Slim slot zonder internet of verplichte app

Pagina: 1
Acties:

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 18:52
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een nieuw slim slot voor mijn nieuwe woning. Tot nu gebruikte ik Nuki met een bridge, maar ik hekelde dat je altijd de app of hun cloud nodig hebt voor installatie en/of aanpassingen.

Dit terwijl ik altijd alles totaal internet onafhankelijk wil. Niet enkel bij gebruik maar ook bij installatie.

Ik zoek dus eigenlijk een nieuw slot voor de voordeur. Het mag een cilinder zijn maar ook opbouw zoals Nuki is prima.

Het mag z-wave, zigbee of wifi zijn. Of met een basisstation bij voorkeur bekabeld.

Het liefst heb ik ook dat je hem een tag "offline" kan aanleren, maar het openen, sluiten via API, MQTT, etc is allemaal prima.

Ik was al bij de bolt gekomen, alleen hier zijn ze vrij specifiek over dat beste werkt met internet (dat snap ik ansich), maar niet of het internet / app ook benodigd is voor installatie, activatie.

Verder zijn ze er allemaal vrij onduidelijk over.

Reden:
- ik wil niet afhankelijk zijn van internet (qua security en betrouwbaarheid)
- als ze ineens stoppen met de app of cloudservice dat het niet meer te resetten of herinstalleren is.
- ik word gek van al die diensten die je door je keel geboord krijgt.

Alvast super bedankt!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:47

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

bassiej19 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 09:28:
Tot nu gebruikte ik Nuki met een bridge, maar ik hekelde dat je altijd de app of hun cloud nodig hebt voor installatie en/of aanpassingen.
Ik heb zelf geen slim slot, dus geen ervaring ermee maar: hoe vaak moet je bij zoiets aanpassingen doen en is het dat zo vaak dat je bereidt bent om een paar honderd euro uit te geven om je complete nu prima werkende slot te vervangen? Wellicht vraag ik naar de bekende weg, maar toch :P

De nieuwste Nuki ondersteunt overigens Thread, dus zou geheel lokaal moeten kunnen draaien? review: Nuki Smart Lock vierde generatie - Slim slot krijgt Thread en Matter

In diezelfde review wordt ook uitgelegd dat ook de oudere Nuki's lokaal direct via html of (vanaf versie 3?) MQTT bereikt kunnen worden, maar dat is misschien niet met de volledige functionaliteit die jij wenst.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Er zijn wel systemen met een eigen controller etc, maar dan kom je gauw bij de zakelijke oplossingen waarbij de controller etc veel geld kost. DOM heeft de tap-key. Vaak kan er wel iets bij gebruikt worden. Bedenk wel hoe veilig denk jij die controller te kunnen maken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• StellaJ
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-09 14:31
Nuki werkt via Thread oftewel: de apparaten van je Smart Home kunnen niet alleen via wifi of bluetooth communiceren, maar ook via Thread.
Overigens heb ik nog nooit de Nuki app gebruikt, wij hebben een keypad naast de deur zodat je ook relaxt zonder smartphone even de deur uit kunt.

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 18:52
StellaJ schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:45:
Nuki werkt via Thread oftewel: de apparaten van je Smart Home kunnen niet alleen via wifi of bluetooth communiceren, maar ook via Thread.
Overigens heb ik nog nooit de Nuki app gebruikt, wij hebben een keypad naast de deur zodat je ook relaxt zonder smartphone even de deur uit kunt.
Thanks voor je reactie. Maar hoe heb je de eerste installatie gedaan en de keypard gekoppeld aan je Nuki? En hoe pincodes ingesteld? Via Nuki app of via ander systeem?