Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRBaas
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 23-07-2024
Keuzestress, inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer. Onlangs is mijn 65 inch tv (samsung ue65tu8000wxxn) defect geraakt.

Ik zou graag een 65 inch weer willen.
Ik heb gekeken naar een Philips 65OLED708 (2023) en een Samsung QLED 65Q74C (2023).

Budget is ca 1500 euro.

Zijn dit goede modellen, of zijn er nog andere merken?
Ik heb totaal geen verstand van de techniek, die kennis zal hier ongetwijfeld aanwezig zijn.

Beste antwoord (via MRBaas op 04-02-2024 18:20)

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
@MRBaas Ik zou zelf de lg c3 kopen voor jou budget als je perse oled wil, voor lcd fald displays weer eerder samsung of sony.
De eerste generatie quantum dot oleds van samsung schijnen nogal snel in te branden, de helderheid van die tvs is door firmware updates minder helder gezet en niet veel beter dan de modellen van lg.
Dat paneel zit ook in die sony meen ik.
Philips oled tvs hebben weer ambilight dat kan ook de reden zijn om die te kopen er zitten ook panelen van lg display in.

[ Voor 18% gewijzigd door Goofy1978 op 04-02-2024 11:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:40

FeaR

In GoT we trust

MRBaas schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:11:
Ik heb totaal geen verstand van de techniek, die kennis zal hier ongetwijfeld aanwezig zijn.
Dan wordt het inlezen in de technieken, de voor- dan wel nadelen. Mogelijk valt één van de twee dan al af (lees: direct zonlicht en OLED is een no-go). Door het verwijderen van de template ontbreekt ook de informatie waar de TV voor gebruikt gaat worden. Nu is de short list nietszeggend.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRBaas
FeaR schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:33:
[...]

Dan wordt het inlezen in de technieken, de voor- dan wel nadelen. Mogelijk valt één van de twee dan al af (lees: direct zonlicht en OLED is een no-go). Door het verwijderen van de template ontbreekt ook de informatie waar de TV voor gebruikt gaat worden. Nu is de short list nietszeggend.
Ik zal mij inderdaad gaan inlezen in de technieken. De tv gaat gebruikt voor het kijken van Ziggo, YouTube en Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PigRush
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-09 09:38
Zelf vandaag de knoop doorgehakt voor de Sony XR77A84L

De 65 inch:
Zie (uitvoering: Sony Bravia XR-65A84L (premium afstandsbediening) Zwart)

Qua prijs en kwaliteit voor films/series vind ik dat deze tv toch wel het meeste eruit haalt. Plus vandaag heeft Smits Arnhem een mooie aanbieding. De 77 inch voor 2700 euro kunnen krijgen (normaalprijs 3800).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRBaas
PigRush schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 22:22:
Zelf vandaag de knoop doorgehakt voor de Sony XR77A84L

De 65 inch:
Zie (uitvoering: Sony Bravia XR-65A84L (premium afstandsbediening) Zwart)

Qua prijs en kwaliteit voor films/series vind ik dat deze tv toch wel het meeste eruit haalt. Plus vandaag heeft Smits Arnhem een mooie aanbieding. De 77 inch voor 2700 euro kunnen krijgen (normaalprijs 3800).
Dat is inderdaad een mooi toestel. Dat wordt het budget verhogen 😀.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
@MRBaas Ik zou zelf de lg c3 kopen voor jou budget als je perse oled wil, voor lcd fald displays weer eerder samsung of sony.
De eerste generatie quantum dot oleds van samsung schijnen nogal snel in te branden, de helderheid van die tvs is door firmware updates minder helder gezet en niet veel beter dan de modellen van lg.
Philips oled tvs hebben weer ambilight dat kan ook de reden zijn om die te kopen er zitten ook panelen van lg display in.

[ Voor 18% gewijzigd door Goofy1978 op 04-02-2024 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosti Ham-Kaas245
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05-2024
Goofy1978 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:39:
Dat inbranden is ook zwaar overdreven zeg… Je refereert denk ik aan het onderzoek van Rtings? Die laat zien dat de eerste generatie QD-OLED *meer* last heeft van inbranden t.o.v. de LG OLED schermen. Dat is wel onder zeer extreme omstandigheden die je bij normaal gebruik nooit mee zult maken. Het is pijnlijk voor Samsung dat ze het argument hebben gebruikt dat QD-OLED minder last heeft van inbranden, maar ook niet meer dan dat. Verder zijn de schermen, en dan vooral die van Sony, toch echt wel beter in kleurweergave, piekhelderheid en aansturing. Dat inbranden zou ik persoonlijk dus niet meenemen in mijn beslissing…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
@Tosti Ham-Kaas245 de eerste quantum dot oleds van Samsung zijn van 1500 naar ongeveer 1000 nits teruggezet met nieuwe firmware.
Geen idee waarom ze dat doen, tegen inbranden is het vast niet.
Pagina: 1