Lang verhaal kort:
1. Ik koop oordopjes uit de VA& hier op Tweakers, pakketje wordt verzonden via DHL, niet verzekerd
2. Pakket wordt bezorgd, ik voel en zie de doos - opengesneden
3. Ik weiger het pakket bij de bezorger, die neemt het terug en belt zijn chef met de vraag: er is er weer 1 opengemaakt, wat moet ik doen. Diefstal is gemeld via DHL (schijnbaar) met foto's van de opengesneden doos.
4. Ik meld het bij verkoper, fijne kerel en hij stort de helft van het aankoopbedrag terug. Verkoper doet een melding bij DHL.
5. Ik krijg een mail van DHL op 20 december. Onderzoek is gedaan en DHL is verantwoordelijk. Ik moet gegevens aanleveren, wat ik doe.
6. Ik krijg reactie op mijn mail (26 december):
Het voelt een beetje krom. De dopjes waren duidelijk gestolen. DHL erkent schuld. Maar 3,40 is natuurlijk een bedrag wat zelden de kosten van de verzending zou dekken, het is niet eens genoeg voor de verzendkosten.
Heb ik nog iets om mee door te gaan of is het gewoon einde verhaal? Het pakket was niet verzekerd, maar moet je jezelf verzekeren tegen de mogelijkheid tot diefstal tijdens het proces?
1. Ik koop oordopjes uit de VA& hier op Tweakers, pakketje wordt verzonden via DHL, niet verzekerd
2. Pakket wordt bezorgd, ik voel en zie de doos - opengesneden
3. Ik weiger het pakket bij de bezorger, die neemt het terug en belt zijn chef met de vraag: er is er weer 1 opengemaakt, wat moet ik doen. Diefstal is gemeld via DHL (schijnbaar) met foto's van de opengesneden doos.
4. Ik meld het bij verkoper, fijne kerel en hij stort de helft van het aankoopbedrag terug. Verkoper doet een melding bij DHL.
5. Ik krijg een mail van DHL op 20 december. Onderzoek is gedaan en DHL is verantwoordelijk. Ik moet gegevens aanleveren, wat ik doe.
6. Ik krijg reactie op mijn mail (26 december):
7. Ik reageer (26 december):Dit hebben we gedaan
Om uw pakket op te sporen, heb ik alle stappen van het verzendproces uitgebreid onderzocht. De zending heeft onderweg geen nieuw label gekregen, is niet gevonden door onze medewerkers op het sorteercentrum en ook niet herkend in onze database van ‘gevonden voorwerpen’. Ik heb het pakket daarom aangemeld als vermist.
Wat nu?
U heeft recht op een vergoeding van €3,40. Dit bedrag storten we binnen 30 werkdagen op uw rekening. Betaling van dit bedrag is ter finale kwijting van DHL jegens alle bij deze vervoerovereenkomst betrokken partijen
Zo bepalen we de vergoeding
Pakketten vergoeden we op basis van het gewicht. Deze vergoeding is nooit hoger dan de waarde van de zending en wettelijk vastgesteld op € 3,40 per kilo binnen Nederland. Buiten Nederland gaat het om € 10,75 per kilo.
8. Ik stuur een opvolgingsmail (6 januari) met de vraag of ik nog reactie krijg en waar ik kan escaleren.Het pakket is niet vermist, zoals het proces behoort te gaan heb ik het geweigerd aan de deur. De bezorger heeft het retour afzender gestuurd en daar ligt het keurig te wachten. Ik ga niet akkoord met 3,40 vergoeding. Het pakket is duidelijk opengesneden en de oordopjes zijn eruit gestolen.
Nogmaals, het is niet vermist want het is door mij geweigerd en ligt bij de verzender. Dat zal een fout van de bezorger zijn geweest, er is duidelijk aangegeven dat de inhoud is gestolen toen ik het pakket heb geweigerd.
Het voelt een beetje krom. De dopjes waren duidelijk gestolen. DHL erkent schuld. Maar 3,40 is natuurlijk een bedrag wat zelden de kosten van de verzending zou dekken, het is niet eens genoeg voor de verzendkosten.
Heb ik nog iets om mee door te gaan of is het gewoon einde verhaal? Het pakket was niet verzekerd, maar moet je jezelf verzekeren tegen de mogelijkheid tot diefstal tijdens het proces?