Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticTeka
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-05 20:00
De kabel van mijn Sennheiser PC360 heeft het begeven. Momenteel ben ik aan het twijfelen om een koptelefoon te kopen met een aparte microfoon of om terug voor het gemak te kiezen en een headset te kopen.

Ik ben al even bezig met het bekijken van verschillende opties maar ik geraak er niet echt aan uit. Voorlopig ben ik uitgekomen op volgende twee koptelefoons:
Beyerdynamic DT 900 PRO X en de Audio Technica AD900X. Beide koptelefoons krijgen redelijk goede reviews met betrekking tot gamen en het beluisteren van muziek. Ik heb dan echter nog een microfoon nodig, daar heb ik nog niet naar gezocht, alle voorstellen zijn welkom ;-). (Ik wil geen microfoon op een arm)

Voor de headset viel mijn oog op de nieuwe versie van de Sennheiser PC38X. Deze vind ik misschien wat aan de dure kant, de Beyerdynamic kost ongeveer hetzelfde en heeft misschien betere geluidskwaliteit. Verder heb ik gekeken naar de JBL quantum 910. Ik heb echter nog nooit een gesloten headset gebruikt, dus ik weet niet echt wat ik hiervan kan verwachten.

Voor mijn gemak zou ik direct een headset kiezen, maar indien ik zeker zou weten dat de overgang naar een koptelefoon/microfoon zonder problemen zou verlopen zou ik misschien wel daar voor kiezen.

Ik speel meestal games en luister ook vaak naar muziek. Af en toe bekijk ik wel eens een serie of een film. Ik zou liefst een open back hebben, zo kan ik de kinderen horen als ze me nodig hebben. Indien de argumenten om een gesloten koptelefoon/headset te nemen overtuigender zijn, dan is dit zeker ook een optie.

Mijn budget ligt tussen de 200 en 300 euro. De koptelefoon/headset wordt in mijn moederbord ingeplugd, ik heb geen dac/amp.

Indien iemand van de bovenstaande kan aanbevelen, of een beter optie voor mijn budget kan aanraden dan hoor ik het graag. Ook de redenen om voor headset of anderzijds koptelefoon te kiezen hoor ik graag. Zo kan ik misschien toch eens een beslissing nemen.