Omdat mijn huidige pc deze morgen om 1 of andere reden de geest heeft gegeven ( hier de config: inventaris: New build 2020) en ik al een aantal zaken getest heb, maar er geen tijd meer in wil steken, ben ik dringend op zoek naar een nieuw systeem.
De eerste vraag: is een pre build al gelijkwaardig aan een eigen build tegenwoordig? Of kost dit nog altijd een pak meer en/of is eigen build toch beter afgestemd op elkaar?
Hier dan mijn antwoorden op de template die ik ook op de discord geplaatst heb:
Budget: ergens een max van 4K
Datum van Aankoop: asap
Use Case:
Productie: Photoshop en lightroom: professioneel
O365 en dergelijke: professioneel
Gamen: CS2, laatste nieuwe games, alles op en aan
Streamen: Mogelijks maar geen harde vereiste
NAS/Websurfen: Heb een Syn NAS staan
De tijd die ik spendeer is irrelevant, wel de criticiteit dat iets goed werkt.
Ik wil een zo vlot mogelijke ervaring in lightroom en PS, want daar zit ik soms 2 of 3 dagen mee bezig achter elkaar, full time. Als er aanpassingen gebeurd zijn en er hapert iets, is dat frustrerend.
Daarnaast wil ik ook niet naar de specs kijken van de nieuwste games, het moet draaien, punt.
Overklokken:
Liefst een zo snel en stabiel systeem OOTB.
Omgeving:
[x]Warm (>25C ambient, bijvoorbeeld zolder)
[]Stoffig/Huisdieren
[]24/7 systeem uptime
[x]Low Noise (Stil systeem)
[x]Normaal
Op mijn bureau maar kan daar wel eens 26c worden.
Operating System:
[x]Windows
Internet:
[x]Kabel
Huidige Onderdelen:
zie mijn build: inventaris: New build 2020
Wat heb ik zelf gezocht en gevonden:
Ik heb de laatste ontwikkelingen hier niet meer gevolgd. Ik heb altijd intel pc's gehad, en dit was mijn eerste AMD systeem.
Naar alle eerlijkheid heb ik nooit issues ;et intel gehad, met de AMD microstutter, nu deden Lightroom exports soms moeilijk, werd warm, niet echt stil, ... dus eigenlijk niet zo grote tevredenheid van AMD.
Je moet daar ook nog steeds zaken tweaken in de bios voor optimaal gebruik te maken van alle cores etc.. wat ik met intel nooit had. Dus als jullie me een beetje op weg kunnen helpen nav de nieuwe HW en wat zeker de do en don'ts zijn, kan ik eigenlijk wel mijn plan trekken
De eerste vraag: is een pre build al gelijkwaardig aan een eigen build tegenwoordig? Of kost dit nog altijd een pak meer en/of is eigen build toch beter afgestemd op elkaar?
Hier dan mijn antwoorden op de template die ik ook op de discord geplaatst heb:
Budget: ergens een max van 4K
Datum van Aankoop: asap
Use Case:
Productie: Photoshop en lightroom: professioneel
O365 en dergelijke: professioneel
Gamen: CS2, laatste nieuwe games, alles op en aan
Streamen: Mogelijks maar geen harde vereiste
NAS/Websurfen: Heb een Syn NAS staan
De tijd die ik spendeer is irrelevant, wel de criticiteit dat iets goed werkt.
Ik wil een zo vlot mogelijke ervaring in lightroom en PS, want daar zit ik soms 2 of 3 dagen mee bezig achter elkaar, full time. Als er aanpassingen gebeurd zijn en er hapert iets, is dat frustrerend.
Daarnaast wil ik ook niet naar de specs kijken van de nieuwste games, het moet draaien, punt.
Overklokken:
Liefst een zo snel en stabiel systeem OOTB.
Omgeving:
[x]Warm (>25C ambient, bijvoorbeeld zolder)
[]Stoffig/Huisdieren
[]24/7 systeem uptime
[x]Low Noise (Stil systeem)
[x]Normaal
Op mijn bureau maar kan daar wel eens 26c worden.
Operating System:
[x]Windows
Internet:
[x]Kabel
Huidige Onderdelen:
zie mijn build: inventaris: New build 2020
Wat heb ik zelf gezocht en gevonden:
Ik heb de laatste ontwikkelingen hier niet meer gevolgd. Ik heb altijd intel pc's gehad, en dit was mijn eerste AMD systeem.
Naar alle eerlijkheid heb ik nooit issues ;et intel gehad, met de AMD microstutter, nu deden Lightroom exports soms moeilijk, werd warm, niet echt stil, ... dus eigenlijk niet zo grote tevredenheid van AMD.
Je moet daar ook nog steeds zaken tweaken in de bios voor optimaal gebruik te maken van alle cores etc.. wat ik met intel nooit had. Dus als jullie me een beetje op weg kunnen helpen nav de nieuwe HW en wat zeker de do en don'ts zijn, kan ik eigenlijk wel mijn plan trekken
Never ever financial advice...