Tutorial gevolgd maar localhost php bestand niet benaderbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunke7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-12-2024
Mijn vraag
De php webserver werkt niet van Windows 11. Ik kan de server niet benaderen

Relevante software en hardware die ik gebruik
YouTube: PHP Programming Language Tutorial - Full Course deze tutorial heb ik gevolgd. Dus het pakket van php.net gedownload environment path toegevoegd en toen de cmd commando's uitgevoerd php -S localhost:4000 dit werkte niet. Krijg ook de regel listening to port 4000 niet te zien.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb wel de poorten open gezet en via Netstat gekeken of de poort ertussen staat maar dat is niet het geval. Via firewall regel ingevoerd zodat de poort open staat. Ook de poort veranderd naar 8000 of 8080 en die ook open gezet in firewall.

}:O

Beste antwoord (via Teunke7 op 05-02-2024 13:25)

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:04
Teunke7 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:16:
Mijn vraag

YouTube: PHP Programming Language Tutorial - Full Course deze tutorial heb ik gevolgd. Dus het pakket van php.net gedownload environment path toegevoegd en toen de cmd commando's uitgevoerd php -S localhost:4000 dit werkte niet. Krijg ook de regel listening to port 4000 niet te zien.

Ik heb wel de poorten open gezet en via Netstat gekeken of de poort ertussen staat maar dat is niet het geval. Via firewall regel ingevoerd zodat de poort open staat. Ook de poort veranderd naar 8000 of 8080 en die ook open gezet in firewall.

Wat is de foutmelding die je krijgt als je
code:
1
php -S localhost:4000

uitvoert?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:04
Teunke7 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:16:
Mijn vraag

code:
1

uitvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunke7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-12-2024
Merethil schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:18:
[...]

code:
1

uitvoert?
Ik heb het deels opgelost (de VPN stond aan) krijg nu de serverpagina te zien maar als ik localhost:4000/www/site.php invoer krijg ik nog niks. De server zegt dan file or such directory not found. Dus het bestandje zit waarschijnlijk ergens in de verkeerde map.

EDIT opgelost. Toch bedankt ik moet nog veel leren :+

[ Voor 6% gewijzigd door Teunke7 op 05-02-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:11

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hoezo plaats je /www in de URL? Ik neem aan dat je de map /www gebruikt als document root, waar als jouw website-bestanden in staan? Want dan hoef je die uiteraard niet te noemen in je URL.

Trouwens, met een webserver zoals Apache of Nginx werkt het makkelijker. :)

[ Voor 17% gewijzigd door AW_Bos op 07-02-2024 14:26 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️