Toon posts:

CD data recovery

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb vandaag met nero backup ceedeetje gedrukt (en gebackupte gegevens van mijn hdd gegooid). Nero zei dat alles goed verlopen was, dus ik haalde de cd uit en stak die weg. Enkele uren later had ik bepaalde bestanden nodig van die welbepaalde cd, dus ik steek de cd in mijn cd speler.
Ik krijg echter steeds de melding : geen toegang tot apparaat, apparaat is niet klaar : de standaard melding die je krijgt als je een cd drive aanspreekt waar geen cd in zit.

Mijn vraag is nu : kent er iemand een programma (ik weet dat het bestaat), waarmee je slecht gedrukte en corrupte cd toch kunt lezen, of ten minste een deel van de data kan terugwinnen??

alvast bedankt

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 14:59
Heb je de cd wel goed "afgesloten" want anders doet ie het niet nee.. (alleen in de brander zelf wel)

Verwijderd

Misschien kun je hem weer afsluiten tijdens een sessie met Nero door er een extra filetje van 1 K ofzo erbij tedoen :?

Verwijderd

Topicstarter
kan het misschien eens proberen, alhoewel ik er zeker van ben dat ik hem laten afsluiten heb...

btw, nero leest de cd ook niet

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-04 19:28
CD-R diagnostic van CD-ROM productions kan deze cd vast lezen!
Heb goede ervaring met dat programma. Het kan ook de kwaliteit van data CD's beoordelen.