Cv ketel Intergas 24/18 aan/uit via schakelklok

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aceguusje
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 03-07 14:20
Mijn Intergas 24/18 propaan in mijn chalet wil ik s,winters eens per week even laten draaien middels een aan uit schakelaar op de 220 V. Ik ben er dan maanden niet, kan dat of moet ik in persoon op het display de cv weer aanzetten als ik de netstroom er af gehaald hebt.

Alle reacties

• MoosB
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-12 21:09
Digitale tijdschakelaar die verder gaat dan alleen een weekprogramma?

Is er internet? Anders gewoon een simpele smart home oplossing.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-12 06:08
1. Waarom eigenlijk?
2. Hang er een gateway aan en stel een programma in

Roomba E5 te koop

• kevi-n1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:31
Nog makkelijker, koop een tweede hands thermostaat met aan/uit of modulerend vermogen. Zorg dat die een week programma afloopt en je bent klaar.

Niets met internet. Gewoon een ouderwetse thermostaat.

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Als je er maanden niet bent sluit je dan niet het gas af? Is dat een tank of gasflessen?
Als je de stroom er op laat start de pomp en ventilator eens in de 24 uur.

Please state the nature of the technical emergency

• Grutte Pier
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 06-12 20:04
Voor toekomstige meelezers die een CV ketel aan uit willen regelen door de stroom eraf te gooien met een andere frequentie dan bovenstaand; doe dit niet, de CV heeft na het stoken een naloop nodig voor het leegblazen van de rookgas afvoer.

Voor OP; dit kan gewoon met een reguliere tijdschakelaar (met weekschema eventueel) zonder problemen. Je kan het vervolgens zo luxe maken als je wilt door bv een gateway + schakelaar eraan te hangen.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-12 18:25
Je plan klinkt als "hoe zorg ik dat mijn ketel snel kapot is". Ik neem aan dat je probeert te vermijden dat er iets kapotvriest, zonder dat er teveel wordt gestookt.

Als je de ketel stuurt met aan/uit, dan kan je extra thermostaten parallel hangen op die aan/uit aansluiting. Dan blijft de bestaande thermostaat gewoon werken, die zet je volledig uit als je de chalet verlaat (als je die op 5° zet loop je toch risico dat er een leiding bevriest). Parallel hang je dan een (of enkele) thermostaten op de meest kritische plekken, bijvoorbeeld aan de waterteller, die je op 5° ofzo zet. Die zetten de ketel aan als er dreigt wat kapot te vriezen.

Let wel, schimmel is niet je vriend.

Maaareh @Aceguusje, zou je niet kunnen delen wat nu juist het probleem is dat je probeert op te lossen, dat gaat wat gemakkelijker dan gokken.

[ Voor 7% gewijzigd door naftebakje op 05-02-2024 12:35 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1