Benaming aansluitingen op versterkers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Braambos
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 29-02-2024
Goedendag.
Ik heb wat simpele (denk ik) vragen over aansluitingen op versterkers.

Ik wil een versterker kopen waar ik tenminste 3 dingen tegelijkertijd kunnen aansluiten: 1] CD-speler, 2] Cassettedeck, 3] Wifi of Bluetooth streamer.
Gaat dat lukken met de Yamaha A-S201 versterker die ik overweeg te kopen?

IK heb een plaatje bijgevoegd van de handleiding waarop je de ingangen ziet. Die heten dan ‘Tuner-aansluitingen’ of ‘PB-aansluitingen’.
Maar moet je bijvoorbeeld op die Tuner-aansluitingen persee een tuner aansluiten? Of kan een cassettedeck er ook op? Wat kan wel en wat kan niet?

Alvast hartelijke dank voor de hulp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HThES0VMDZWdXOIBmDAph0W_n5I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rCGB3mccANJi0fWby02xpQ0B.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:46
Cd - cd speler
Line 1 - streamer
Line 2 - 2x cassette - 1x afspelen , 1x opnemen

Kan dus prima

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:21
Cassettedeck op 7.
Cd speler kan op 4.
Wifi of Bluetooth streamer kan op 6.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Braambos
Fantastisch! Gaat dus lukken, zie ik.
Maar kun je op 5 (daar staat bij 'Tuner aansluitingen') alleen een tuner aansluiten of ook bijvoorbeeld een streamer?
Ben gewoon benieuwd of die benamingen van die aansluitingen zoals 'CD' en T'uner', of dat eigenlijk onzin is. Dus dat die aansluitingen gewoon gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
De aansluitingen zijn voor alle ingangsbenamingen gelijk. De enige uitzondering die je ooit zal tegenkomen is Phono. Die is voor platenspelers, en heeft een andere karakteristiek. (Lage tonen worden versterkt). Het klinkt voor geen meter als je daar iets anders op aansluit dan een platenspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Braambos
Duidelijk. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:43
Meester_J schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 20:10:
De aansluitingen zijn voor alle ingangsbenamingen gelijk. De enige uitzondering die je ooit zal tegenkomen is Phono. Die is voor platenspelers, en heeft een andere karakteristiek. (Lage tonen worden versterkt). Het klinkt voor geen meter als je daar iets anders op aansluit dan een platenspeler.
Had een keer connectieproblemen met de streamer. Tot midden in de nacht bezig geweest en eindelijk kreeg ik hem aan de praat. Had alleen de fout gemaakt dat hij per ongeluk hier op was aangesloten... Bovenburen meteen wakker :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Braambos
Haha! Maar van je fouten leer je...
Pagina: 1