Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Verwijderd
Een P4 1.7 met Rambus is ongeveer even snel als een Athlon 1.4, dus je was er ook met Rambus sowieso niet echt veel op vooruitgegaan. En inderdaad zeker niet met afgeknepen vanilla SDRAM... Koop vooral geen P4T meer. Socket 423 heeft gewoon geen toekomst meer. Waarom geen Abit TH7-II met een P4 1.5 die je op 1.8 draait ofzo.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Verwijderd
Dát is pasOp zaterdag 08 september 2001 01:17 schreef Bamibal het volgende:
ik denk dat ik dit spul maar aan me pa geef
wat heeft die abit voor een chipset ?Op zaterdag 08 september 2001 01:23 schreef Tachyon het volgende:
Waarom ben je niet gewoon bij je AMD 1200 gebleven
Een P4 1.7 met Rambus is ongeveer even snel als een Athlon 1.4, dus je was er ook met Rambus sowieso niet echt veel op vooruitgegaan. En inderdaad zeker niet met afgeknepen vanilla SDRAM... Koop vooral geen P4T meer. Socket 423 heeft gewoon geen toekomst meer. Waarom geen Abit TH7-II met een P4 1.5 die je op 1.8 draait ofzo.
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
ja ik liet hem die PIV 1,7 zien , toen vroeg hij wanneer krijg ik zo'n ding. nou morgen dusOp zaterdag 08 september 2001 01:24 schreef Cheatah het volgende:
[..]
Dát is pas![]()
ik ben nogal impulsief , normaal lees ik wel ff de reviews erop naOp zaterdag 08 september 2001 01:26 schreef The_Sukkel het volgende:
Als ik de gevens in je profiel bekijk dan snap ik echt niet hoe je zomaar wat hebt kunnen kopen. Vooral omdat je losse onderdelen koopt. Je zou toch denken dat je een echte Tweaker bent... Maar nu...
Verwijderd
Hij heeft een Socket 478Op zaterdag 08 september 2001 01:23 schreef Tachyon het volgende:
[..]Socket 423 heeft gewoon geen toekomst meer. Waarom geen Abit TH7-II met een P4 1.5 die je op 1.8 draait ofzo.
dus dan heb ik daar nog niets aan want dat ding draait ook met sdram tochOp zaterdag 08 september 2001 01:27 schreef ImaStar het volgende:
[..]
Hij heeft een Socket 478
s478 met rambus dus prima bordje
Voor dat geld heb je 4 AMD 1.4ghz proc's of zelfs een Dual AMD systeempje.
P4 is gewoon fucking duur en veel te traag.
En het valt me ook vies tegen dat tweakers nog een P4 kopen, en dat terwijl ze weten dat een AMD gewoon tig keer beter is.
SHAME ON YOU!!!!
P.S
Koop voor dat geld dan een dual AMD 1.4ghz systeem met 512 MB sdram (incl Tyan mobo).
En dan houd je ook nog eens geld over.
I know, maar hij denkt eraan om een P4T te kopen. Die heeft een Socket 423. Een Abit TH7-II heeft een Socket 478 en een i850-chipset (en dus Rambus)Op zaterdag 08 september 2001 01:27 schreef ImaStar het volgende:
[..]
Hij heeft een Socket 478
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Laatste keer dat ik keek koste ie 1700 piek.
Nu nog maar rond 700.
Maar dan nog vind ik het schandalig.
Een Tbird 1.4ghz is even snel als die 1.7ghz van Intel.
En ook nog eens de helft goedkoper.
achja $ vind ik niet zo belangrijk wat hardware betreft. ik verkoop zelf pc's via mijn eigen zaak. dus moet ik gewoon een keer aan de P4 geloven , omdat er ook redelijk wat vraag naar is door klanten. ik vind dat ik alvorens ik iets verkoop er wel wat verstand van moet hebben anders bied ik gewoon geen Pentium 4 systemen aan.Op zaterdag 08 september 2001 01:31 schreef Legion het volgende:
Waarom in hemelsnaam een P4 1.7ghz??
