ASR hypotheek overgenomen door Achmea

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelly25
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15-02 08:37
Hi allemaal

Ik ben nieuw en vraag mij af of iemand antwoord heeft op mijn vraag .
Ik heb een hypotheek van de asr. Nu hoorde ik ineens dat de asr zijn hypotheken heeft doorverkocht aan Achmea bank. Is helemaal aan mij voorbij gegaan , ik kan mij ook niet een brief van asr oid herinneren .
Na het internet te hebben geraadpleegd blijkt idd dat asr een groot pak hypotheken aan Achema heeft verkocht en dit blijft doen de komende jaren. Het enige wat ik lees is dat er voor klanten niets veranderd . Wie is nu de hypotheek gever ? ASR of Achmea ? Als ik inlog in mijn hypotheek omgeving zie ik alleen maar asr staan namelijk.
Wat ik helemaal raar vind is dat Achmea mij niet wilde als klant voor een verzekering maar nu wel ineens mijn hypotheek in handen heeft ?
Iemand die hier verstand van heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Als je geen brief hebt gekregen zal alles gewoon hetzelfde voor je blijven. Het feit dat je nog in je gewone omgeving kan inloggen betekent dat er dus voor jou is veranderd en je nog steeds dezelfde maandelijkse rechten en verplichtingen hebt.

Ook staat een eventuele verzekering los van je hypotheek, bij verzekeringen zijn er andere risico's waar ze naar kijken.

Maar: je kan ASR natuurlijk altijd even mailen of bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
In bijna alle voorwaarden is doorverkoop een optie.

Daarbij blijven de voorwaarden ongewijzigd.

Portals, helpdesks, etc. ligt er aan of en wanneer dat wijzigt. Op zich maakt dat natuurlijk ook niet uit.

In dit geval lijkt Achmea alleen het risico over te nemen. Dan verandert er dus helemaal niets voor de klant.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:29

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Nelly25 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:04:
Hi allemaal

Wie is nu de hypotheek gever ? ASR of Achmea ?
Dat ben je zelf ... jij hebt een hypotheek 'gegeven' als onderpand voor een kredietlening:
Het hypotheekrecht is een pandrecht dat jij als eigenaar geeft aan de kredietgever (of ook hypotheeknemer genoemd)

De hypotheek veranderd natuurlijk niet, dat is gewoon een inschrijving bij het Kadaster dat de Kredietgevernde partij aanwijst als rechthebbende op dat hypotheekrecht dat jij hen toegekend heeft.
en dat zal uiteindelijk ASR zijn.

Wel kan het zijn dat ASR verdere verplichtingen en vergoedinsgrechten doorverkocht heeft aan Achmea, wat betekent dat deze een recht heeft op alle toekomstige inkomsten, maar ook verantwoordelijk is als bv het hypotheekrecht ge-executeerd zou moeten worden als verplichte rentelasten of aflossing achterwege blijven.

Voor een kredietinstituut dat liquide middelen nodig denkt te hebben voor nieuwe investeringen of nieuwe kredieten (tegen bv een hogere rente) kan het slim zijn oude kredieten door te verkopen... als dan de rente hoger staat dan ten tijde van het afsluiten, zal de opbrengst daarvan veelal mnder zijn dan de oorspronkelijke leensom, maar als dat instituut dit geld natuurlijk opnieuw kan uitlenen tegen hogere rentes verdienen ze er mogelijk alsnog aan...
anderszijds zal de andere partij tegen minder geld op de lange termijn een grotere terugbetaalverplichting nu kunen kopen, hoguit daarvoor initieel minder renteinkomsten ontvangen.

Voor jou verandert er niks aan de voorwaarden en eigenlijk ook normaal niet aan de terugbetaalwijze. (mits je ook gewoon normaal de lasten blijft betalen en/of er bij afsluiten ook geen procedurele fouten gemaakt zijn of frauduleuze aangaves (bv verwijgen van studentenleningen) die tot een voortijdige liquidering van het krediet kunnen leiden, iets dat natuurlijk voor de kredietgever bij hoge rentes wel erg gunstig kan zijn, daarmee besparen die dan ook veel geld)

[ Voor 39% gewijzigd door RM-rf op 05-02-2024 07:44 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelly25
Aha, dus ik blijf gewoon een asr klant en water achter de schermen gebeurd staat los van mijn klantzijn van asr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:50
Ikzelf heb ooit bij Achmea een hypotheek genomen. Die is uiteindelijk overgenomen door een andere partij (even geen idee welke). Die op zijn beurt ook weer overgenomen door een andere partij.
Beetje verwarrend, maar alles bleef hetzelfde. Alleen de naam en inlogportaal niet.
Niet te druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
BvZwolle schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:33:
Ikzelf heb ooit bij Achmea een hypotheek genomen. Die is uiteindelijk overgenomen door een andere partij (even geen idee welke). Die op zijn beurt ook weer overgenomen door een andere partij.
Beetje verwarrend, maar alles bleef hetzelfde. Alleen de naam en inlogportaal niet.
Niet te druk over maken.
Je kunt het ook weer niet helemaal baggetaliseren.

In de meeste gevallen maakt het niet uit, maar als je hypotheek terechtkomt bij een partij die minder lange termijn binding heeft met de NL markt (of ad-hoc funding gebruikt) dan zou bijvoorbeeld doorrollen van aflossingsvrije hypotheken lastig(er) kunnen worden. Idem bij afloop rentevasteperiode als je tegen acceptatiebeperkingen aanloopt bij andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelly25
Precies , ik weet nu waar ik klant ben . Vind het een raar idee dat een andere bank ineens mijn hypotheek in handen heeft .
ASR is nog steeds mijn aanspreekpunt en de voorwaarde veranderen niet staat op hun site .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Nelly25 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:58:
Precies , ik weet nu waar ik klant ben . Vind het een raar idee dat een andere bank ineens mijn hypotheek in handen heeft .
ASR is nog steeds mijn aanspreekpunt en de voorwaarde veranderen niet staat op hun site .
Jij blijft dan ook gewoon klant van ASR.

Achmea neemt alleen het financiele aspect over voor de loop van de huidige looptijd. disclaimer: op basis van snelle lezing van het nieuwsartikel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:45
Dit gebeurt heel veel. ASR verkoopt een pakket hypotheken als financieel product. Achmea draagt het financiële risico en de winsten en betaald ASR een fee om het beheer te doen. Als klant merk je daar als het goed is niets van.
Pagina: 1