Hallo allemaal,
Sinds een jaartje heb ik me eigen appartement. Heb sinds kort glasvezel van KPN.
Alleen op een of andere manier trekt mijn netwerk niet de 1000 Mbps die de netwerk apparatuur ondersteund.
Zal de situatie hieronder zo goed mogelijk proberen te beschrijven.
Heb een KPN Box 12 met een glasvezel aansluiting van 1000 Mbps, die weer is aangesloten is via een cat6A utp naar mijn TP-Link Switch TL-SG2210MP. Die komt binnen op poort 3 van de switch.
Dan heb ik een Omada controller die is aangesloten op de switch en komt binnen op poort 1.
Dan heb ik nog mijn pc die is aangesloten op poort 4 (die geeft wel aan dat die 1000 Mbps heeft).
En als laatste heb ik een Accespoint die heb ik aangesloten op poort 7 met PoE alleen 10/100 Mbps.
Wat doe ik fout, of hoe kan ik dit aanpassen.
Graag jullie mening hier over met tips en tricks bij voorbaat bedankt alvast.
Hier onder even een samenvatting welke netwerk apparatuur ik heb.
Met een screenshot van me Divice list en switch.
TP-Link EAP620 HD Slim
KPN Box 12 Model: SegemcomFast 5359_KPN
TP-Link Omada Cloud Controller OC200
TP-Link Switch TL-SG2210MP
Sinds een jaartje heb ik me eigen appartement. Heb sinds kort glasvezel van KPN.
Alleen op een of andere manier trekt mijn netwerk niet de 1000 Mbps die de netwerk apparatuur ondersteund.
Zal de situatie hieronder zo goed mogelijk proberen te beschrijven.
Heb een KPN Box 12 met een glasvezel aansluiting van 1000 Mbps, die weer is aangesloten is via een cat6A utp naar mijn TP-Link Switch TL-SG2210MP. Die komt binnen op poort 3 van de switch.
Dan heb ik een Omada controller die is aangesloten op de switch en komt binnen op poort 1.
Dan heb ik nog mijn pc die is aangesloten op poort 4 (die geeft wel aan dat die 1000 Mbps heeft).
En als laatste heb ik een Accespoint die heb ik aangesloten op poort 7 met PoE alleen 10/100 Mbps.
Wat doe ik fout, of hoe kan ik dit aanpassen.
Graag jullie mening hier over met tips en tricks bij voorbaat bedankt alvast.
Hier onder even een samenvatting welke netwerk apparatuur ik heb.
Met een screenshot van me Divice list en switch.
TP-Link EAP620 HD Slim
KPN Box 12 Model: SegemcomFast 5359_KPN
TP-Link Omada Cloud Controller OC200
TP-Link Switch TL-SG2210MP
:strip_exif()/f/image/WSX9R6hiDmWWdRE6CoHh0yo5.jpg?f=fotoalbum_large)