Toon posts:

Kingstech autoradio mp3speler

Pagina: 1
Acties:
  • 476 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met deze speler? Hij is te krijgen bij Eynstein: http://www.eynstein.nl/a/788.html
De prijs is ook erg aantrekkelijk.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:16

Opa

Nu Multifocaal!

Schijnt ook RDS te hebben.
http://www.b2s.com/search/p.12444.html

Is idd wel hééél billig.

Kan geen reviews vinden...

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik krijg er maandag een aantal binnnen. Ben benieuwd naar de kwaliteit.
De CD-9118 heeft geen RDS, de CD-9228 wel, maar deze kan je niet in Nederland kopen.....

Verwijderd

Topicstarter
Gash: heb je al wat info?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:16

Opa

Nu Multifocaal!

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~heijx/megaphon.gif

* Opa Anna!

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Aangezien ik ook wel interesse in dit ding heb hoop ik dat iemand ondertussen al wat meer kan vertellen.

• paerad
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
In de afgelopen ct-magazine was een test van zon 12 automp3 players, hieruit kwam als beste uit de test de aiwa cdc mp3 en een jvc mp3 player(duurder).
Je schrikt wel van de resultaten van de niet-autoradio fabrikanten kwa kwaliteit, (a la harddisk/pc players in de auto) met name de kwaliteit van de versterker laat te wensen over.
advies: ga eerst een aantal reviews na en check buiten functionaliteit de KWALITEIT!

Verwijderd

Nee die 2 kwamen er niet uit als besten, je moet beter lezen.

Er waren 3 toppers
JVC
Kenwood
Aiwa

(willekeurige volgorde)

De een had features die de andere niet had, de een
werkte intuitiever dan de andere, en welke de voorkeur
krijgt is een persoonlijke keus.
De andere b merken kwamen er wat matig uit ja, al zaten
daar ook prototypes bij.

Ik heb het niet over de Harddisk dingen, dit vindt ik
persoonlijk geen oplossing.

• Flipmo2K
  • Niet online
Van welke maand was die Computer Totaal dan? Op hun site (daar staat de nieuwste uitgave uitvoerig beschreven) was nl. niks te vinden.

• Flipmo2K
  • Niet online
Hier is het apparaat ook nog te vinden, hoewel de prijs hier een stuk hoger ligt als bij Eynstein.

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 11 oktober 2001 13:45 schreef Flipmo2K het volgende:
Van welke maand was die Computer Totaal dan? Op hun site (daar staat de nieuwste uitgave uitvoerig beschreven) was nl. niks te vinden.
C't is geen Computer Totaal :)

http://www.fnl.nl/ct-nl/

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ben ook wel benieuwd naar de kwaliteit, al verwacht ik niet al te veel.
Op 2ehands-sites worden ze alweer doorverkocht...

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 14:33

Sjaak_Afhaak

Bleh!

keb hem laatst op de beurs in eindhoven gezien, en ik moet zeggen dat ik het een lachertje vond. het ding had 4x25 watt (das al wat weinig tegenwoordig). het radiogedeelte deed ie wel prima, maar toen de verkoper er een CDR'etje (met mp3's) in stopte, ben ik maar na 3 minuten weggelopen, omdat het ding nog steeds niet ingelezen was |:( Ik moet wel zeggen dat wel aantrekkelijk geprijsd was.

Hier staat tekst

• Flipmo2K
  • Niet online
Op donderdag 11 oktober 2001 15:01 schreef Gump het volgende:

C't is geen Computer Totaal :)
Hehe, hoe kan ik dat nou weten :D.

• Flipmo2K
  • Niet online
Op die site van C'T kan ik nix vinden over een mp3 autoradio test. Heeft iemand misschien een link?

• Flipmo2K
  • Niet online
Nou ja, als niemand iets meer kan vertellen over die Kingstech haal ik me wel een Pioneer DEH-3100R en ga ik daar wel effe stoer mee doen 8-).

Verwijderd

ik heb hem vandaag ingebouwd.

en klinkt erg goed. (komt mischien door me merkloze boxen)

en het laden van een cd met 100 mp3 tjes is zo gepiept.
hij heeft maar enkele seconden nodig.

ik vind de bediening vrij simpel.

hij wordt alleen verschrikkelijk warm.
maarja dit is mijn eerste autoradio dus kweenie of dat hoort.

ik weet wel dat de cds die uit mijn pioneer 105s net zo warm worden.

ik ben zeer tevreden over dit apparaatje.
en kingstech schijnt een van de marktleiders in china te zijn.

verder staan er op de kingstech site meer mooie apparaatjes om je auto mee vorzien van geluidjes

