"budget" SSD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-02 14:35
Hallo,
ik heb een flink scala aan films en series op dit moment op verschillende opslag mediums. usb sticks, laptop en een externe HDD. nu wil ik eigenlijk alles op 1 plek veilig opgeslagen hebben en wil dus een SSD aanschaffen. als ik kijk zie ik bijv 1 TB SSD's van bekende merken zo rond de 120 euro. maar ik zie ook tot wel 16 TB van mij onbekende merken voor slechts 60 euro. waar zit dit verschil in, en klopt dit wel? is een goedkopere variant wel veilig?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-07 22:28
Een SSD van 16TB voor 60 euro? Ik denk dat je toch een linkje zal moeten droppen om een betrouwbaar antwoord te kunnen krijgen. Maar ik vermoed dat het een Aliexpress SSD is waar je dan naar zit te kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-07 11:32

ResuCigam

BOFH

Het verschil: Die goedkope variant is een scam. Je kunt geen 16TB ssd's kopen voor dat geld.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
jasper7878 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:09:
Hallo,
ik heb een flink scala aan films en series op dit moment op verschillende opslag mediums. usb sticks, laptop en een externe HDD. nu wil ik eigenlijk alles op 1 plek veilig opgeslagen hebben en wil dus een SSD aanschaffen. als ik kijk zie ik bijv 1 TB SSD's van bekende merken zo rond de 120 euro. maar ik zie ook tot wel 16 TB van mij onbekende merken voor slechts 60 euro. waar zit dit verschil in, en klopt dit wel? is een goedkopere variant wel veilig?
met deze oplossing is het niet veilig in ieder geval :)

1 = geen.

dus zorg voor 2 dezelfde schijven en zorg dat ze een kopie zijn van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper7878
ik weet niet of ik de link mag droppen, maar zie bijgaand.
https://www.fruugo.nl/16t...922-572693832?language=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-07 15:04

mrc4nl

Procrastinatie expert

in de pricewatch zie ik in ieder geval geen schijf voor dat geld. de goedkoopste zit ~ 45 euro per TB

die 16TB ga je waarschijnlijk een schijf krijgen die zich voordoet als ene 16TB schijf maar na [ik noem maar wat....200GB] over oude data gaat schijven

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-07 22:28
Beantwoordt dit je vraag?

https://www.ervaringen.nl/fruugo.nl

Het is een dropship winkel. Op het randje oplichting imho.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-07 11:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper7878
thx, voor de reacties. wellicht toch maar denken aan een grote HDD, maar die hebben meer kans dat ze op den duur stuk gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:07
Nee.
De kans dat een harddisk kapot gaat is ongeveer hetzelfde als die kans bij een SSD.
Het verschil tussen beide typen opslagmedia is dat bij het falen van een harddisk de kans dat data daarop nog te redden is, bij een harddisk (veel) groter is dan bij een SSD.

Maar belangrijke data bewaar je (zoals hierboven ook staat) nooit op één medium (harddisk of SSD), die bewaar je op meerdere media, die je op verschillende plaatsen bewaart en ook periodiek checkt / update.
Daarover staat elders op dit forum genoeg te lezen.
Pagina: 1