Grijpkast bedienen via webpagina

Pagina: 1
Acties:
  • 1.233 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3f02
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09-02 00:28
Hoi,

Ik wil een Grijpkast kunnen bedienen via een webpagina,

Ik zoek dus een hardware matige manier om de knoppen te kunnen bedienen en de machine credits te geven.
De Grijpkast kan ik elektrisch aanpassen zodat de bediening van de machine kan gebeuren via elektrische signalen.

Ik zoek dus een soort van Input en Ouput "computer" nodig die ik kan verbinden met de knoppen op de webpagina.
ook moet moet de machine signalen naar de website toe sturen.

Ik denk vooral te gaan werken met digitale signalen (AAN/UIT)

Kan iemand mij hier de juiste hardware voor aanbevelen,

Veel dank alvast.
stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luzeklap
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16-04-2024
Wat is een grijpkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:36
Zo'n ding op de kermis waar je knuffels e.d. kan grijpen.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 16:44

eagle00789

Est. November 2005

Kijk hiervoor eens naar een Raspberry Pi, echter mis ik in je topic start wat je zelf al gezocht hebt en gevonden hebt, wat mogelijk niet werkt.

@Luzeklap https://www.amazon.com/Claw-Machine/s?k=The+Claw+Machine extreme low budget versie van de claw machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:56
Met iets als een Arduino Opta moet je wel wat kunnen maken denk ik.

[ Voor 31% gewijzigd door jeroen3 op 05-02-2024 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:57

dragonhaertt

@_'.'

Een ESP32 lijkt me hier heel geschikt voor

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

jeroen3 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:11:
Met iets als een Arduino Opta moet je wel wat kunnen maken denk ik.
Gezien het feit dat hij ook een website wil kunnen hosten erop die de aansturing doet, lijkt me een rapsberry wel net even iets krachtiger en is de OPTA meer een PLC controller op basis van Arduino, maargoed ik moet wel zeggend at ik deze niet kende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3f02
eagle00789 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:13:
[...]

Gezien het feit dat hij ook een website wil kunnen hosten erop die de aansturing doet, lijkt me een rapsberry wel net even iets krachtiger en is de OPTA meer een PLC controller op basis van Arduino, maargoed ik moet wel zeggend at ik deze niet kende.
beste,

De website zelf wil ik extern laten hosten bij een 24/7 hosting bedrijf en dus niet zelf.
Het gene ik wil maken is best wel experimenteel in dit opzicht, en er is ook wel een redelijk budget voor handen.

De website die wilde ik laten bouwen aangezien dit ik hier weinig van afweet, en aangezien er ook met accounts gewerkt moet worden, besteed ik dit voor de veiligheid liever uit.

Op termijn moeten er meerdere grijpkasten via de website kunnen worden bedient,

echter vroeg de websitebouwer mij Harware met een API waarmee zij kunnen comuniceren.
De IO computer heeft dus een API nodig zodat de website hiermee kan comuniceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:31

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ben je wel zelf in staat een api te programmeren? Ben je ook in staat om de api toegangkelijk te maken via internet?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:59

DukeBox

loves wheat smoothies

St3f02 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:21:
echter vroeg de websitebouwer mij Harware met een API waarmee zij kunnen comuniceren.
Zoals anderen al meldden en gezien je vraag (en inschatting van kennis/ervaring) is inderdaad een Pi met evt. een IO/relais shield het meest toegankelijk.
Met python kan je dat aansturen én een eenvoudige API beschikbaar maken.

offtopic:
Iets soortgelijks heb ik gemaakt voor een massage stoel, de aansturing was daarvan kapot, deze vervangen door een Pi met relais board. Daarmee lees ik de sensoren uit (zoals de stand van de stoel) en stuur de motoren (via relais) aan. Het leuke is dat ik daarmee ook niet meer vast zat aan de ingebouwde `programma's` en zelf oneindig veel variaties kon bedenken.

