Ook maar eens een topic openen om eindelijk eens een knoop door te hakken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Algemeen desktopgebruik en gamen*
*Wil binnenkort o.n. de volgende spellen gaan spelen: Cyberpunt 2077 (+uitbreiding), Red Dead Redemption 2, Baldur's Gate 3, misschien nog wat shooters en 'hits' als Pal World. Alles niet competitief.
Heb nu een laptop aan een 1080p monitor hangen als 'desktop' en ik geloof dat voor algemeen/office gebruik een 27" 1440p scherm goed zou moeten werken zonder scaling in Wiindows (32" 4K is ook een optie maar weet niet of dit ideaal is voor normaal desktop gebruik.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst < € 2200 incl. monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen wat randapparatuur en een oudere 1080p 60 Hz monitor
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Liefst een stil systeem. Moet i.i.g.stil zijn als ik geen game aan het spelen ben. Liefst ook zuinig maar met een zware videokaart wordt dat lastig(er). Liefst ook niet te groot maar groot genoeg voor een upgrade van grafische kaart, dus zal de voeding ook nog wat meer vermogen (over) moeten hebben denk ik zo.
Paar RGB accentjes op geheugen en CPU koeler of zo is wel leuk, maar zeker geen must. Standaard game PC look met verlichte RGB fans aan de voorkant vind ik snel een beetje too much.
Ga je overklokken?
Nee, niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Wat tips
, zeker op het gebied van voeding en geheugen waar ik weinig verstand van heb: zoals is 850 watt genoeg om evt. in de toekomst een 4K kaart te kunnen voeden? Moet ik misschien wat sneller geheugen nemen? Eventueel een Intel CPU? Toch een andere (stillere) kast? etc.
Ik twijfel nog over de CPU, die 78003XD is bijna 2x zo duur als de 7600 namelijk.
(En ik kijk ook nog met een schuin oog naar een laptop of 1080p gamesysteem
)
Alternatieven:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Algemeen desktopgebruik en gamen*
*Wil binnenkort o.n. de volgende spellen gaan spelen: Cyberpunt 2077 (+uitbreiding), Red Dead Redemption 2, Baldur's Gate 3, misschien nog wat shooters en 'hits' als Pal World. Alles niet competitief.
Heb nu een laptop aan een 1080p monitor hangen als 'desktop' en ik geloof dat voor algemeen/office gebruik een 27" 1440p scherm goed zou moeten werken zonder scaling in Wiindows (32" 4K is ook een optie maar weet niet of dit ideaal is voor normaal desktop gebruik.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst < € 2200 incl. monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen wat randapparatuur en een oudere 1080p 60 Hz monitor
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Liefst een stil systeem. Moet i.i.g.stil zijn als ik geen game aan het spelen ben. Liefst ook zuinig maar met een zware videokaart wordt dat lastig(er). Liefst ook niet te groot maar groot genoeg voor een upgrade van grafische kaart, dus zal de voeding ook nog wat meer vermogen (over) moeten hebben denk ik zo.
Paar RGB accentjes op geheugen en CPU koeler of zo is wel leuk, maar zeker geen must. Standaard game PC look met verlichte RGB fans aan de voorkant vind ik snel een beetje too much.
Ga je overklokken?
Nee, niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Wat tips
Ik twijfel nog over de CPU, die 78003XD is bijna 2x zo duur als de 7600 namelijk.
(En ik kijk ook nog met een schuin oog naar een laptop of 1080p gamesysteem
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B650M PRO RS WIFI | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition 16GB GDDR6 | € 587,- | € 587,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H6 Flow Zwart | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Monitors | Dell G2724D Zwart | € 342,01 | € 342,01 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 58,90 | € 58,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 RGB F5-6000J3636F16GX2-TZ5RK | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 128,30 | € 128,30 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 133,90 | € 133,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.843,81 | ||
Alternatieven:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 379,- | € 379,- |
| 1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4070 SUPER TWIN X2 | € 649,99 | € 649,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.028,99 | ||
/f/image/yRKGuIoK5hKKuAHFivH2STcr.png?f=fotoalbum_large)