Internet PC opeens traag als ik meer dan één ding doe

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xephasis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 14:25
Oké, dit is een vreemd probleem. Het internet op mijn PC werkt prima als ik één ding doe. Dus aan het browsen ben, of iets download, of Onedrive synchroniseer. Maar als ik meer twee dingen tegelijkertijd probeer te doen valt het hele internet opeens weg. De verbinding blijft wel bestaan maar de snelheid van alles loopt terug naar praktisch nul en ik kan geen internetpagina's of iets openen. Als ik de download dan bijvoorbeeld pauzeer komt het internet wel weer terug. Op het moment dat het internet weg is op mijn PC werkt het op de telefoon of op de laptop nog wel heel goed. Dus het lijkt echt iets van de PC of specifiek de verbinding met de router te zijn.

Ik kan er op het internet ook echt niets over vinden, hebben jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xephasis
Hm, nu ik nog wat meer kijk kan ik het internet op mijn PC ook plat leggen door op mijn telefoon wat te downloaden. Is er een manier om mijn PC wat meer prioriteit te geven zodat het internet wat eerlijker verdeeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

In een ver verleden ook ooit eens gehad. QoS was van slag. Modem/router uit en aan gehad oftewel een reboot daarna was dit opgelost. Hopelijk bij jou ook.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xephasis
Hm, het lijkt wel iets te helpen. Bedankt voor de tip. En ik zal eens kijken of ik het handmatig nog wat beter kan maken in mijn router.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xephasis
Voor wie nog meer tegen dit probleem aan loopt. Het gaat om een Zyxel T50 van T-Mobile en de problemen waren pas echt opgelost toen ik het apparaat had gereset via de knop op de achterkant. Dus stroom er af was niet genoeg.