Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 040-Skillz
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-05 10:59
Voor de gaming laptop van mijn vriend ben ik op zoek naar een docking station, veelal zie ik ondersteuning voor 4k-60Hz voorbij komen. Echter, hij wil graag een 165Hz QHD monitor hierop aansluiten en een 60Hz full HD monitor. Is dit mogelijk met een docking station of moet dit op een andere manier?

Budget is maximaal 100 euro, maar voorkeur gaat sws uit naar iets wat op V&A staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:46
Welke laptop gaat het om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 040-Skillz
HP Victus 16-e0182nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-05 14:36
Als deze laptop DP alt mode ondersteund, dan is dat geen enkel probleem. Kies een dock die ook DP alt mode ondersteund (meeste). Deze geven normaliter gewoon het signaal door, en moet >60Hz en DSC ook gewoon lukken.

Check anders het docking station even. Staat veel info.

Kies dus géén dock met displaylink. En een thunderbolt dock kan wisselende ervaring geven als de laptop geen thunderbolt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Die laptop ondersteunt inderdaad DP Alt Mode, waarbij het om DisplayPort 1.4 gaat. Neem aan dat de betreffende monitor een DP ingang heeft, dan is dat de mooiste route. Anders opletten dat het dock een HDMI 2.0/2.1 uitgang heeft.
1 SuperSpeed USB Type-C® met 5 Gb/s datasnelheid (DisplayPort™ 1.4, HP opladen in slaapstand); 1 SuperSpeed USB Type-A met 5 Gb/s datasnelheid (HP opladen in slaapstand); 2 SuperSpeed USB Type-A met 5 Gb/s datasnelheid; 1 HDMI 2.1; 1 RJ-45; 1 AC smart pin; 1 hoofdtelefoon/microfoon-combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 040-Skillz
Dankjewel voor jullie toelichtingen, waar kan ik dit eenvoudig vinden? Vind zelf de info op de website van HP nogal summier. En bij Tweakers specificaties wordt ik ook niet heel wijs uit.

Zelf had ik deze op het oog v&a aangeboden: HP Elite 90W Thunderbolt 3 Dock USB-C

Maar weet niet of ie aan bovengenoemde eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

De laptop lijkt geen Thunderbolt te hebben, en het dock lijkt Thunderbolt nodig te hebben, dus tenzij het dock ook 'gewoon' USB-C kan of de laptop wel Thunderbolt blijkt te hebben, gaat de combinatie niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 040-Skillz
Ahh oke helder! Hier zie ik interface USB-C staan: v&a aangeboden: HP USB-C universal dock 90w USB 3.0 (3.1 gen 1 type-c ), deze zou dan wel werken, maar waar vind ik of de dock DC alt mode ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Dat is volgens mij een DisplayLink dock, deze gebruikt de USB-C poort alleen voor data (en evt opladen). Met de bijgeleverde converter kan deze ook werken op een normale USB-A poort (vandaar ook het 'universal' in de naam).

https://h20195.www2.hp.co...?cc=uk&lc=en&oid=17032737

Als je bij HP wil blijven zou je bv eens kunnen kijken naar de HP USB-C G5 Essential Dock.

Edut: Nadeel is dat deze maximaal 65W levert, dus ik denk niet dat deze je laptop volledig kan voeden (ik zie trouwens ook geen PD ondersteuning bij de specs van je laptop), dus je zult ws de originele 150W voedingsadapter moeten blijven gebruiken voor maximale prestaties.

[ Voor 22% gewijzigd door Nielson op 04-02-2024 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 040-Skillz
Ah top, dankjewel! Zelf zie ik voornamelijk Dell en HP voorbij komen, dus vandaar dat ik uiteindelijk dacht dan ga ik voor HP, want de laptop is een HP (ook al maakt dat wss helemaal niks uit). Enige harde eis die ik heb is dat ik gewoon van de 165Hz kan blijven genieten op Quad HD. Daar was ik voornamelijk bang voor, omdat overal 4k@60Hz bij stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 040-Skillz
Het is de HP USB-C G5 Essential Dock geworden, ga hem dit weekend ophalen.

Bedankt iedereen voor jullie tips en bijdragen!
Pagina: 1