Squeezebox Radio | Favorieten mysqueezebox.com naar lokaal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gribo
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-03 09:13
Ik heb een Squeezebox radio en heb mijn favoriete (internet)radiostations op mysqueezebox.com staan en 6 daarvan onder de knoppen als favoriet opgeslagen.

Logitech is kennelijk gestopt met de ondersteuning.

Ik de LMS software (die voor werking in de toekomst nodig zou zijn) voor windows gedownload en geinstalleerd op een pc die toch zowat de hele dag aanstaat.

Ik kan ook op de Sqeezebox naar die pc toe gaan: collectie aanvinken. Maar dat doet verder niks.

Mijn vraag is: hoe krijg ik radiostations in dat LMS programma, bijvoorkeur mijn al opgeslagen favorieten?

Ben geen totale leek maar zit toch met de handen in het haar. Hulp wordt zeer gewaardeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:39
Start je squeezebox opnieuw op en ga via het menu naar my music en dan verbindt de squeezebox met de lokale LMS. Dit geldt dan ook voor de radio, beetje onduidelijk eigenlijk.

Daarna gaan alle streams via je eigen mediaserver.

[ Voor 24% gewijzigd door Termi op 04-02-2024 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gribo
Bedankt Termi. Ik geloof wel dat het werkt. De radio speelt en heeft ook nog mijn favorieten onder de voorkeurstoetsen. Of dat zo blijft weet ik uiteraard niet zeker.

Er is wel iets geks dat me stoort. Bij de keuze van sommige stations zie ik na kiezen even een procenten zandlopertje (wieltje) en onderwijl zegt een stem "This is tunein". Dat is gek want had ik eerst niet. Ook gek dat het niet bij elke zender klinkt. Daarna klinkt dan gewoon het station als vanouds. De boodschap is dus steeds eenmalig.

Nou ja, als het daar bij blijft (ik bedoel af en toe "this is tunein" bij het stationkiezen) dan kan ik daar wel mee leven. Zal ook wel moeten wellicht maar snappen doe ik het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

@gribo
Even in de lms interface het partnerid in de link van de favorieten aanpassen.
Hier meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:35

FeaR

In GoT we trust

offtopic:
Topic titel aangepast, "logitech squeezebox" is nietszeggend (plus, iets met hoofdletters).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gribo
Bedankt Vandaahl voor de tip/link. De partnerid van 16 naar 15 veranderen does the trick!

Alles weer "bij het oude". Nou ja, ongeveer tegelijkertijd is een van mijn favoriete stations (Global Bach Community) ermee gestopt. Heel jammer maar er zijn gelukkig nog genoeg Bach stations over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

gribo schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:47:
Bedankt Vandaahl voor de tip/link. De partnerid van 16 naar 15 veranderen does the trick!
Geen dank. Liep hier zelf een tijdje terug tegen aan. Het is vooral vervelend als je een favoriet als wekker gebruikt. Dan wordt de stream opgestart met de korte Tune in jingle en de radiostream niet opgestart. Die jingle is te kort en ook niet fijn om wakker te worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees.oudshoorn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-04-2024
Het is me gelukt om de Logitech Mediaserver lokaal op mijn Windows - 10 PC te installeren.
Mijn Logitech squeezebox radio kan deze server vinden.
So far so good.
Het betekent wel dat mijn PC 24/7 moet draaien wat ik eigenlijk niet wil.
Mijn vraag :
Is het mogelijk om een oude Android telefoon 24/7 te gebruiken, die door de squeezebox radio via mijn netwerk gezien wordt als lokale Logitech Mediaserver.
Ik gebruik de squeezebox radio alleen voor een paar radiostations, niet voor allerlei playlists of muziek verzamelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-janssen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-01 10:38
Kees.oudshoorn schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:05:
Het is me gelukt om de Logitech Mediaserver lokaal op mijn Windows - 10 PC te installeren.
Mijn Logitech squeezebox radio kan deze server vinden.
So far so good.
Het betekent wel dat mijn PC 24/7 moet draaien wat ik eigenlijk niet wil.
Mijn vraag :
Is het mogelijk om een oude Android telefoon 24/7 te gebruiken, die door de squeezebox radio via mijn netwerk gezien wordt als lokale Logitech Mediaserver.
Ik gebruik de squeezebox radio alleen voor een paar radiostations, niet voor allerlei playlists of muziek verzamelingen
Is wel een beetje overkill om de PC 24/7 te laten draaien. Volgens mij zijn er ook wel wat how-to's te vinden om het op een Raspberry te draaien. Als je een oude rapsberryPi 2 of hoger kan vinden in de vraag en aanbod of op marktplaats dan zou dat ook moeten werken lijkt mij. Heb zelf ook 3 squeezeboxes in huis staan en nog altijd in gebruik. met een lokale server in een VM draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slootbeest
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-07 17:23
ik gebruik de software van https://www.max2play.com/ op een Pi maar op https://lyrion.org/ raden ze piCorePlayer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruanjo
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 28-06-2024
hallo, ik ben hier nieuw op deze topic,maar zit met een vraag hoe krijg ik mijn tijd weer te zien op de squeezebox zodat ik mijn wekker weer kan gebruiken.
Pagina: 1