Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonNickstein
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 26-04 19:54
Hoi,
Sinds kort een playstation 5 aangeschaft en wat meer films aan het kijken met hdr of dolby vision content. Opzich nog wel tevreden met de lg oled55c7v welke we in 2018 voor 1500 euro hebben gekocht.
Echter lees ik hier steeds meer over brightness ontwikkelingen op oled, en merk ik nu met de ps5 dan het scherm toch wel last heeft van tearing. Daarnaast zou ik liever voor een 65 tv gaan. Een mooi moment om te kijken naar een upgrade.

Wat zou een logische stap zijn, de lg oled 65 c3 serie? En zijn de verschillen (merkbaar) groot ten opzichte van de c7v?

Beste antwoord (via VonNickstein op 04-02-2024 18:02)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:13
De laatste paar jaar heeft LG flinke stappen gezet op het gebied van HDR correct weergeven (o.a. schaduwdetails) en met meer impact (tone mapping). Ook op het gebied van processing ga je er goed op vooruit.

Wat een logische stap is hangt af van je budget en kijkafstand.

Met een C2 en C3 ga je er twee stappen op vooruit, met een G3 zijn dit minimaal drie stappen.

Ik zou de afweging maken tussen een 65C2 of C3, 65G3 of een 77C2. Laatstgenoemde geniet imo de voorkeur wanneer je er ~ 3 meter of verder vanaf zit, het esthetisch geen belemmering vormt en zal je een veel betere beleving bieden. Van 55'' naar 65'' ben je zo aan gewend en zeg je al gauw. ''Een maatje groter had ook wel gekund''/ ''Had ik maar een maatje groter gekocht''.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:13
De laatste paar jaar heeft LG flinke stappen gezet op het gebied van HDR correct weergeven (o.a. schaduwdetails) en met meer impact (tone mapping). Ook op het gebied van processing ga je er goed op vooruit.

Wat een logische stap is hangt af van je budget en kijkafstand.

Met een C2 en C3 ga je er twee stappen op vooruit, met een G3 zijn dit minimaal drie stappen.

Ik zou de afweging maken tussen een 65C2 of C3, 65G3 of een 77C2. Laatstgenoemde geniet imo de voorkeur wanneer je er ~ 3 meter of verder vanaf zit, het esthetisch geen belemmering vormt en zal je een veel betere beleving bieden. Van 55'' naar 65'' ben je zo aan gewend en zeg je al gauw. ''Een maatje groter had ook wel gekund''/ ''Had ik maar een maatje groter gekocht''.