Streacom-bouwer gezocht in NL

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Paut
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-11 09:19
Zoals de titel al zegt: ik zoek in Nederland een bedrijf dat fanless pc's kan bouwen op basis van een Streacom-behuizing met heatpipes. Vroeger zat er in Veghel een eenpitter die pc's en mediaspelers samenstelde met deze kasten, maar die lijkt te zijn gestopt. In het VK zit quietpc, maar import vanuit het VK is vrij ongunstig en voor garantiekwesties niet erg praktisch.

Zijn zulke systeembouwers er nog in Nederland?

Edit: het gaat om één stuks :-) en er hoeft geen service bij te worden geleverd. Zelf bouwen was ook bij me opgekomen, maar daarvoor heb ik misschien niet de kennis in huis, dus dat zou ik pas doen als ik geen bouwer kan vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door Paut op 05-02-2024 15:02 ]

Alle reacties

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:45
Handig om erbij te vertellen voor wie.
Voor jezelf om in de woonkamer te zetten of voor een bedrijf dat ook constant service nodig heeft.

edit: en dan nog hoeveel.

[ Voor 9% gewijzigd door Bad Brains op 05-02-2024 14:55 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:07
Waarom niet gewoon zelf even bouwen - zo moeilijk is het niet :)

• 99ruud99
Gezien je edit, mocht je het moeilijk vinden wil ik best even helpen :), of kijk gewoon YouTube filmpjes, het is allemaal niet zo moeilijk.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Bij mijn weten hoef je voor streacoms niets customs te doen toch?

• Sethro
  • Laatst online: 10-04 09:05
Vind het een vrij specifieke eis dat het perse in streacom behuizing moet zitten. Waarom voldoet een andere behuizing niet?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zelf een Hdplex behuizing al een paar keer in en uit elkaar gehad, zelfde principe. Prima te doen, als je in het noorden des lands zit wil ik je ook best even helpen.

• youridv1
  • Nu online
@Sethro Ik wil niet voor mijn beurt praten, maar het gaat TS zeer waarschijnlijk om de passieve koeling van streacom behuizingen. Bij mijn weten zijn er niet echt andere merken die deze feature leveren. Bij streacom behuizing IS het metaal van de kast de CPU heatsink dmv interne heatpipes tussen de cpu en een van de panelen

• Paut
Klopt, ik vind die passieve koeling met heatpipes geweldig omdat zo'n pc helemaal geen geluid maakt. Daar komt bij dat ik die Streacom-kasten ook erg mooi en degelijk vind.
youridv1 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:39:
@Sethro Ik wil niet voor mijn beurt praten, maar het gaat TS zeer waarschijnlijk om de passieve koeling van streacom behuizingen. Bij mijn weten zijn er niet echt andere merken die deze feature leveren. Bij streacom behuizing IS het metaal van de kast de CPU heatsink dmv interne heatpipes tussen de cpu en een van de panelen

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:05
Zoek even in de pricewatch naar een webshop die deze behuizingen levert en die een assemblage service heeft.

• Paut
Dat vind ik bijzonder aardig, maar ik zit in het zuiden van het land.
wagenveld schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:23:
Zelf een Hdplex behuizing al een paar keer in en uit elkaar gehad, zelfde principe. Prima te doen, als je in het noorden des lands zit wil ik je ook best even helpen.

• youridv1
  • Nu online
Ik zou het gewoon zelf proberen als het om 1 stuks gaat. het is ook weer geen raketwetenschap. De cpu koeler is anders dan normaal maar dat is te vinden op youtube.

• wagenveld
  • Niet online
Overigens erg te spreken over de HDPlex H1:
https://hdplex.com/hdplex-h1-v3-fanless-computer-case.html

En fijne voedingen die erin passen.

• Eldunari
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-11 22:55
Het is voor een groot deel natuurlijk hetzelfde als voor een andere mini pc.
De koeling monteren ziet er wat eng uit, maar stelt in werkelijkheid niet heel veel meer voor dan het goed doseren van koelpasta en netjes werken/uitlijnen.

Bij Azerty hebben ze wat van streacom in het assortiment en een assemblage service. Dus dat kan een optie zijn. (Weet alleen niet of ze dit voor het normale tarief doen omdat het wel wat extra werk is.) Het custom waterkoeling tarief van €360 zou wel hoog zijn)

Zo te horen zit je in Veghel. Daar zit ik zelf ook. Als je het niet aandurft en er bij Azerty (of andere partij) niet uitkomt, zou ik best kunnen helpen voor een lekker flesje wijn. (Garantie en service zit er niet in.)
Ik heb zelf nog nooit een streacom gebouwd, maar wel vaker een sff systeem in elkaar gezet en ook ervaring met custom waterkoeling, wat wel enige overeenkomsten heeft kwa installatie.

