O365 Variabelen in de body van een autoreply

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betwetor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 20:38
Binnen O365 willen we voor een gedeelde mailbox een auto reply instellen met in de body het onderwerp van de initiele mail.

Voorbeeld.
" dank voor uw email aan xxx@xxx.com.
Wij hebben uw bericht met onderwerp xxxxx in goede orde ontvangen en zullen binnen 5 dagen reageren.

Ik had verwacht dat ik binnen het exchange beheer de zelfde variabelen zou kunnen gebruiken als die je in de disclaimer kan gebruiken.

Kan dit vanuit de O365 cloud omgeving? of zou er dan een macro voor geschreven moeten worden op een client?
De flow rules geven niet de mogelijkheid te reageren op een mail.

Bij de Microsoft Community na een paar dagen nog geen reactie.

Ik heb de variabelen getest die je in VB kan gebruiken, en degene die mogelijk zijn in de disclaimer.

En behoorlijk wat tijd met google verbracht (on a side note? Valt het iemand anders ook op dat google sinds een paar maanden veel minder goed is de juiste resultaten te vinden?)

Beste antwoord (via betwetor op 05-02-2024 18:48)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mijn eerste gedachte: dat moet je niet willen. Houd het voorspelbaar voor de ontvangers van zulke mails. En ga geen mail loops creëren als ook de verzender het aan heeft staan..

Dat gezegd hebbende: je zou het waarschijnlijk via Power Automate moeten kunnen scripten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mijn eerste gedachte: dat moet je niet willen. Houd het voorspelbaar voor de ontvangers van zulke mails. En ga geen mail loops creëren als ook de verzender het aan heeft staan..

Dat gezegd hebbende: je zou het waarschijnlijk via Power Automate moeten kunnen scripten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:34
F_J_K schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:10:

Dit î

Power Automate gaat je hierin kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betwetor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 20:38
Bottom line, de variabelen die ik zocht, bestaan dus niet. Dank, ik ga met power automate spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-10 09:50

MartinMeijerink

Computerrorist

betwetor schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:50:
(on a side note? Valt het iemand anders ook op dat google sinds een paar maanden veel minder goed is de juiste resultaten te vinden?)
Dat is een beetje understatement, ze zijn al wel ongeveer een jaar geleden al heel slecht geworden met het tonen van relevante zoekresultaten, en ik ben absoluut geen MS-fan, maar Bing doet het vaak stukken beter tegenwoordig. :-(

An unbreakable toy is useful to break other toys