Tv & soundbar advies, budget 2500. Panasonic?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Mijn schoonouders willen een nieuw tv kopen. Ze zijn ergens geweest en hebben daar als advies de uitvoering: Panasonic TX-55JZW2004 Zwart gekregen. Ze hadden vroeger ook een Panasonic en die ging maar niet kapot, dus zijn ze fan van het merk. Zelf heb ik ook een Panasonic gehad en eigenlijk daar ook geen klachten over gehad. Behalve het SmartOS, maar ja daar koop je een Shield of Chromecast voor.

De schoonouders vonden het idee van een ingebouwde soundbar wel handig. Geen kabeltje, geen gedoe. Aangezien ze de tv voor minstens 10 jaar kopen is het ook niet een groot punt dat die niet mee kan naar een andere tv. Ze hebben nu een 42"geloof ik, dus is 55" al een mooie stap.

Ze hechten verder niet heel veel aan de kwaliteit, de vader kijkt voornamelijk voetbal via kon en de moeder wil nog wel eens een serie kijken, maar die maakt zich niet druk over contrast of kleur representatie. Al zegt ze wel altijd de mijn A90J toch wel heel mooi beeld heeft. Dus ze kan het wel waarderen.

Budget is niet echt een probleem. 2800 euro is voor hun een grote uitgave, maar ze wonen in een huis van 6 ton zonder hypotheek, dus ze zijn zuinig op hun geld.

Als alternatief heb ik een uitvoering: LG C2 65" (donkerzilveren voet) Zwart en de uitvoering: Samsung Cinematic Q-series HW-Q930B aangeraden.

Prijs van die set is ongeveer 700 euro minder, voor een 10" grotere tv en een surround set met rear speakers en losse sub. Nadeel hiervan is dat ik niet zo goed weet hoe makkelijk de LG en Samsung zullen samenwerken. Gebruikersgemak is hier wel erg belangrijk.

Wat denken jullie?

Budget is richting de 3k, maar dat vind ik zelf veel te hoog voor hun gebruik.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
Gevoel en beleving is ook veel waard, zou dus lekker bij Panasonic blijven.

Panasonic heeft verhoudingsgewijs minste uitval, zijn esthetisch niet de mooiste TV's maar wel gebouwd als een tank. Verder niet teveel waarde hechten aan de ingebouwde speakers, de high end OLED lijn van Panasonic heeft zeer goede ingebouwde speakers maar valt 'in het niets' vergeleken met een goede soundbar of losse speakers.

Nadeel is dat Panasonic in NL steeds slechter leverbaar wordt. Wanneer bestellen via internet geen probleem is kun je naar de TX-55LZ1000E kijken en voor een maatje groter de TX-65LZ980E.

Alternatief is een Sony A8xK of A8xL, fijne afstandsbediening, intuïtieve GoogleTV integratie en relatief goed geluid.

Met betrekking tot geluid is de Samsung Q930C met cash back voor ongeveer hetzelfde bedrag te koop als de gelinkte Samsung soundbar, voordeel is dat de C versie meer in balans is qua geluidsweergave. Wanneer surround geen vereiste is kun je naar de Samsung Q800C kijken en als stand alone doen de Sonos Beam en Arc het goed. Alle genoemde opties werken feilloos met Sony en Panasonic TV's.