Hallo iedereen, ik heb een klein vraagje. Wij hebben laats zonnepanelen laten plaatsen op onze plattedak, echter toen ik foto's zag is mij opgevallen dat er geen zijplaten zijn gebruikt. Heb contact opgezocht met de installateur en volgens hen is dit juist beter bij plattedaken door de windslagen.
Dus nu heb ik wel achterplaten maar geen zijplaten de reden waarom ze de platen zetten is toch juist voor de wind of zie ik het verkeerd?
Gaat om een 10 graden portrait opstelling van 2 rijen, dakrand is ongeveer 20 cm hoger dan de dak zelf.
Wat is beter wel of geen zijplaten? Kwa zicht maakt het niet uit ik zie ze toch niet, mij gaat het om de veiligheid ivm met de wind
Bedankt alvast voor jullie reacties
Dus nu heb ik wel achterplaten maar geen zijplaten de reden waarom ze de platen zetten is toch juist voor de wind of zie ik het verkeerd?
Gaat om een 10 graden portrait opstelling van 2 rijen, dakrand is ongeveer 20 cm hoger dan de dak zelf.
Wat is beter wel of geen zijplaten? Kwa zicht maakt het niet uit ik zie ze toch niet, mij gaat het om de veiligheid ivm met de wind
Bedankt alvast voor jullie reacties