Mijn kleine electrische (vouw)fiets topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:20

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ik zoek al een tijdje een electrische vouwfiets:

Vouwen, omdat het dan achter in de auto past en elektrisch omdat ik maar een beperkte hoeveelheid energie heb en hoop hiermee mijn actieradius wat te vergroten. het idee is naar een stad rijden met de auto en dan binnen de stad het meeste met het fietsje doen.

Ik heb al wat proef gereden daarbij bevielen mij wat grotere wielen wel beter en opzich reed de popal e-folt 1.0 tot heden het beste. valt binnen budget en eigenlijk is mijn enige echte bezwaar ik ben het nog niet helemaal eens over het uitelijk :P
De popal 2.0 is ook prima qua zit maar is afgeraden omdat er een bepaald kabeltje of stekkertje in de buurt van het klap mechanisme vaak stuk zou gaan.
Dus vroeg ik mij af of iemand toevallig een fietsje weet wat ik nog echt even moet proberen, mijn budget is 2000 euro. en ik wil ergens kunnen proefrijden. en hoewel ik 193 ben staat de popal al op zijn max (zou geschikt zijn voor 200 cm )

Afbeeldingslocatie: https://bike.nl/image/cache/catalog/images/Fietsen/Popal/Popal%20E-Folt/E-Folt%201%202022/Popal-E-Folt-1-Zwart-1-1500x1000h.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door twain4me op 21-02-2024 14:39 . Reden: link fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-06 00:46
Interessant. Zie veel elektrische vouwfietsen om me heen. Heb zelf twee analoge 24” vouwfietsen omdat m’n conditie prima is en er verder weinig stuk aan kan. Kosten me gebruikt max € 75 plus opknappen naar smaak. Dat ze 24” zijn en met een goede overbrenging scheelt enorm, ik haal normaal fietsend verkeer in en het fietst dus als een gewone fiets.

Wat is je persoonlijke bereik als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Topicstarter
AvWijk schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 01:12:
Interessant. Zie veel elektrische vouwfietsen om me heen. Heb zelf twee analoge 24” vouwfietsen omdat m’n conditie prima is en er verder weinig stuk aan kan. Kosten me gebruikt max € 75 plus opknappen naar smaak. Dat ze 24” zijn en met een goede overbrenging scheelt enorm, ik haal normaal fietsend verkeer in en het fietst dus als een gewone fiets.

Wat is je persoonlijke bereik als ik vragen mag?
offtopic:
Grappig dat je het topic nog gevonden hebt, ik dacht dat het inmiddels wel in de kelder van tweakers lag

Niet ver en constant genoeg voor een anologe fiets, te ver voor een rolstoel/invalide-scooter,(althans dat is mijn eigen mening :P ) qua wandelen is het afhankelijk van de dag, dips en pieken van medicatie en wat er bv gisteren is gedaan. 50 meter (daarom heb ik ook een invalide kaart) en 2 km in 1 etape zijn ongeveer de uiterste. thuis fiets ik op een hometraner en dat gaat best goed zolang het niet met teveel weerstand is, dan is 5 -10 km ook op mindere momenten geen probleem. Ik heb het concept al eens getest met lokaal gehuurde E-bikes en dat werkt goed, al ben ik dan wel beperkter qua startlocatie en daarom wil ik mijn eigen fietsje. Mijn auto heeft geen mogelijkheid voor een trekhaak voor een fietsen drager (en is nu al formaat oceanstomer :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Is gewicht een dilemma voor je?

Ik heb jaren geleden via Kickstarter een Mate X gekocht, eigenlijk een fatbike maar wel volledig inklapbaar. Past moeiteloos in een achterbak, weegt alleen wel wat natuurlijk. De nieuwe Mate Fusion ziet er trouwens een stuk handzamer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Topicstarter
ouweklimgeit schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:13:
De nieuwe Mate Fusion ziet er trouwens een stuk handzamer uit.
tnx, op het eerste gezicht een goede sugestie :)