Voor dat geld heb je 4 AMD 1.4ghz proc's of zelfs een Dual AMD systeempje.
En het valt me ook vies tegen dat tweakers nog een P4 kopen, en dat terwijl ze weten dat een AMD gewoon tig keer beter is.
SHAME ON YOU!!!!
P.S
Koop voor dat geld dan een dual AMD 1.4ghz systeem met 512 MB sdram (incl Tyan mobo).
En dan houd je ook nog eens geld over.
idd dat lijkt me een perfect bordjeOp zaterdag 08 september 2001 01:32 schreef Tachyon het volgende:
[..]
I know, maar hij denkt eraan om een P4T te kopen. Die heeft een Socket 423. Een Abit TH7-II heeft een Socket 478 en een i850-chipset (en dus Rambus)
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
BLAAT Intel Northwood (S478) met rambus gaat AMD gewoon straks lichtelijk slopen.Op zaterdag 08 september 2001 01:31 schreef Legion het volgende:
SHAME ON YOU!!!!
jij bent weer zo'n persoon die alle P4's onder de socket 423 scheert. doe research en leer de Northwood owned.
jah hij is duurder, maar voor kwaliteit betaal je dan ook.
oh enne...geen Via (
ik laat zakelijke systeempjes voornamelijk op celeron/PIII's lopen met i815 mobo's dit i.v.m. stabiliteit. voor thuissystemen wil ik nog wel eens een duron/t-bird aanbieden. De reden dat ik zolang de PIV al uit hem niet heb aangeboden is dat ik hem niet echt geweldig vond qua prijs/prestatie. maar daar begint nu verandering in te komen.Op zaterdag 08 september 2001 08:41 schreef abbadon het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je ervaring wil opdoen i.v.m. de verkoop, maar als je zelf al een kat in de zak koopt door te weinig kennis van zaken (niet dat een P4 verkeerd is, maar deze upgradecombi wél gezien jouw vorige spul), wat verkoop/adviseer je jouw klanten dan wel niet?
Ja straks, heeft wel lekker lang geduurd zeg,Op zaterdag 08 september 2001 10:05 schreef Kaap het volgende:
[..]
BLAAT Intel Northwood (S478) met rambus gaat AMD gewoon straks lichtelijk slopen.
jij bent weer zo'n persoon die alle P4's onder de socket 423 scheert. doe research en leer de Northwood owned.
oh enne...geen Via () chipsets
en ik heb hier trouwens 4 AMD systemen staan die allen gebruik maken van een VIA chipset,
en ik heb er haast nooit problemen meer hoor.
Straks komt AMD ook met een betere proc en betere chipset, en durf nu al te zeggen dat de P4 dan helemaal wordt gesloopt,
P4 is gewoon rotzooi, clock voor clock langzamer dan een Tbird, en wanneer de Palomino binnenkort uitkomt, dan wordt die hele P4 gewoon vet onderuit gehaald.
Die kwaliteit uitspraak vind ik al helemaal belachelijk,
je hebt duidelijk de mentaliteit van de gewone mens die denkt dat duurder ook beter is.
Als dat waar was dan zou de P4 SUPERGOED moeten zijn, aangezien het SUPERDUUR is,
maar om je ff van je droom af te helpen, P4 is zelfs een heeeeeel stuk langzamer dan een Tbird op dezelfde snelheid.
En dat terwijl een Tbird stukken goedkoper is.
Koop jij maar een P4 met Northwood,
dan koop ik wel lekker 2 AMD tbirds met Mobo's.
Verwijderd
En dan nog? Is het niet belachelijk dat P4 zon hoge clocksnelheden nodig heeft om amd te verslaan?Op zaterdag 08 september 2001 10:05 schreef Kaap het volgende:
BLAAT Intel Northwood (S478) met rambus gaat AMD gewoon straks lichtelijk slopen.
oh enne...geen Via () chipsets
Verwijderd
Palomino is een grote grap IMO, super weinig warmte verschil (hooguit 10%) en weinig sneller.
