Domoticz geeft 'Invalid key' via Xiaomi Gateway

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb domoticz in docker draaien, dat draaide prima tot een soort crash vorige maand. Nu heb ik domoticz weer werkend, maar wat ik niet voor elkaar krijg is dat ik een switch vanuit domoticz via mijn oude Xiaomi Gateway aan of uit kan zetten. Dat geeft dan een 'Invalid key' in de logging. Via rens-br in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 5" heb ik Token extractror gevonden, dat token heb ik in domoticz ingevuld maar dan werkt het dus nog steeds niet. Overigens leest domoticz wel uit via deze gateway, want als ik een lamp handmatig aanzet dan ziet hij dat wel.

Wat mij niet lukt: de oude Xiaomi app installeren om zodoende het token terug te vinden, dan geeft mijn telefoon een foutmelding.

Wat ik (oa) heb draaien:
• domoticz (in docker), nagenoeg nieuwste versie, deze draait in host-mode
• Xiaomi Gateway, dit is een hele oude maar werkt verder prima
• diverse switches dia via de Xiaomi app wel aan te sturen zijn
• enkele Shelly-switches heb ik ook in domoticz gekoppeld, die werken wel prima

Vergeten te melden: met dank aan ChatGPT heb ik een testje gedaan met de key die uit die extractor komt. Volgens mij gaat dat ook goed:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
root@mini:~# cat ff.py
# miio_test_token.py

from miio import Gateway

def test_token(device_ip, token):
    try:
        gateway = Gateway(device_ip, token)
        info = gateway.info()
        print(f"Successfully connected to the gateway! Device info: {info}")
    except Exception as e:
        print(f"Failed to connect to the gateway. Error: {e}")

if __name__ == "__main__":
    device_ip = "192.168.1.101"  # Replace with your Xiaomi Gateway IP address
    token = "ef01e40d5a8tralalalal664e7fb8"  # Replace with your token
    test_token(device_ip, token)

# python3 ./ff.py
Successfully connected to the gateway! Device info: lumi.gateway.v3 v1.4.1_176 (34:FF:FF:FF:F6:97) @ 192.168.1.101 - token: ef01e40d5a8tralalalal664e7fb8
root@mini:~#

Heeft iemand een idee hoe ik dit vanuit domoticz weer werkend kan krijgen?

[ Voor 29% gewijzigd door pven op 04-02-2024 10:03 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Beste antwoord (via rens-br op 05-02-2024 09:45)

• pven
  • Niet online
Echt, wat een gedoe met Xiaomi ... Dat token is dus wat anders dan het wachtwoord. Via een omweg heb ik de oude app erop gezet, daarmee kan je het wachtwoord ophalen (via developer-mode). Dat wachtwoord is dus wat anders dan het token. Ik heb het wachtwoord ingevuld, en nu werkt het! :)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Echt, wat een gedoe met Xiaomi ... Dat token is dus wat anders dan het wachtwoord. Via een omweg heb ik de oude app erop gezet, daarmee kan je het wachtwoord ophalen (via developer-mode). Dat wachtwoord is dus wat anders dan het token. Ik heb het wachtwoord ingevuld, en nu werkt het! :)