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 01:17 schreef Beukie het volgende:
Heeft er iemand ervaring met deze speler? Hij is te krijgen bij Eynstein: http://www.eynstein.nl/a/788.html
De prijs is ook erg aantrekkelijk.
hehe.. :)
ik wil nie lullig doen!.. Maar heb je je rijbewijs wel? :)

Verwijderd

Heb de versie met RDS nu. Na het lezen van sommige berichten van mensen vroeg ik me af of ik er wel goed aan gedaan had om em te bestellen. Heb em nu 1 week. En ik moet ik zeggen hij bevalt me echt zeer goed. Zie niet in waarom ik een duurdere van aiwa of jvc ofzo zou bestellen. Ook het lezen van mp3 cd's e.d. is binnen een seconde of 8 gebeurd. En dan heb ik het over een volle mp3 cd. Conclusie: Een zeer tevreden gebruiker van deze autoradio.

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Wat een super lelijk apparaat trouwens....

dan heeft een clarion dxz-718r toch een betere look en waarschijnlijk zeker sound....

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Maar wat kost doe en heb je ook meer info?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zaterdag 01 december 2001 21:01 schreef Speedyrage het volgende:
Heb de versie met RDS nu. Na het lezen van sommige berichten van mensen vroeg ik me af of ik er wel goed aan gedaan had om em te bestellen. Heb em nu 1 week. En ik moet ik zeggen hij bevalt me echt zeer goed. Zie niet in waarom ik een duurdere van aiwa of jvc ofzo zou bestellen. Ook het lezen van mp3 cd's e.d. is binnen een seconde of 8 gebeurd. En dan heb ik het over een volle mp3 cd. Conclusie: Een zeer tevreden gebruiker van deze autoradio.
Ben je nog steeds tevreden? en wat vindt je nou van de output? want ik wil er wel graag flink wat geluid uit hebben :D

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Op zaterdag 08 september 2001 02:05 schreef victorvo het volgende:
Schijnt ook RDS te hebben.
http://www.b2s.com/search/p.12444.html

Is idd wel hééél billig.

Kan geen reviews vinden...
http://www.hardware.info/reviews.php?id=233

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Nou, ik raad em af, heb em ook gehad,
Redelijk veel ruis over line-out. Niet wenselijk.
Skipt snel (leuke piepen krijg je dan met mp3's) en dat is met een flinke versterker erachter niet te doen.

tevens gaf me display het na nog geen 2 weken op...

Naar mijn mening echt waar naar z'n geld, alla andere merken zijn 3 a 4 keer zo duur, deze is dan ook 3 a 4 keer zo brak...

Enigste wat goed is in mijn ogen is de prijs...

Verwijderd

Ik ben ook van plan een mp3 speler voor de auto aan te schaffen en ik zag deze ook staan nu hoor ik iedereen zeggen dat ik die niet moet nemen. Welke moet ik dan wel nemen?

Verwijderd

Neem dat ding NIET, hij slaat de hele tijd over en met mp3's piept en kraakt ie als een gek, wordt er helemaal GEK van, morgen slinger ik dat ding uit de auto en dan ga ik me 165E trughalen.
Heb eff 2 130 watt kenwood speakers geprobeert (trekt ie nauwelijks) en zelfs al loopt de auto gestationeerd dan slaat ie nog over, dat was voor mij de druppel.
Misschien komt het omdat de radio redelijk verticaal in de auto zit (renault 5)
Weet iemand mij te vertellen of het daar aan kan liggen?.

Verwijderd

Wil je een echt goede MP3 autoradio hebben en toch niet (al te) duur moet je eens naar de Kenwood MP6090R kijken dat is echt een hele fijne speler ik heb hem nu 2 weken , gekocht bij http://www.mp3cdspeler.nl

Ze vertelde me ook dat ze Kingstech ook even verkocht hebben maar na 2 weken al mee opgehouden zijn vanwege de vele defecten en klanten die toch niet tevreden waren over hun aankoop.

Verwijderd

Hmm die kenwood valt toch ruim buiten me budget, is die lenco van de kijkshop wat?, is die nog ergens anders goedkoper te kopen?
Die lenco heeft 4*40 watt, voor mij in principe voldoende.

Verwijderd

Heeft iemand nog een goede sugestie ik ben erg benieuwd want ik ben er nog steeds niet uit het moet eigenlijk onder de 200 Euro uitkomen.