Verwijderd
niets meer aan toe te voegenOp zaterdag 08 september 2001 17:05 schreef Legion het volgende:
[..]
Ja straks, heeft wel lekker lang geduurd zeg,
en ik heb hier trouwens 4 AMD systemen staan die allen gebruik maken van een VIA chipset,
en ik heb er haast nooit problemen meer hoor.
Straks komt AMD ook met een betere proc en betere chipset, en durf nu al te zeggen dat de P4 dan helemaal wordt gesloopt,
P4 is gewoon rotzooi, clock voor clock langzamer dan een Tbird, en wanneer de Palomino binnenkort uitkomt, dan wordt die hele P4 gewoon vet onderuit gehaald.
Die kwaliteit uitspraak vind ik al helemaal belachelijk,
je hebt duidelijk de mentaliteit van de gewone mens die denkt dat duurder ook beter is.
Als dat waar was dan zou de P4 SUPERGOED moeten zijn, aangezien het SUPERDUUR is,
maar om je ff van je droom af te helpen, P4 is zelfs een heeeeeel stuk langzamer dan een Tbird op dezelfde snelheid.
En dat terwijl een Tbird stukken goedkoper is.
Koop jij maar een P4 met Northwood,
dan koop ik wel lekker 2 AMD tbirds met Mobo's.
15% sneller.Op zaterdag 08 september 2001 17:17 schreef Vo0 het volgende:
FLAMEN FLAMEN FLAMEN![]()
Palomino is een grote grap IMO, super weinig warmte verschil (hooguit 10%) en weinig sneller.
Dus AMD schopt Intel dan NOG harder in het gezicht.
Ik koop gewoon m'n lekker goedkopere en snellere AMD,
Intel komt er bij mij niet in totdat ze eens in prijs zakken en flink meer performance krijgen.
Intel belazert gewoon de boel, en de normale thuisgebruiker trapt erin, anders kon Intel wel naar z'n marktaandeel fluiten in de thuismarkt.
Ik adviseer ook iedereen die een PC koopt om een AMD te kopen.
Verwijderd
De TH7II-RAID is HET bordje dus voor jou. Zeker weten.
ik bouw ook hier en daar een P4 en niets dan lof over deze bakjes
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Instabiel???Op zaterdag 08 september 2001 17:30 schreef iefje het volgende:
[..]
Goedkoop & Instabiel
Is net zoiets als "Goedkope Pizza & Niet Lekker"
Ik weet niet wat jij doet met je systeem hoor,
maar hier draait ie stabieler dan alle Pentiums die ik ooit heb gehad.
Weer zo'n Kudde opmerking "Goedkoop is Instabiel"
AMD's zijn zeer stabiel tegenwoordig,
enige fouten die ik krijg komt door Windows (weer zo'n achterlijk duur onstabliel product).
AMD is gewoon beter dan Intel, alleen de intel fanaten zullen iets anders zeggen, maar dat komt gewoon door de plaat die ze voor hun kop hebben.
Enige nadelen die een AMD heeft te opzichte van een Intel proc zijn
1: Warmte ontwikkeling
2: Ze vreten veel energie
De voordelen ten opzichte van een Intel proc zijn,
1: Clock voor clock sneller
2: Beter overklokbaar (naar mijn mening)
3: Stabieler (naar mijn mening)
4: Goedkoper clock voor clock
Nou de nadelen daar kom ik echt wel overheen hoor,
goede voeding en een goede airflow doen wonderen.
LolOp zaterdag 08 september 2001 17:32 schreef Dr.Q het volgende:
ga P4 en je hebt 75% minder vastlopers, Blue screens en instabiliteit gerelateerde problemen...
ik bouw ook hier en daar een P4 en niets dan lof over deze bakjes
enige vastlopers die ik heb onder windows komt door windows zelf.
Instabiliteit door de proc heb ik al helemaal geen last van,
en ik heb hier 4 AMD proc's.
Koop jij maar je overprijsde Pentiums
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dit topic is gesloten.
![]()