just because someone's opinion is different than your own it does not mean they are wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Marcellusz schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 23:35:
Beste HeHoe
Volgens mij is dit waar je vraag over gaat.. (het ligt meestal aan de warmtepomp of het mogelijk is)

https://gathering.tweaker...message/80996930#80996930
Pagina: 1