[ Voor 39% gewijzigd door DukeBox op 05-02-2024 09:42 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

@St3f02 Je wilt dit dus maken: https://www.japantimes.co...control-claw-game-market/
Maar wat heb je zelf al gevonden hiervoor?
Welke apparatuur heb je nu in huis (je claw machine bijvoorbeeld, welk control board heeft deze, welke voltages gebruikt het control board). Welke apparatuur heb je zelf gevonden dat je denk te kunnen gaan gebruiken.
Ik mis hier wel je eigen zoekactie. Die gaan wij niet voor je doen zonder dat je zelf ook een beetje initiatief toont.
Wat denk je van een stuk security die je kasten nodig hebben.
Je geeft aan dat de website bouwer een api nodig heeft om mee te babbelen. Hoe ga je die securen.
Ik denk dat je hier wel een leuk idee hebt, maar dat je nog een heel stuk kennis mist om dit tot een succes te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3f02
eagle00789 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:26:
@St3f02 Je wilt dit dus maken: https://www.japantimes.co...control-claw-game-market/
Maar wat heb je zelf al gevonden hiervoor?
Welke apparatuur heb je nu in huis (je claw machine bijvoorbeeld, welk control board heeft deze, welke voltages gebruikt het control board). Welke apparatuur heb je zelf gevonden dat je denk te kunnen gaan gebruiken.
Ik mis hier wel je eigen zoekactie. Die gaan wij niet voor je doen zonder dat je zelf ook een beetje initiatief toont.
Wat denk je van een stuk security die je kasten nodig hebben.
Je geeft aan dat de website bouwer een api nodig heeft om mee te babbelen. Hoe ga je die securen.
Ik denk dat je hier wel een leuk idee hebt, maar dat je nog een heel stuk kennis mist om dit tot een succes te brengen.
Hoi,

Zoiets ja,

De grijpkast die ik heb is een type EX1, deze gebruikt gewoon druk knoppen als bediening, hiervan zou ik de bekabeling gewoon doorknippen en een relais tussen steken die bedient word via de site.

kwa controller zou ik een Raspberry pi gebruiken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

En heb je hem al eens open gemaakt, voltages gemeten, onderzoek gepleegd hoe je dit remote zou kunnen aansturen via een Raspberry Pi, het onderzoek doen hoe je een secure API maakt?
Waar komt de website te draaien? Waar staan de claw machines?
Als er internet tussen deze 2 zit vanwege de locatie van beide, hoe ga je dan zorgen dat je API de juiste machine aanspreekt?
Wat jij wilt kan allemaal probleemloos, maar ik mis echt wel je eigen onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3f02
eagle00789 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:41:
En heb je hem al eens open gemaakt, voltages gemeten, onderzoek gepleegd hoe je dit remote zou kunnen aansturen via een Raspberry Pi, het onderzoek doen hoe je een secure API maakt?
Waar komt de website te draaien? Waar staan de claw machines?
Als er internet tussen deze 2 zit vanwege de locatie van beide, hoe ga je dan zorgen dat je API de juiste machine aanspreekt?
Wat jij wilt kan allemaal probleemloos, maar ik mis echt wel je eigen onderzoek.
Die website zou worden gehost bij een nederlandse firma.
De machines staan fysiek in belgie.
de hardware matige kant kan ik zelf wel werkende krijgen daar heb ik verder niet echt directe vragen bij

en verder moet ik bekenen dat ik van software / programmatie verder niet veel kaas geten heb.

Kent u misschien een firma die raspberry pi (phyton) programatie maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:56
[...]
De IO computer heeft dus een API nodig zodat de website hiermee kan comuniceren.
Ok, je kunt dan denk ik beter kijken naar wat meer industriele veldbus modules. Dat is letterlijk IO met een API.
Het routeert niet goed over internet, dus je zult iets van een vpn o.i.d. moeten toepassen naar de web-applicatie. Latency is ook een ding.
Eventueel kun je dan ook een plc gebruiken t.b.v van wat lokale beveiligingen, of als je ook lokale bediening wilt houden.

Pas goed op met "zomaar" een raspberry pi in zo'n box doen met motoren en relais. Zou vervelend zijn als deze crasht door de ruis van het bedienen van de motoren.

Al met al een best omvangrijk project waar je niet echt iets "kant en klaars" voor kan kopen.
Je moet hier denk ik wel een paar freelancers bij halen die dit kunnen maken.

Moeten er ook nog camera's bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 13:28
Enne, is het wel veilig wat je van plan bent? Zo'n grijpkast is CE gemarkeerd. Als je de bekabeling doorknipt is dat een substantiële wijziging en moet je opnieuw CE-markeren. Je wordt juridisch gezien fabrikant en bent derhalve aansprakelijk voor ongevallen die ontstaan door ontwerp/fabricage-fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3f02
MOmax schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:03:
Enne, is het wel veilig wat je van plan bent? Zo'n grijpkast is CE gemarkeerd. Als je de bekabeling doorknipt is dat een substantiële wijziging en moet je opnieuw CE-markeren. Je wordt juridisch gezien fabrikant en bent derhalve aansprakelijk voor ongevallen die ontstaan door ontwerp/fabricage-fouten.
Die machine komt in een afgesloten ruimte waar nooit geen mensen, buiten dan de eigenaar bijkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