• Paut
Ik zit in Noord-Limburg en was in Veghel beland voor mijn eerste Streacom. Ik zal voordat ik gebruik maak van alweer zo'n vriendelijk aanbod eens bij Azerty vragen of zij zulke systemen in elkaar zetten.

Het lastigst vind ik de boodschappenlijst, de juiste onderdelen bij elkaar zoeken. De indeling van het moederbord bepaalt waar de processor zit, en dat bepaalt weer welke lengte de heatpipes moeten krijgen (die zijn er in verschillende lengtes). Verder moet het systeem compatibel zijn met Ubuntu: nog meer uitzoekwerk, maar inderdaad best te doen als je er wat tijd in kunt steken.
Eldunari schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:28:
Het is voor een groot deel natuurlijk hetzelfde als voor een andere mini pc.
De koeling monteren ziet er wat eng uit, maar stelt in werkelijkheid niet heel veel meer voor dan het goed doseren van koelpasta en netjes werken/uitlijnen.

Bij Azerty hebben ze wat van streacom in het assortiment en een assemblage service. Dus dat kan een optie zijn. (Weet alleen niet of ze dit voor het normale tarief doen omdat het wel wat extra werk is.) Het custom waterkoeling tarief van €360 zou wel hoog zijn)

Zo te horen zit je in Veghel. Daar zit ik zelf ook. Als je het niet aandurft en er bij Azerty (of andere partij) niet uitkomt, zou ik best kunnen helpen voor een lekker flesje wijn. (Garantie en service zit er niet in.)
Ik heb zelf nog nooit een streacom gebouwd, maar wel vaker een sff systeem in elkaar gezet en ook ervaring met custom waterkoeling, wat wel enige overeenkomsten heeft kwa installatie.

• 99ruud99
@Paut woon je vlakbij eindhoven of weert dan help ik je wel even ?

• youridv1
  • Nu online
Paut schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:56:
Het lastigst vind ik de boodschappenlijst, de juiste onderdelen bij elkaar zoeken. De indeling van het moederbord bepaalt waar de processor zit, en dat bepaalt weer welke lengte de heatpipes moeten krijgen (die zijn er in verschillende lengtes). Verder moet het systeem compatibel zijn met Ubuntu: nog meer uitzoekwerk, maar inderdaad best te doen als je er wat tijd in kunt steken.
[...]
Met een hele hoop hiervan kunnen we je gewoon helpen op dit forum. Daar is het tenslotte voor. MBT ubuntu is eigenlijk alleen de SSD en de netwerkkaart op je moederbord interessant. Die laatste werkt altijd wel, maar is het googlen waard.

[ Voor 10% gewijzigd door youridv1 op 05-02-2024 17:36 ]

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:13
youridv1 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:39:
@Sethro Ik wil niet voor mijn beurt praten, maar het gaat TS zeer waarschijnlijk om de passieve koeling van streacom behuizingen. Bij mijn weten zijn er niet echt andere merken die deze feature leveren.
Akasa

• wagenveld
  • Niet online
Op zich voor moederbord layout als je voor de ITX variant gaat (FC8?) maakt het niet zoveel uit, socket zit meestal in het midden van het bord. Qua software compatibiliteit kun je het beste niet het nieuwste platform kiezen (8600G lijkt mij heel interessant, maar is echt net uit). Ik weet je usecase niet, maar voor een HTPC is een 5600G meer dan prima, draait hier ook passief. Met voldoende snel geheugen wil een simpel spelletje ook nog wel. Voeding is dan een nano PSU (ATX stekker formaat) met een externe power brick.
Als je de template uit Deskop koopadvies even erbij plakt dan kunnen we even concreet meedenken :)

• Paut
Mensen, bedankt voor alle adviezen en de aangeboden hulp! Er heeft zich ondertussen via dit forum een systeembouwer bij mij gemeld die misschien iets voor me kan betekenen. En als ik uiteindelijk toch zelf aan het bouwen ga, zal ik mijn boodschappenlijst hier posten voor feedback. Mijn use case (oftewel waar ik het apparaat voor nodig heb) is e-mailen, browsen, office-applicaties, af en toe eens een fotootje of videoclip bewerken (niet professioneel) en dat soort algemene dingen.

Fanless moet het worden omdat ik in een zeer stille omgeving woon en omdat ik mezelf wil kunnen horen denken.

[ Voor 11% gewijzigd door Paut op 06-02-2024 13:39 ]

• wagenveld
  • Niet online
Volgens mij moet je met die usecase ook prima met 1 van de N100 mini PCtjes toekunnen, bijv: https://www.fanlesstech.c...ix-z100-0db-hands-on.html
Of deze: https://www.msi.com/Business-Productivity-PC/Cubi-N-ADL

[ Voor 17% gewijzigd door wagenveld op 06-02-2024 15:02 ]

Pagina: 1