Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:09
Hallo,

Ik wil voor mijn moeder van 80 een tablet op afstand kunnen bedienen zonder dat er vanuit haar kant enige interactie nodig is.

De reden hiervoor is dat mijn moeder GEEN ENKELE handeling op de Samsung tablet (Galaxy Tab A9 Plus - 11 inch - 64 GB - Grijs - Wifi + 5G) uit kan voeren. Codes invoeren, knopjes op het beeldscherm drukken, dit kan ze totaal niet door een beperkte motoriek.

De tablet kan ik op vaste tijden in de week op laten starten en wordt enkel gebruikt voor Zoom.

Ik ben al met Teamviewer QS bezig geweest, maar deze vraagt een bevestiging op de tablet (wat dus niet mogelijk is).

Wat ik wil is dus opstarten op een vaste tijd (wat gewoon mogelijk is) en dan zonder enige handeling van mijn moeder de tablet overnemen om Zoom te starten.

Ik weet dat er zeer veel programma's zijn die als remote desktop werken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wie heeft zoiets werkend op een android tablet en met welk programma ? I

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:32
Draai het om en gebruik Samsung Routines om een actie te starten vanaf de tablet die een vergadering start richting jou op een vast moment, of getriggerd door een SMS die ontvangen wordt.
Elders op het forum las ik mensen die automatisch hun MB's aanvullen als er een SMS komt, bundel voor 80% gebruikt.
En als je die actie hebt, test dan of je Zoom, Meet, WhatsApp of andere video kan starten zonder interactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

En je kan niet in de Teamviewer instellingen, instellen dat je zonder bevestiging kan verbinden? Op de PC versie kan dat namelijk ook maar dan moet je dat wel expliciet op de ontvangende computer instellen.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thebeast12
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:39
Teamviewer moet je inloggen op de destreffenende pc of tablet en deze toevoegen als vertrouwelijk device. Dan kan je er bij zonder response code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:55
Wij hebben iets vergelijkbaars gedaan maar dan met Skype. Daar kun je instellen dat je bepaalde gesprekken automatisch accepteert (dus een gesprek start dan zonder interactie), al weet ik niet of dat nog steeds kan - ik denk het wel.

Dan is de noodzaak tot volledige controle wat minder aanwezig.

[ Voor 11% gewijzigd door eric.1 op 05-02-2024 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:32
eric.1 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:23:
Wij hebben iets vergelijkbaars gedaan maar dan met Skype. Daar kun je instellen dat je bepaalde gesprekken automatisch accepteert (dus een gesprek start dan zonder interactie), al weet ik niet of dat nog steeds kan - ik denk het wel.

Dan is de noodzaak tot volledige controle wat minder aanwezig.
Bestaat Skype nog? Ik dacht dat het vervangen was door Teams voor Thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:55
swhnld schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:47:
[...]

Bestaat Skype nog? Ik dacht dat het vervangen was door Teams voor Thuis?
Dat bestaat zeer zeker nog. Volgens mij heeft het vooralsnog een iets andere doelgroep, dus dat blijft nog wel even bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:25
Als je moeder ten tijden van bellen op een redelijk vaste plek zit (of in de buurt ervan) dan is wellicht een Echo Show 10 wel een mooie oplossing.
Deze kan zich zelf richten richting de persoon die spreekt, dus alexa call <naam> (command moet helaas nog in engels tot nu toe) OF je kan zelf inbellen.
Tijdens inbellen blijft scherm eerste 10s geblurd en daarna gaat camera stream wel aan zonder dat je ergens op moet drukken.
Dit is dan de inbel functie op eigen apparaat binnen de alexa app.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:27
thebeast12 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:18:
Teamviewer moet je inloggen op de destreffenende pc of tablet en deze toevoegen als vertrouwelijk device. Dan kan je er bij zonder response code.
Dit inderdaad.
Werkt uitstekend als je een account aanmaakt.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:09
Hallo allemaal,

Allereerst allemaal bedankt voor jullie meedenken, dit wordt gewaardeerd.

Ik heb nu teamviewer werkend op haar tablet en het lijkt te doen wat ik wil, nl inloggen zonder enige interactie. Heb ook Anydesk geprobeerd, maar dat werkte niet zonder interactie (of ik kon het niet vinden).

Hiervoor was het wel nodig om "Teamviewer Host" te installeren op de tablet, zonder dit werkt het niet.

Daarna accepteert deze (na eerdere bevestiging via mijn Teamviewer account) de verbinding zonder enige interactie op de tablet.

De grote proef moet nog plaatsvinden als ik de tablet achter laat bij mijn moeder, thuis werk ik nl met wifi, maar mijn moeder heeft geen internet, alleen een 4G abonnement.

Ik heb een routine ingesteld dat de tablet zelf opstart en afsluit op vaste tijden.

Mochten er ontwikkelingen zijn dan zal ik jullie berichten.

Edit en update:

Gisteren getest bij mijn moeder thuis en werkt uitstekend. Via mijn mobiel (4g) kon ik de tablet compleet aansturen en apps starten. Er kan een slotje op het topic.

[ Voor 9% gewijzigd door Noppesnada op 12-02-2024 11:00 ]

Pagina: 1