NFS shares vanaf Synology in KODI

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 18:38
Geachte lezer,

Ik gebruik een Dune HD solo 4K en daarin heb ik handmatig 3 nfs shares van mijn Synology toegevoegd adhv de volumenamen, dit werkt al jarenlang perfect.

Ik probeer nu diezelfde nfs shares van mijn NAS te openen in KODI maar ik kan er maar 1 openen?
Ik heb 3 shares aangemaakt, in kodi zijn ze ook alle 3 zichtbaar maar ik kan er maar 1 openen en gebruiken. Dit op een Nvidia shield tv pro.

Kennelijk werkt dit in kodi anders dan maar ik krijg het niet uitgevogeld.

Zit allerlei fora af te struinen naar soortgelijke issues maar ik kom er niet uit.
Ik dacht een Eureka moment te hebben toen ik iets vond over Squash en heb dit bij alle 3 de mappen gechecked en gezet op ''alle gebruikers toewijzen aan admin'' en daarnaast zag ik nog ''Gebruikers toegang geven to gekoppelde submappen'' stond ook nog uit en heb ik nog aangezet maar helaas, dit was het dus ook niet.

Wat zou kunnen is alle content in die ene share zetten die het wel doet maar dit doe ik liever niet, ik hou het liever gescheiden.

Iemand een suggestie voor me?

Dank bij voorbaat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:01

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Wat is het verschil tussen de share die wel werkt en degene die niet werken?

- bijvoorbeeld, de shares die niet werken hebben spaties/hoofdletters/speciale-karakters in het pad?

Wat zeggen de logs van Kodi?

Doen de shares het wel als je het opent met een ander programma dan Kodi?
Doen de shares het wel als je het opent met Kodi op je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 18:38
Accretion schreef op zondag 4 februari 2024 @ 21:29:
Wat is het verschil tussen de share die wel werkt en degene die niet werken?

- bijvoorbeeld, de shares die niet werken hebben spaties/hoofdletters/speciale-karakters in het pad?

Wat zeggen de logs van Kodi?

Doen de shares het wel als je het opent met een ander programma dan Kodi?
Doen de shares het wel als je het opent met Kodi op je PC?
Dank voor je snelle reply!

Er is geen verschil, behalve een andere naam uiteraard en andere inhoud.
Wellicht moet ik het anders opzetten in kodi, ik maak nu alleen gebruik van de zoekfunctie in kodi die mijn nas vind op ip. Daarna 3 shares zichtbaar maar slechts 1 daarvan is bruikbaar.

De logs van Kodi? Sorry, zover rijkt mijn kennis hiermee niet.

Ik heb nog nooit iets anders gebruikt dan kodi op Android players of mediaplayers met nfs toegang (en die werken altijd, maar zoals gezegd dien ik daar zelf het juiste pad in te vullen).

Ik heb kodi niet op mijn pc, ik zal dit eens proberen.
Dit werkt perfect.
Maar hier kan ik kiezen uit de 3 shares die er zijn en ze 1 voor 1 toevoegen....

Op de Shield krijg ik ook alle 3 shares te zien maar is er maar 1 te openen. Open ik niets maar druk ik op ok en add dan krijg ik daarna alle 3 shares te zien en is er maar 1 te openen.

[ Voor 11% gewijzigd door ScooBY_DoO op 04-02-2024 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:52
Ik zou gewoon smb share gebruiken, nfs is antiek.
En dan moet je wel de user waar kodi mee wil connecten naar die share de juiste rechten geven.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.