gpu verkopen met garantie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastneasy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 07-02-2024
Hallo,

paar maanden geleden heb ik via *knip* webwinkel een NVIDIA gpu aangeschaft, maar ik wil het verkopen ivm een upgrade via marktplaats. Veel mensen vragen om een factuur bewijs, wat ik heel goed snap, maar al mijn persoonlijke gegevens staan erop. Wat is de beste manier om een gpu te verkopen zonder mijn persoonlijke gegevens af te geven..?

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 06-02-2024 07:44 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Scannen, en blurren :P

Of denk ik nu te simpel ? ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Niet, webwinkel wil de volledige originele factuur.
Als je niet wilt dat mensen je gegevens krijgen moet je het zonder garantie verkopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 06-02-2024 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:35
@fastneasy
Wettelijk gezien geldt de wettelijke garantie op het product, hij gaat dus over op de nieuwe eigenaar. Dus met de factuur waar alleen jouw gegevens zijn weggehaald, zou de nieuwe eigenaar garantie kunnen claimen:
https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie
De webshop kan immers prima nagaan of de GPU door hen verkocht is. Daar hebben ze jouw gegevens niet voor nodig.

Dat wellicht de webshop dit niet accepteert is gelukkig niet jou probleem maar van de nieuwe eigenaar. Wettelijk mag het.
Wil een koper geen gedoe moet die het simpelweg niet op marktplaats kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door chrisborst op 04-02-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
RaZ schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:58:
Scannen, en blurren :P

Of denk ik nu te simpel ? ;)
Dit is exact wat ik een tijd terug gedaan had.
Koper wou perse originele factuur hebben voor de garantie dus had de factuur gekopieerd alle persoonlijke gegevens eraf gehaald dat is dus m'n NAW gegevens, maar ordernummer en dat soort dingen uiteraard erop gelaten.

Ik ga er vanuit dat het dan wel goed komt, want meestal voert de winkel toch alleen maar het ordernummer/bestelnummer in.

Koper moet alleen wel goed opletten en aangeven dat eventueel gerepareerd retour product wel naar zijn eigen adres toe gaan want anders gaat die naar het originele adres toe van de verkoper dus.
Dit moet je ook echt vermelden want de kopers zijn niet altijd even slim kan ik je melden uit evaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
chrisborst schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:11:
@fastneasy
Wettelijk gezien geldt de wettelijke garantie op het product, hij gaat dus over op de nieuwe eigenaar. Dus met de factuur waar alleen jouw gegevens zijn weggehaald, zou de nieuwe eigenaar garantie kunnen claimen:
https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie
De webshop kan immers prima nagaan of de GPU door hen verkocht is. Daar hebben ze jouw gegevens niet voor nodig.

Dat wellicht de webshop dit niet accepteert is gelukkig niet jou probleem maar van de nieuwe eigenaar. Wettelijk mag het.
Helaas willen sommige webshops nog wel eens laten blijken dat garantie niet overdraagbaar zal zijn.
Dit is wel iets om rekening mee te houden ook al heb je er wel dergelijk recht op.
Maar recht hebben en krijgen zijn twee verschillende dingen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Eerlijk, ik maak mij daar niet zo druk in. Als je iets verzendt via bv. PostNL staat ook je volledige naam en adres op het verzendlabel. Is dat zo'n gevoelige informatie voor je? Een creditkaartnummer is wel wat anders, maar dit vind ik persoonlijk een gevalletje dwarsliggen om moeilijk te doen. Wees blij dat iemand voor een goede prijs je GPU koopt en doe die persoon een plezier met de originele factuur.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:14
chrisborst schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:11:

hier wel redelijk eens mee, ook een van de redenen waarom ik weinig tot niet 2de hands koop en ook niet verkoop, ik heb gewoon geen gezin in gedoe, niet met een webwinkel die de kantjes eraf wil lopen en waardoor jij dan soms jaren na een verkoop ineens een boze koper op je dak kan krijgen, maar ook met een verkoper die niet de originele papieren wil leveren kan ik ook niet heel veel mee. Zeker niet omdat je alle prive informatie die normaliter op een factuur staat daarvan als koper toch al hebt, dat zal immers ook op de verzendlabels e.d. staan, en mogelijk deels ook op je bankrekening app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:14
NicoHF schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:06:

Koper moet alleen wel goed opletten en aangeven dat eventueel gerepareerd retour product wel naar zijn eigen adres toe gaan want anders gaat die naar het originele adres toe van de verkoper dus.
Dit moet je ook echt vermelden want de kopers zijn niet altijd even slim kan ik je melden uit evaring
Zelfs als je goed oplet kan dat nog een probleem zijn, ik weet niet meer of het in het AMD of Nvidia topic was tijdens de Corona / Crypto GPU crisis. Maar daar had ook iemand een GPU tweede hands, en de webshop van de fabrikant gaf daar gortdroog aan dat een terugbetaling of vervanging altijd naar de gegevens ging die opgegeven waren bij initiële verkoop van de webshop aan de eerste koper omwille van 'veiligheid'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:41
Mavamaarten schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:14:
Eerlijk, ik maak mij daar niet zo druk in. Als je iets verzendt via bv. PostNL staat ook je volledige naam en adres op het verzendlabel. Is dat zo'n gevoelige informatie voor je? Een creditkaartnummer is wel wat anders, maar dit vind ik persoonlijk een gevalletje dwarsliggen om moeilijk te doen. Wees blij dat iemand voor een goede prijs je GPU koopt en doe die persoon een plezier met de originele factuur.
Bestaat daarmee niet het risico dat bij een daadwerkelijke reparatie het gerepareerde artikel naar jou wordt opgestuurd ipv naar de nieuwe eigenaar?
Misschien een domme vraag of onwaarschijnlijke situatie, echter met sommige bedrijven weet je het nooit....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:26
@fastneasy Verkoop hem dan via V&A bij Tweakers. Dan verkoop je hem aan een Tweaker die veel positieve beoordelingen heeft. Misschien voelt dat wel lekkerder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
ruftman schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:28:
[...]

Bestaat daarmee niet het risico dat bij een daadwerkelijke reparatie het gerepareerde artikel naar jou wordt opgestuurd ipv naar de nieuwe eigenaar?
Misschien een domme vraag of onwaarschijnlijke situatie, echter met sommige bedrijven weet je het nooit....
Zo vreemd is dat niet hoor. ik kreeg van bol.com ook gewoon geld op mijn rekening voor een toetsenboard die ik enkele maanden daar voor had verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:50
ruftman schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:28:
[...]

Dat moet je dan gewoon juist communiceren bij een aanvraag voor reparatie/vervangend product.
Je kan bijvoorbeeld ook gewoon verhuist zijn, waardoor je een nieuw adres hebt.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:05
In advertentie aangegeven dat je geen garantie geeft vanwege privacy redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
Als koper moet je volgens de wet bewijs hebben dat het product daar is gekocht. Dat kan met een bonnetje factuur of zelfs pin transactie. Een voor een deel afgeschermd factuur moet voor de winkel gewoon voldoende zijn zolang het factuur nummer maar zichtbaar is. Met die info kan de winkel gewoon in hen systeem kijken en de factuur in zien.
Pagina: 1