Ik zoek een?
Smartphone
Wat is je budget?
< €300
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk bellen en WhatsApp, plus de gebruikelijke bank- en beleggingsapps en two-factor spul (geen spelletjes, videos of social media onzin), dus prestaties zijn niet zo belangrijk. Wél een aantal vereisten:
Maar helaas kun je niet filteren op hoe "schoon" de Android-installatie is die wordt meegeleverd...
Wat heb je zelf al gevonden?
Motorola G82, schijnt redelijk schoon te zijn
Noka G42, kale Android?
Redmi 12, goedkoop en niet belachelijk groot
Overigens zou ik graag een Pixel willen gebruiken, zoals een Pixel 6, ondanks dat deze iéts buiten mn gewenste budget valt, maar helaas bieden deze alleen een ESIM als secundaire SIM, welke (nog) niet door m'n provider worden ondersteund.
Welke vragen heb je hier nog over?
Smartphone
Wat is je budget?
< €300
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk bellen en WhatsApp, plus de gebruikelijke bank- en beleggingsapps en two-factor spul (geen spelletjes, videos of social media onzin), dus prestaties zijn niet zo belangrijk. Wél een aantal vereisten:
- Recent OS (minimaal 12)
- Dual-SIM (Géén ESIM!)
- NFC
- Kleiner dan 7" (liefst 6" zelfs)
Maar helaas kun je niet filteren op hoe "schoon" de Android-installatie is die wordt meegeleverd...
Wat heb je zelf al gevonden?
Motorola G82, schijnt redelijk schoon te zijn
Noka G42, kale Android?
Redmi 12, goedkoop en niet belachelijk groot
Overigens zou ik graag een Pixel willen gebruiken, zoals een Pixel 6, ondanks dat deze iéts buiten mn gewenste budget valt, maar helaas bieden deze alleen een ESIM als secundaire SIM, welke (nog) niet door m'n provider worden ondersteund.
Welke vragen heb je hier nog over?
- Hoeveel rommel zet de producent van de telefoon er zelf nog op? Motorola schijnt een of andere "Motorola app" erop te zetten, maar geen idee wat dit doet
- Nokia's spul is dus "stock", maar... is dit nog steeds zo? Heb geen ervaring met Nokia's smartphones, de laatste Nokia die ik heb gebruikt was het type onverwoestbare baksteen 20 jaar geleden
- Redmi/Xiaomi is geen stock Android, maar een of ander maatwerk gedrocht met allerlei bloat - mijn ervaring met Samsung leert dat dit meestal niet te verwijderen is. Geldt dit ook voor de Redmi 12? M.A.W., kun je alle custom UI en app-troep verwijderen of zit dit ingebakken?
[ Voor 3% gewijzigd door Zodiac op 04-02-2024 11:38 ]