Wat is dit vat met device dat in het bos aan een boom hangt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Bij een wandeling vorig jaar hebben mijn vader en ik dit in het bos in Drenthe bij Elspeet (Veluwe) zien hangen aan een boom, en we vragen ons allebei af wat het is. We hebben al eea. geprobeerd op te zoeken. Hij had het op Facebook geplaatst en kreeg wat suggesties dat het wellicht om geocaching gaat. Maar als ik daar wat meer over opzoek, lijkt het mij niet echt waarschijnlijk.

Hij heeft mij gevraagd of ik nog een poging kon wagen om erachter te komen wat het zou kunnen zijn, en toen dacht ik, ik kan het wel op Tweakers vragen waar veel slimme mensen zitten. :)

Wat heel jammer is, is dat de camera van zijn telefoon niet echt heel goed is (en ik daar ook pas later achter kwam), en we niet echt goed hebben geregistreerd waar we precies waren. Dus we moeten het doen met deze niet heel goede foto en "een bos in Drenthe bij Elspeet".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOsYQsPMTbCoI6Eg9R-rJ4jCIHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i8ma8GBnn1uugdnhqHlH4Cf5.jpg?f=fotoalbum_large

Onder het vat zit een grijzig kastje wat duidelijk een of ander apparaat is. Links ervan zit iets wat lijkt op een zonnepaneeltje (maar dat zou best vreemd zijn, want er waren bladeren alom, dus weinig licht wat daadwerkelijk dat paneeltje bereikt). Het vat is zo groot als een klein biervat, of een kleine regenton. Ik zou het inschatten op ongeveer 1-1,25 meter lengte.

De onderkant was zo'n 3-4m meter boven de grond, dus ik kon er totaal niet bij. Dus om er iets mee te doen, heb je wel een flinke ladder of een kleine hoogwerker nodig ofzo. Daarnaast was het niet heel erg verstopt: we waren zo'n 10-20 meter van het wandelpad af. Vanaf het wandelpad was het goed te zien als je er direct naar keek (maar het viel niet per sé op, vanwege de kleur).

[ Voor 11% gewijzigd door Rainbow op 04-02-2024 16:46 ]

Beste antwoord (via Rainbow op 04-02-2024 15:51)

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:10
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/715N5BJoI9L._AC_SL1500_.jpg

My favorite programming language is solder.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:05

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hoezo denk je dat geocaching onwaarschijnlijk is? Dat lijkt mij het namelijk wel.
En anders een experiment, maar dan zit er vaak wel een sticker op met tekst en uitleg dat je er vanaf moet blijven.

[ Voor 41% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-02-2024 15:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Automatische voerton voor de jacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:17:
Hoezo denk je dat geocaching onwaarschijnlijk is? Dat lijkt mij het namelijk wel.
En anders een experiment, maar dan zit er vaak wel een sticker op met tekst en uitleg dat je er vanaf moet blijven.
Van wat ik heb begrepen, gaat het bij geocaching vaak om iets wat een beetje verstopt is, maar wat je daarna, als je het gevonden hebt, (gemakkelijk) kunt pakken en open kunt maken om er iets uit te halen.

Goeie toevoeging dus (ik zal straks de OP aanpassen): dit vat hing niet ver van een wandelpad af, en was heel duidelijk zichtbaar, totaal niet verborgen. Het hing zo'n 3-4 meter boven de grond (ik ben 1.80m en kon er totaal niet bij).

Maar ik moet daarbij zeggen dat ik dusdanig weinig weet van geocaching, dat ik het best wil geloven als iemand die er wel mee bekend is zegt dat dit een match is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Rainbow schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:26:
[...]

Van wat ik heb begrepen, gaat het bij geocaching vaak om iets wat een beetje verstopt is, maar wat je daarna, als je het gevonden hebt, (gemakkelijk) kunt pakken en open kunt maken om er iets uit te halen.

Goeie toevoeging dus (ik zal straks de OP aanpassen): dit vat hing niet ver van een wandelpad af, en was heel duidelijk zichtbaar, totaal niet verborgen. Het hing zo'n 3-4 meter boven de grond (ik ben 1.80m en kon er totaal niet bij).

Maar ik moet daarbij zeggen dat ik dusdanig weinig weet van geocaching, dat ik het best wil geloven als iemand die er wel mee bekend is zegt dat dit een match is. :)
Hing het niet met een touw/katrol oid? Ik neig ook naar een geocache die je kunt laten zakken nadat je ergens een slotje ofzo vanaf hebt gehaald :9

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/715N5BJoI9L._AC_SL1500_.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Misschien dat je de beheerder van het bos een mailtje kunt sturen?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:21

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Voerton voor de wilde zwijnen. Is gewoon volledig legaal, voor de jacht. Afblijven dus

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
Ja, die lijkt echt exact! Thanks @Puch-Maxi. Met deze lijkt het raadsel te zijn opgelost. d:)b
g0tanks schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:33:
Misschien dat je de beheerder van het bos een mailtje kunt sturen?
Helaas weten we ondertussen niet meer eens echt welk bos het precies was (we wandelen nogal veel; dit was ergens vorig jaar, en m'n vader kwam de foto nu bij het opruimen weer tegen en wilde nog echt graag weten wat het is). Maar wel goeie suggestie.
prein2 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:36:
Voerton voor de wilde zwijnen. Is gewoon volledig legaal, voor de jacht. Afblijven dus
Thanks, ja aan de afbeelding die Puch-Maxi gedeeld heeft te zien, lijkt het inderdaad op een voerton. Hoe weet jij dat het om wilde zwijnen gaat, en niet om andere dieren? :) Gewoon nieuwsgierig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:21

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Hier zit meestal mais in, dat komt op de grond. Zwijnen vroeten dat graag om..

Overigens is het voor andere dieren niet verboden om er ook van te eten 😎😎

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Rainbow schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:51:
Helaas weten we ondertussen niet meer eens echt welk bos het precies was (we wandelen nogal veel; dit was ergens vorig jaar, en m'n vader kwam de foto nu bij het opruimen weer tegen en wilde nog echt graag weten wat het is). Maar wel goeie suggestie.
Je hebt het antwoord al, maar zit er geen locatiedata in de foto?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
g0tanks schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:31:
[...]

Je hebt het antwoord al, maar zit er geen locatiedata in de foto?
Ja, goeie zeg! _/-\o_ Ik zie nu in de properties van het bestand de GPS latitude en longitude staan. Was in de buurt van Elspeet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Rainbow schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:36:
[...]

Was in de buurt van Elspeet.
Ehhh, Elspeet ligt in ieder geval niet in Drenthe... ;)
Drenthe of de Veluwe; da's een behoorlijk verschil hoor.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
ehtweak schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:39:
[...]

Ehhh, Elspeet ligt in ieder geval niet in Drenthe... ;)
Drenthe of de Veluwe; da's een behoorlijk verschil hoor.
Ja, scherp hoor. Ik pas het oorspronkelijke bericht aan. Ik was in de war, omdat we 9 van de 10 keer in Drenthe wandelen, en ik er echt van overtuigd was dat dit daar was. Mea culpa! Dit was zo'n 1 van de 10. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Laatst online: 23:05
prein2 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:36:
Genoeg mensen die het bewust slopen omdat jacht onethisch is. Ik zie ze ook veel hangen in mijn vakantiehuisje in de bossen onder Assen, worden best vaak gesloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:53
Orangelights23 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:09:
[...]
Ik zie ze ook veel hangen in mijn vakantiehuisje..
Ik zou de volgende keer maar een kogelvrij vest aandoen.
Pagina: 1