@jeroen3 gezien dat wat hij wilt, zal er zeker een camera bij moeten.
@St3f02 Wat heb je zelf gedaan voor een onderzoek wat je hiervoor nodig denkt te hebben. We hebben het nu immers verschillende malen gevraagd, maar ik mis nog steeds een duidelijk resultaat van je eigen onderzoek. Opsommen van onze suggesties is geen onderzoek (naar mijn mening)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:08

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

[...]
beste,

De website zelf wil ik extern laten hosten bij een 24/7 hosting bedrijf en dus niet zelf.
Het gene ik wil maken is best wel experimenteel in dit opzicht, en er is ook wel een redelijk budget voor handen.
Redelijk budget, dus een commerciele ontwikkeling?

Maar ik denk dat latency een struikelblok kan zijn als je beeld via de ene weg gaat en bediening via een andere weg.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3f02
memphis schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:28:
[...]

Redelijk budget, dus een commerciele ontwikkeling?

Maar ik denk dat latency een struikelblok kan zijn als je beeld via de ene weg gaat en bediening via een andere weg.
als dit werkend te krijgen is, dan is het uiteindelijk bestemd voor commerciele doeleinden.
Voor het beeld had ik gedacht aan een windows pc met OBS en de I/O via een raspberry pi.

Er is in america een soortgelijk website die doet wat ik ook wil : https://arcade.online/EggHeistP02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 19:09
Ik zou denk een socket maken tussen de user en je website, en je website naar de machine(-aansturing), bijv een Pi. Als je iemand vaardig een beetje een vlotte taal vind (denk aan Go, of Java of C# oid), zou de delay tussen aansturen en reageren onder controle te houden zijn.

De server houdt bij wie aan het aansturen is en verbind een gebruiker met een machine zodra er 1 beschikbaar is. En misschien wel belangrijker, de server is de scheiding tussen de gebruiker en de machine, alles MOET daardoorheen, waardoor je meer controle hebt, want onthoud heel goed: Alles wat publiekelijk beschikbaar is, zal (geautomatiseerd) vanalles doen om binnen te komen.
Ik heb hier absoluut geen tijd voor, maar ik denk dat dit iig een stukje in de juiste richting is

[ Voor 21% gewijzigd door Martijn.C.V op 05-02-2024 11:03 ]

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:59

DukeBox

loves wheat smoothies

Vergeet niet ook rekening te houden met de latency van het beeld en de handelingen. Eventueel moet je daar met je aansturing in compenseren.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:03
Leuk idee wel in ieder geval. Benieuwd of het je gaat lukken. Ik zak geen klant zijn, maar kan wel voor me zien hoe dit een hoekje kan worden op een van de grote goksites bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 12:09
Leuk projectje, als ik nou een beetje tijd had...

Kan met een ESP, Pi of gewoon een USB-relais voor de bediening, zou denk ik voor een USB-relais gaan aan een NUC/Mini-PC-achtig-iets gaan in dit geval gezien je ook met camera's zit die samenhangen met de besturing en een ESP of Pi dat al snel te veel wordt. Kan alsnog natuurlijk, maar voeg je alleen maar weer een point of failure en complexiteit toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:57

dragonhaertt

@_'.'

Als je het commercieel gaat bouwen mag ik hopen dat er iemand betaald wordt om dit voor je uit te denken..

Overigens, waarom geen PLC oplossing als het robuust moet zijn. Ik neem aan dat de hardware-kosten niet het probleem moeten zijn t.o.v. de ontwikkelingskosten.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-09 09:36
Klinkt als een project waar een Controllino PLC ideaal voor is. Kun je vrij simpel beginnen met een proof of concept, heb je direct genoeg manieren om die kast aan te sturen, en je hebt direct een Arduino beschikbaar waardoor je in eenvoudige taal een api voor de site bouwt. Weinig risico op elektrotechnische problemen als storing/ruis die je met andere oplossing wel hebt. En ben je de proof of concept fase uit, pak je de best passende Controllino en hoef je qua code weinig aan te passen. Door een ervaren partij de code laten nakijken en controle/robustness code toevoegen zodat je jarenlang zonder continu bugfixen die kasten kunt aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:03

SA007

Moderator Tweaking
Modbreak:Sorry, maar werving mag expliciet niet op het forum, zie de FAQ.

Voor werving is Vraag & Aanbod.

[ Voor 7% gewijzigd door SA007 op 05-02-2024 13:17 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.