[PC] Stormgate

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reucht
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 15:35
Iemand die dit speelt?

Van de makers van Starcraft 1/2 (?), KS is net geeindigd en Asmongold/TLO worden nu ingeschakeld om wat te promoten nu de open beta week gaat beginnen (05-12/02 dacht ik).

Staat op Steam

Wikipedia: Stormgate
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ovr-zADhRoph2ehvOTkBwsuBOC0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h3ojBIscmO4zF8h2aSbHppTi.jpg?f=user_large

From Wikipedia, the free encyclopedia
Stormgate

Developer(s) Frost Giant Studios
Engine Unreal Engine[1]
Platform(s) Windows
Genre(s) Real-time strategy
Mode(s) Single-player, multiplayer
Stormgate is an upcoming real-time strategy video game developed by Frost Giant Studios.

Gameplay
Stormgate is a real-time strategy game set in a post-apocalyptic world. As standard for the genre, players concurrently gather resources, build bases and troops, and upgrade assets. The game will be free-to-play with free and monetized content. It is being developed to make a typically complex genre accessible to new audiences while providing the option of balanced, competitive one-on-ones for more advanced players.[2]

Development
Former Blizzard developers Tim Morten and Tim Campbell founded Frost Giant Studios in October 2020 with intention to build an accessible real-time strategy game. Morten previously was StarCraft II: Legacy of the Void's production lead, and Campbell had been Warcraft III: The Frozen Throne's campaign lead designer. They raised nearly $5 million in seed funding,[3] an additional $5 million in March 2021,[4] and $25 million in its January 2022 Series A funding.[5] Frost Giant debuted Stormgate in June 2022. A closed beta started during December of 2023.[2]

[ Voor 85% gewijzigd door Reucht op 04-02-2024 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nmgn
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Yep, hier een speler.

Volg dit project al vanaf het begin, Frost Giant Studies is opgezet door oud Blizzard medewerkers (die aan ook aan StarCraft II gewerkt hebben). Het doel is het RTS genre nieuw leven inblazen met een triple-A game.

Eerste indruk is zeker positief, ziet er grafisch mooi en en de gameplay is net een stukje langzamer dan StarCraft 2 (dus wat meer tijd voor micro). Ik moet wel even wennen aan de hotkeys enzo, na al vele jaren StarCraft kan mijn oude brein moeilijk schakelen haha. Eerst even rustig tegen de AI oefenen voor ik de ladder opga ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:38
Ik hou deze zeker in de gaten, maar enkel voor de campaign. Multiplayer spelen trekt mij niet zo.

Hopelijk komt er ook goede ondersteuning voor fan-made custom campaigns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08:15
vindt het er leuk uitzien
meeste wat ik heb gezien is van LowkoTV showcast of the multiplayer
maar ben benieuwd hoe het spel er later uit komt tezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:35
ik heb m gebacked. en speelt zeker lekker. moet wel weer even wennen aan RTS games, maar vind het zeker de moeite waard.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reucht
Ik vind persoonlijk de coop mode een schot in de roos: verschillende niveaus kunnen samen spelen tegen een AI in een soort mix tussen SC2/Dota. Ik hoop daar nog op andere maps, meer/minder spelers, meer special abilities en nog andere leuke toevoegingen.

Voor de competitive vind ik het spel te unpolished: te weinig units, slechte pathfinding, slechte balans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:12

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik ben er wel benieuwd naar ja. Tijd geleden dat er een goeie RTS uit is gekomen. Het was niet meer het levende genre dat het geweest was. Hopelijk brengt deze er weer wat meer leven in :)

Ziet er goed uit opzich.
Nog niet geprobeerd though

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik moet zeggen dat het best pittig is gezien je alleen die PvP nu kan spelen :P echt zoooo lang geen RTS gespeeld dat ik een beetje lost ben. Zat het eerste potje tegen iemand die het wel al beter snapte dat was wel duidelijk :P. Wel jammer dat er geen goeie tutorial in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reucht
Als je de coop missie tutorial speelt, krijg je een goed idee van de werking. Ik stel voor om daar stelselmatig de moeilijkheid op te drijven en pas nadien naar competitive te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Lol ik ben hem maar gewoon gaan aanvallen toen ik eenmaal een squad van 12 soldaten had =p en hij wist ook niet zo gauw wat te doen denk ik. toen had ik hem dood.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9wnVtcogrzukSsEaSVf1RvuzBg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9lwHMinHjo9oQnOl6FrjCCA8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-H2FxpYSMZZTOHaDUH1UHrHH2M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Yy4LM9ZQFLm6VmhrWcrD5McA.png?f=fotoalbum_large

Oh hier staat tutorial wtf... dat is echt onduidelijk bij coop XD

Hij stuurde mij namelijk al direct naar versus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Stormgate heeft bekend gemaakt dat de Protoss ook mee mogen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:29
Iemand Stormgate gekocht? Helaas krijgt het spel slechte reviews, omdat het toch nog erg "onafgewerkt" aanvoelt. Maar van de anderkant is het wel in early access.

Ik heb in iedergeval toch wel mijn plezier in het spel als ik eerlijk mag zijn. Helaas vind ik het grafische iets aan de mindere kant.

[ Voor 9% gewijzigd door Toonen1988 op 31-07-2024 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerius
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 14:12
Ik heb 't spel "gekocht" via Kickstarter, maar tot nu toe nog niet geïnstalleerd. Ik wil ze wel ondersteunen omdat ik de potentie zag, maar ik wacht wel op een meer definitieve versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:29
Geerius schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:12:
Ik heb 't spel "gekocht" via Kickstarter, maar tot nu toe nog niet geïnstalleerd. Ik wil ze wel ondersteunen omdat ik de potentie zag, maar ik wacht wel op een meer definitieve versie.
Ja, op dit moment is het nogal karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:39
Ik speel voornamelijk 1v1 op de ladder en vermaak me er best wel mee. Voelt soepel en speelt lekker weg. Op basis hiervan is het voor mij al een ruime voldoende.

Heel de single player heb ik nog niet gespeeld. Ik begrijp uit de reviews dat dit nogal matig is, hier wacht ik dus ook nog even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik zag vanochtend een mail dat de game nu op Steam is uitgekomen. Is de campaign de moeite waard? Dat is zo'n beetje het enige waar ik om geef bij RTS games.
Pagina: 1