Audio voor surroundspeakers over ethernet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cameron Diaz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-09 05:15
Ik ben net verhuisd naar een nieuw huis en overal zijn er naast stroomaansluitingen ook aansluitingen voor ethernet aangebracht welke allemaal uitkomen in de meterkast en aangesloten zijn op een centrale switch met de optie voor VLAN. In de woonkamer van ongeveer 6 meter bij 6 meter heb ik bij de tv een receiver staan voor de front en centerspeaker en de receiver heeft pre-outs voor alle kanalen (Denon AVR X3500H).

De surround speakers wil ik graag aan de andere kant van de kamer plaatsen, echter zou ik het liefst geen speakerkabel door de hele kamer willen trekken, maar ben ik zoek naar een oplossing die audio van 2 pre-outs omzet naar een ethernet-signaal die via het LAN-netwerk uitkomt bij de achterkant van de kamer waar het weer omgezet dient te worden naar digitaal (coax/optisch/hdmi) of analoog en waar ik mijn oude receiver (Denon AVR 1800) zou kunnen gebruiken om het signaal naar de surround-speakers te sturen.

Mijn eerste idee was om de input te voeren in een PI met een DAC-uitbreiding en dan de input van deze DAC over het LAN te sturen naar een PI aan de andere kant van de kamer die het via HDMI als input geeft aan de receiver en deze het via de stereo-output van de receiver naar de 2 achterspeakers stuurt. Ik ben alleen bang dat dit wel veel latency gaat geven, dus wellicht is er een betere manier voor.

Er zijn ook professionele oplossingen voor Audio over IP (AoIP), alleen dan wordt het wel heel snel heel duur.

Iemand een goed idee hoe ik dit zou kunnen aansluiten met lage latency voor een redelijke prijs, dus vanuit de pre-out via ethernet naar de achterkant van de kamer en dan weer omzetten naar een signaal om te voeren aan een receiver die de surround-speakers aanstuurt.

Beste antwoord (via Cameron Diaz op 08-02-2024 09:26)

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55
Cameron Diaz schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:23:
Mijn eerste idee was om de input te voeren in een PI met een DAC-uitbreiding en dan de input van deze DAC over het LAN te sturen naar een PI aan de andere kant van de kamer die het via HDMI als input geeft aan de receiver en deze het via de stereo-output van de receiver naar de 2 achterspeakers stuurt. Ik ben alleen bang dat dit wel veel latency gaat geven, dus wellicht is er een betere manier voor.
als ik vanaf mijn huis met de auto ergens naar toe ga dan:
- ga ik via de garage,
- pak ik de vouwfiets
- open de garagedeur
- wordt de vouwfiets uitgeklapt
- ga ik naar buitten en doe de garagedeur dicht
- fiets ik de oprit af naar de auto die voor het huis geparkeerd staat
- open ik de kofferbak
- zet ik de vouwfiets in elkaar.
- leg ik de fiets in de kofferbak
- sluit ik de kofferbak
- ga ik in de auto zitten en
- rij ik weg
(dit is jouw oplossing)

Mijn vrouw doet het volgende:
- gaat door de voordeur naar buiten, loopt naar de auto gaat in de auto zitten en rijdt weg.
(oftewel een kabel trekken)

;) sorry, maar je doet gewoon heel erg moeilijk voor een heel makkelijk probleem.

Als je echt geen kabels wil/kunt trekken zou je er aan kunnen denken om een teufel rearstation aan te schaffen. Hiermee maak je van een paar passieve speakers een set draadloze actieve speakers.
https://teufelaudio.nl/rearstation-105999000

[ Voor 11% gewijzigd door 107mb op 07-02-2024 19:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

Iemand een goed idee hoe ik dit zou kunnen aansluiten met lage latency voor een redelijke prijs, dus vanuit de pre-out via ethernet naar de achterkant van de kamer en dan weer omzetten naar een signaal om te voeren aan een receiver die de surround-speakers aanstuurt.
Netwerkkabels vervangen door luidsprekerkabel. Zit je ook niet met dubbele volumeregeling die anders hebt door een extra receiver in de keten op te nemen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cameron Diaz
Bedankt voor je reactie.

Het probleem is dat de aansluitingen allemaal uitkomen in de meterkast en ik gebruik de netwerk-aansluitingen op die locaties ook voor andere apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Laatst online: 23:26
Kun je van Denon geen draadloze surround speakers koppelen aan je AVR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:44

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

jopie schreef op maandag 5 februari 2024 @ 17:38:
Kun je van Denon geen draadloze surround speakers koppelen aan je AVR?
Heos op Denon receivers is multi room, niet voor het draadloos toevoegen van surround speakers uit de Heos/Home familie. Denon Home als draadloos surround kan alleen met Denon Home Sound Bar (en voorheen Heos AVR).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:44
FeaR schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:03:
[...]

[...]

Heos op Denon receivers is multi room, niet voor het draadloos toevoegen van surround speakers uit de Heos/Home familie. Denon Home als draadloos surround kan alleen met Denon Home Sound Bar (en voorheen Heos AVR).
Oops, dan heb ik de Denon docs verkeerd begrepen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou zeggen: er zijn mensen die van UTP luidsprekerkabel maken. Dus wat let je om dat te doen? Hier een linkje: https://www.avsforum.com/...rs%20at%20that%20distance.

Doe je aan de een kant van de kabel een UTP plug in de juiste volgorde, andere kant gewoon twisten. En bij je speakers het zelfde. En dan in de meterkast gewoon doorkoppelen met koppelstukken. Uiteraard geen switch gebruiken voor die kabels ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Voor latency hoef je niet bang te zijn denk ik,.
Je moet aan de preamp kant geen DAC hebben maar een ADC. Aan de receiverkant wel weer een DAC.

Er zijn pro oplossingen voor dit soort zaken en voor jouw verhaal zijn er denk ik betaalbare oplossingen. Zoek meer in de muziekmaak hoek dan in de hifi hoek.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55
als ik vanaf mijn huis met de auto ergens naar toe ga dan:
- ga ik via de garage,
- pak ik de vouwfiets
- open de garagedeur
- wordt de vouwfiets uitgeklapt
- ga ik naar buitten en doe de garagedeur dicht
- fiets ik de oprit af naar de auto die voor het huis geparkeerd staat
- open ik de kofferbak
- zet ik de vouwfiets in elkaar.
- leg ik de fiets in de kofferbak
- sluit ik de kofferbak
- ga ik in de auto zitten en
- rij ik weg
(dit is jouw oplossing)

Mijn vrouw doet het volgende:
- gaat door de voordeur naar buiten, loopt naar de auto gaat in de auto zitten en rijdt weg.
(oftewel een kabel trekken)

;) sorry, maar je doet gewoon heel erg moeilijk voor een heel makkelijk probleem.

Als je echt geen kabels wil/kunt trekken zou je er aan kunnen denken om een teufel rearstation aan te schaffen. Hiermee maak je van een paar passieve speakers een set draadloze actieve speakers.
https://teufelaudio.nl/rearstation-105999000

[ Voor 11% gewijzigd door 107mb op 07-02-2024 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cameron Diaz
Hoi 107mb,

Het was ook een hele vervelende opstelling, daarom dat ik hier ook om advies kwam vragen, maar jouw antwoord is nu precies wat ik zocht. Bedankt voor je antwoord.
Pagina: 1