Sinds een aantal dagen heb ik thuis het volgende probleem. De temperatuur op de kamerthermostaat heb ik ingesteld op 21 graden. De ketel springt aanvankelijk aan en warmt de ruimte lichtelijk op tot ca 19.5 graden. Daarna slaat de ketel uit en gaat pas opnieuw aan als het onder de 19 komt. Hij warmt weer 5 of 10 minuten op (tot ergens 19.5 graden) en gaat dan weer uit. Dat proces herhaalt zich continu, zonder dat de doeltemperatuur gehaald wordt.
Het heeft ook niet zoveel zin om de temperatuur op de thermostaat op bijvoorbeeld 25 te zetten, hij blijft tot maximaal 19.5 graden opwarmen.
Het probleem is ontstaan nadat ik een radiator verwijderd heb. Daarvoor heb ik de hele cv leeg laten lopen. Nadat de bewuste radiator afgekoppeld was en de leidingen afgedopt, ben ik de installatie weer gaan vullen. Alle radiatoren ontlucht en de druk staat nu netjes op 2.1 bar.
Wat kan er aan de hand zijn?
Het heeft ook niet zoveel zin om de temperatuur op de thermostaat op bijvoorbeeld 25 te zetten, hij blijft tot maximaal 19.5 graden opwarmen.
Het probleem is ontstaan nadat ik een radiator verwijderd heb. Daarvoor heb ik de hele cv leeg laten lopen. Nadat de bewuste radiator afgekoppeld was en de leidingen afgedopt, ben ik de installatie weer gaan vullen. Alle radiatoren ontlucht en de druk staat nu netjes op 2.1 bar.
Wat kan er aan de hand zijn?