Pc upgrade mogelijkheden!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashio
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 24-01 00:17
Hallo mensen!

Ik heb 5 jaar geleden zelf een pc in elkaar gezet. (zie bijlage voor onderdelen)

Nu wil ik graag mijn pc upgraden... Ik kan een nvidia gygabite RTX 4070 overnemen voor €400 (de persoon van wie ik de kaart koop is betrouwbaar en weet ook hoe diegene er mee om gaat, geen overclocking etc etc en ook niet misbruikt). Deze kaart gaat waarschijnlijk niet samen met de build die ik nu heb/toekomstig gezien.

Wat is nu handig? om de videokaart over te nemen met kleine aanpassingen aan mijn build of om totaal een nieuwe pc te bouwen waardoor ik wellicht wat duurder uit ben maar in de toekomst gezeik/kosten bespaar

Zie bijlage voor mijn pc build.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mu5qQhj4tlhRT2DG1M8AalISSaE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/THr8D2FpvADeNmQVB3UAPEmV.png?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xaxax
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 07-02-2024
hi,

Ik zou dit adviseren:
AMD Ryzen 5 5600X
Corsair RM750e V2 PSU PC voeding
Asus ROG STRIX B550-F GAMING moederbord

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:15
Rashio schreef op zondag 4 februari 2024 @ 01:17:
Hallo mensen!

Ik heb 5 jaar geleden zelf een pc in elkaar gezet. (zie bijlage voor onderdelen)

Nu wil ik graag mijn pc upgraden... Ik kan een nvidia gygabite RTX 4070 overnemen voor €400 (de persoon van wie ik de kaart koop is betrouwbaar en weet ook hoe diegene er mee om gaat, geen overclocking etc etc en ook niet misbruikt). Deze kaart gaat waarschijnlijk niet samen met de build die ik nu heb/toekomstig gezien.

Wat is nu handig? om de videokaart over te nemen met kleine aanpassingen aan mijn build of om totaal een nieuwe pc te bouwen waardoor ik wellicht wat duurder uit ben maar in de toekomst gezeik/kosten bespaar

Zie bijlage voor mijn pc build.[Afbeelding]
Ik neem aan dat dit je huidige PC is. Volgens de compabiliteitslijst van je MOBO kan je (na update bios) gewoon de 5000 serie CPU er in zetten.
https://www.msi.com/Motherboard/B450-TOMAHAWK/support#cpu

Dus: koop een 5800x3D in de aanbieding, (of als je budget lager is, een 5600X) en een voeding met genoeg wattage en dan kun je weer 5 jaar vooruit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:39
Naast bovenstaande aanbevelingen houdt 16GB RAM niet over en is een 250GB ssd + 1TB hdd niet meer van deze tijd. Ga je dat ook upgraden dan blijven alleen behuizing en moederbord als origineel over. Het huidige systeem verkopen, gaat rond €400 opleveren verwacht ik, en helemaal opnieuw beginnen is dan geen gek idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouwer21000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:08

Bouwer21000

Bigger number better

Ik zou de uitvoering: AMD Ryzen 7 5700X3D Boxed halen als upgrade voor de CPU.

De voeding zou ik wel vervangen, die kan best onbetrouwbaar zijn zeker als je een hoger wattage gaat gebruiken.
Een betaalbare vervanger zou de uitvoering: Sharkoon WPM Gold ZERO zijn

[ Voor 38% gewijzigd door Bouwer21000 op 04-02-2024 17:15 ]

https://www.youtube.com/watch?v=WRI94x5MEMM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retrotical
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-03 07:06
Een 5700x3d of 5800x3d er in prikken als gaming je usercase is, met een BIOS upgrade kan je gewoon een 5000 serie in je huidige moederbord gebruiken.
De 16gb ram kan voldoende zijn, hangt een beetje af van welke games je speelt.
1tb M2 SSD is ook enorm betaalbaar tegenwoordig, kan je je HDD vervangen.

[ Voor 16% gewijzigd door retrotical op 04-02-2024 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:28

Thomg

Aww yiss

Ik ga eigenlijk wel mee met uszka, er "moet" zoveel vervangen worden voor een schappelijke experience dat ik zou denken aan een nieuwe PC.
16GB vind ik niet meer echt passend bij een 4070 pc.
Pagina: 1