• Morre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2025
Op vrijdag 22 februari 2002 19:23 schreef Kloeloos het volgende:
Hmm die kenwood valt toch ruim buiten me budget, is die lenco van de kijkshop wat?, is die nog ergens anders goedkoper te kopen?
Die lenco heeft 4*40 watt, voor mij in principe voldoende.
Ik heb de Lenco, maar die geeft bij Mp3 cd's een soort van jitter geluid. En de Mp3's spelen gewoon goed af op de computer! En hij doet het niet bij alle nummers! Zou het aan de manier liggen hoe de mp3 gecodeerd is? Fraunhofer, lame en XING(de slechte encoder)

Ik laat wel weten bij welke encoder de radio begint de jitteren. Heb geduld, want vanavond heb ik geen tijd. Moet vakken vullen :P

Verwijderd

Ik heb een maand geleden zo'n Kingstech gekocht en ik moet zeggen datie prima bevalt. Ik heb'm ingebouwd in m'n 2e auto, een Mazda MX5, het geluid is prima en overslaan doet ie absoluut niet (en zo'n MX5 is keihard geveerd). De geluidskwaliteit zal voor kenners wel "redelijk" zijn maar dat doet er niet zoveel toe in een auto zonder akoestiek (cabrio dus). Prima dingetje voor weinig geld.
Ps. Als ik dan lees dat iemand klaagt dat ut nix is omdat ie ut in z'n Renault 5 niet doet.......(in een Renault 5 staat de radio bijna rechtop). Om nu een JVC of Pioneer van 600 Euro in een Renaultje 5 te hangen........

• Morre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2025
Ik heb de Lenco teruggebracht en de Kingstech gekocht. Bevalt goed! Beetje weinig vermogen maar genoeg voor een Peugeot 205XS 8-)

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 17:05 schreef Doggie het volgende:
Heeft iemand nog een goede sugestie ik ben erg benieuwd want ik ben er nog steeds niet uit het moet eigenlijk onder de 200 Euro uitkomen.
De Kingstech 9118 bij info@fastcom-online.nl voor € 155,78 excl. rembourskosten.

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 15:34

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Beetje late reply maar, ik heb hier een Marquant MCR-690 van kijkshop (175€).

Voordat ik hem ging kopen heb ik effe onderzoek gedaan waar Marquant vandaan komt en of het een goeie merk was, ik kwam bij http://www.allied-electronics.nl/ terecht en tot mijn verbazing kwam de adres van allied-electronics (Halfweg) erg bekkend voor, ja de bekende crap YOKO is ook van hun.

Maar ja kijkshop kenende kon ik altijd terug gaan als het me niet beviel, en om eerlijk te zijn ik heb hem al 5 dagen in mij auto (ook behoorlijk stug geveerd ;) )en ik ben uiterst tevreden ermee.

Geluid is prima en is bovendien 4x40watt (of het echt zo is weet ik niet maar komt goed geluid uit.
RDS/EON is ook aanwezig, je kan je MP3's in mappen verdelen en vervolgens in die mappen zoeken, bijv. je kan een album onder een bepaalde map zetten en daaruit spelen en als die map helemaal afgespeeld is gaat ie met volgende map verder, je kan ook uitteraard alles doorelkaar laten spelen of vanaf begin op alfabetisch volgorde ongeacht welke map MP3's zijn.

Ik heb hem geen een keer over zien slaan, en geloof me ik heb paar hobbelige weggetjes bezocht om dit te testen *D

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Klinkt als een redelijke vervanger voor de kenwood 6090 die uit m'n auto gejat is :(

heeft * alt-92 wellicht binnenkort toch weer mp3 in de auto :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Afneembarefront van Marquant ziet wat beter uit dan van Kingstech, dus geen knopjes die door drukken naar achterkant en bovendien komt display ook met de frontje mee als je het eruit trek (een echte front dus :P ) frontje gaat met een servootje omlaag zodat je cd'tje kan wisselen of front af kan halen, en de plaatje waar front op bevestigd word gaat weer automatisch naar binnen en er zit een rode knipper ledje om dieven te waarschuwen, kortom oogt ook best wel leuk.

Hier een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://home01.wxs.nl/~ozen0010/img/forums/marq.jpg
Klik hier voor een heeele grote plaatje

Ik promoot niets hier, ik wil gewoon wat meer info over deze MP3 speler geven aan mede tweakers, dus goedkoop hoeft niet lelijk te zijn :)

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 02:31 schreef Reptile-X het volgende:
Beetje late reply maar, ik heb hier een Marquant MCR-690 van kijkshop (175€).

Voordat ik hem ging kopen heb ik effe onderzoek gedaan waar Marquant vandaan komt en of het een goeie merk was, ik kwam bij http://www.allied-electronics.nl/ terecht en tot mijn verbazing kwam de adres van allied-electronics (Halfweg) erg bekkend voor, ja de bekende crap YOKO is ook van hun.

