Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterbreda
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 14:07
Ik heb ongeveer een week mijn nieuwe S24 Ultra. Sinds kort krijg ik de foutmelding "Onedrive is bevroren". (Ik weet niet of dit van het begin af aan al was. Ik heb iig tot 3 dagen terug een back-up van foto's op mijn Onedrive.)

Ik heb de app geforceerd gestopt en opnieuw geüpdatet via de Playstore en toen LEEK hij te synchroniseren. Er gebeurde echter niets op de Onedrive app op de PC...

Na wat gegraaf in de instellingen blijkt het dat mijn "Onedrive voor werk of school-account" ongeschikt is voor de Samsung clouddienst. En of ik nog maar een abonnementje bij wil nemen.
Ligt dit aan mijn onkunde of kampen meer mensen met dit probleem?
...en is er een oplossing?
Gr. Peter

Beste antwoord (via Peterbreda op 07-02-2024 11:51)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:55
De oplossing is alleen om een prive (gratis) Microsoft account te verbinden en die Onedrive te gebruiken tot die vol is en dan schoonmaken, of alternatieve oplossingen te gebruiken als Google Photos voor foto backup.

De Zakelijke/School Onedrive is immers onder beheer van een 3de partij, en die kan met 1 druk op de knop je hele Onedrive wegmieteren, dus tenzij de beheerders van die Onedrive het toestaan is het niet mogelijk of wenselijk je vakantie foto's naar je school/werkgever te backuppen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:55
De oplossing is alleen om een prive (gratis) Microsoft account te verbinden en die Onedrive te gebruiken tot die vol is en dan schoonmaken, of alternatieve oplossingen te gebruiken als Google Photos voor foto backup.

De Zakelijke/School Onedrive is immers onder beheer van een 3de partij, en die kan met 1 druk op de knop je hele Onedrive wegmieteren, dus tenzij de beheerders van die Onedrive het toestaan is het niet mogelijk of wenselijk je vakantie foto's naar je school/werkgever te backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterbreda
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 14:07
Het is jammer dat er zo onduidelijk over wordt gedaan. Maar ik heb uiteindelijk maar een Personal-abonnementje afgesloten voor (100GB) voor € 2,- per maand. Omslachtig en vervelend. Maar ja. Opgelost.