Hoi,
Gister heb ik de volgende set met onderdelen besteld en vandaag in elkaar gezet:
Nu werkt alles precies zoals verwacht op één ding na:
Ik kan de Displaypoort(en) van de GPU niet gebruiken samen met de HDMI poort. Dit is na de Driver installatie van AMD.
Voor de installatie van de drivers werken alleen de Displaypoort(en). Ik heb Windows 10 en 11 getest bij de geven hetzelfde resultaat.
In de huidige situatie (HDMI doet het en Display niet) detecteert Windows wel het extra scherm alleen blijft het scherm zwart en flikkert het naar "No signal" dit herhaalt zich ongeveer elke seconde. Ook heb ik de drivers opnieuw geïnstalleerd en een versie van 6 maanden geleden getest met hetzelfde resultaat.
De monitoren die ik gebruik zijn nog zwaar outdated, de vraag is dus zijn de schermen niet compatible met de GPU? Want met het Displaypoort op het moederbord werkt de boel dan weer wel.
Heeft iemand een suggestie? Ik weet het even echt niet meer.
Note: monitoren hebben DP 1.2 maar dat zou niks moeten uitmaken denk ik.
Gister heb ik de volgende set met onderdelen besteld en vandaag in elkaar gezet:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 379,- | € 379,- |
1 | Moederborden | ASRock B650M-HDV/M.2 | € 119,- | € 119,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6 | € 575,- | € 575,- |
1 | Behuizingen | Kolink Citadel Mesh | € 49,86 | € 49,86 |
1 | Processorkoeling | Scythe Kotetsu Mark II Rev.B | € 42,95 | € 42,95 |
1 | Ventilators | Arctic F12 PWM PST Zwart, 120mm | € 5,52 | € 5,52 |
1 | Geheugen intern | Lexar Ares RGB LD5EU016G-R6400GDLA | € 99,99 | € 99,99 |
1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Solid state drives | Lexar NM710 500GB | € 40,95 | € 40,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.407,17 |
Nu werkt alles precies zoals verwacht op één ding na:
Ik kan de Displaypoort(en) van de GPU niet gebruiken samen met de HDMI poort. Dit is na de Driver installatie van AMD.
Voor de installatie van de drivers werken alleen de Displaypoort(en). Ik heb Windows 10 en 11 getest bij de geven hetzelfde resultaat.
In de huidige situatie (HDMI doet het en Display niet) detecteert Windows wel het extra scherm alleen blijft het scherm zwart en flikkert het naar "No signal" dit herhaalt zich ongeveer elke seconde. Ook heb ik de drivers opnieuw geïnstalleerd en een versie van 6 maanden geleden getest met hetzelfde resultaat.
De monitoren die ik gebruik zijn nog zwaar outdated, de vraag is dus zijn de schermen niet compatible met de GPU? Want met het Displaypoort op het moederbord werkt de boel dan weer wel.
Heeft iemand een suggestie? Ik weet het even echt niet meer.
Note: monitoren hebben DP 1.2 maar dat zou niks moeten uitmaken denk ik.