Maar ja kijkshop kenende kon ik altijd terug gaan als het me niet beviel, en om eerlijk te zijn ik heb hem al 5 dagen in mij auto (ook behoorlijk stug geveerd ;) )en ik ben uiterst tevreden ermee.

Geluid is prima en is bovendien 4x40watt (of het echt zo is weet ik niet maar komt goed geluid uit.
RDS/EON is ook aanwezig, je kan je MP3's in mappen verdelen en vervolgens in die mappen zoeken, bijv. je kan een album onder een bepaalde map zetten en daaruit spelen en als die map helemaal afgespeeld is gaat ie met volgende map verder, je kan ook uitteraard alles doorelkaar laten spelen of vanaf begin op alfabetisch volgorde ongeacht welke map MP3's zijn.

Ik heb hem geen een keer over zien slaan, en geloof me ik heb paar hobbelige weggetjes bezocht om dit te testen *D
Ik zag 'm vd. week in 'n foldertje vd. Kijkshop staan. Op zich lijkt 't wel 'n redelijke autoradio, voor 'n redelijke prijs. Geeft die trouwens de titels vd. nrs. weer :?

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 12:01
Op zaterdag 08 september 2001 12:04 schreef Gash het volgende:
Ik krijg er maandag een aantal binnnen. Ben benieuwd naar de kwaliteit.
De CD-9118 heeft geen RDS, de CD-9228 wel, maar deze kan je niet in Nederland kopen.....
Wij hadden eerst een zonder RDS, maar de speler was gelijk kapot gegaan(waarom? Geen idee) dus toen met de garantie omgeruild maar toen hadden we er opeens een met.
Werkt perfect trouwens dat ding in de auto van m'n pa. Maar die heeft ook maar normale speakers. Ik zou niet weten wat hij in mij auto met m'n extra versterker die 2x100 watt RMS op m'n hoedenplank speakers zet en daarbij ook nog eens 200 watt RMS op m'n basstube. Als ik een MP3 cd-speler (Lenoxx) pak die 60 seconden vooruit leest, waarvan ik niet eens wist dat hij over kon slaan totdat ik hem in mijn auto aansloot op m'n aux ingang, als er lang genoeg (meer dan 60 secs, duh) een bass klinkt dan slaat hij constant over, geen idee waarom >:0 Moet ook nog eens die kingstech testen eigenlijk in mijn auto...

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Op maandag 15 april 2002 20:30 schreef DaMan het volgende:

[..]

Geeft die trouwens de titels vd. nrs. weer :?
Ja dat doet Marquant, geeft de bestand namen en map namen weer op de display tijdens afspelen mp3's en bladeren van mapen. Kingstech doet dat ook.(mijn collega heeft een Kingstech, daarom kan ik daarover ook mee praten)

Verwijderd

de 9118 heeft tegenwoordig ook RDS, verder kan ie met slechte cd's TE warm worden en daardoor wil de cd er niet meer uit en wil ie de cd ook niet meer spelen. Komt vooral voor als er ook flink wat data opstaat.

• d-motion
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

Ik heb sinds meer dan een jaar de Aiwa CDC MP3. Is mischien iets duurder dan alle spelers die hier genoemd worden maar hij is echt goed.

1 nadeel : Hij start alle mp3's iedere keer vanaf het begin wat zeer lastig is als je lange mixen hebt (Hij heeft dus geen resume).

Voordeel : Afstandsbediening aan het stuur.

WWW.RC5.NL

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 17:29
Kunnen die MP3 spelers met een playlist overweg?
Vooral met thema CD's vind ik het belangrijk om de volgorde van opname van het album te houden.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:02

Harrie

NederVlaming

^schop^

Op de site van AAArde staat ie ook, maar dan wel met een andere afbeelding, wat overigens dezelfde afbeelding is als op de site van kingstech..

[url="http://66.70.170.38/catalog/product_info.php?products_id=34&osCsid=25d762ef36e832e2d97b9d3e512ecbcb"]http://66.70.170.38/catalog/product_info.php?products_id=34&osCsid=25d762ef36e832e2d97b9d3e512ecbcb[/url]

Zijn er nog meer mensen met ervaringen?? Ik wil hem misschien kopen voor in mijn Opel corsa van 15 jaar oud :+.

Verwijderd

man man man

ding ziet er niet uit vinnik, en allerlei troubles er mee dus, overslaan blabla je leest het wel

goedkoop is duurkoop

zoek voor een echt merk zou ik zeggen

ps bij de lidl of aldi was er pas ook een d8 ik
Pagina: 1