Beste mede-Tweakers,
In 2017 heb ik mijn huidige PC samengesteld, maar ik heb het gevoel dat het tijd is voor een upgrade. Ongeveer twee jaar geleden heb ik al de grafische kaart vervangen (wat gepaard ging met wat gesleutel aan de behuizing...). Graag zou ik jullie advies willen vragen over welke onderdelen ik nu het beste kan overwegen te upgraden. Ik ben in ieder geval opzoek naar een nieuwe:
Wat had ik zelf al gevonden
Ik ben nog aan het overwegen welke componenten ik moet kiezen, met name compatibiliteit. De cases zijn in ieder geval ter referentie van wat ik mooi vindt. Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven en eventueel suggesties kunnen toevoegen!
Ik gebruik de PC voornamelijk voor het gamen, maar ook voor wat opname bewerking, virtualisatie (VMware) en programmeren. Betreft budget wil ik eigenlijk niet meer dan 750,- euro uitgeven, maar hier zit wat speling in.
Met vriendelijke groet,
Empilon
In 2017 heb ik mijn huidige PC samengesteld, maar ik heb het gevoel dat het tijd is voor een upgrade. Ongeveer twee jaar geleden heb ik al de grafische kaart vervangen (wat gepaard ging met wat gesleutel aan de behuizing...). Graag zou ik jullie advies willen vragen over welke onderdelen ik nu het beste kan overwegen te upgraden. Ik ben in ieder geval opzoek naar een nieuwe:
- CPU
- - Voor Windows 11, zit ook al snel op +90% verbruik prestaties.
- Power supply
- - Heb het gevoel dat ik het huidige systeem ondervoed.
- Behuizing
- - Huidige kast ziet er niet meer uit, omdat ik ruimte moest maken voor de GPU. :)
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 1500X Boxed Wraith Spire koeler | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | ASRock Fatal1ty AB350 Gaming K4 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten (Nieuw) | ASUS TUF Gaming Radeon RX 6700 XT OC Edition 12GB | € 849,- | € 849,- |
1 | Interne harde schijven | Fujitsu SATA, 500GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance 2x 8GB DDR4 (vergelijkbaar) | € 39,90 | € 39,90 |
1 | Voedingen | Corsair Builder CX500 Bronze | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Kingston A400 2,5" 120GB | € 17,99 | € 17,99 |
1 | Solid state drives | Samsung 870 QVO 1TB | € 79,99 | € 79,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 980,48 |
Wat had ik zelf al gevonden
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 379,- | € 379,- |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 5950X Boxed | € 379,90 | € 379,90 |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 149,89 | € 149,89 |
1 | Behuizingen | Kolink Citadel Mesh | € 49,86 | € 49,86 |
1 | Behuizingen | Montech SKY TWO Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart | € 94,90 | € 94,90 |
Totaal | € 1.153,45 |
Ik ben nog aan het overwegen welke componenten ik moet kiezen, met name compatibiliteit. De cases zijn in ieder geval ter referentie van wat ik mooi vindt. Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven en eventueel suggesties kunnen toevoegen!
Ik gebruik de PC voornamelijk voor het gamen, maar ook voor wat opname bewerking, virtualisatie (VMware) en programmeren. Betreft budget wil ik eigenlijk niet meer dan 750,- euro uitgeven, maar hier zit wat speling in.
Met vriendelijke groet,
Empilon