Bewust niet kiezen voor iets dat niet bestaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 13:17

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Opvallend is dat SIDN bewust niet kiest voor een Europese cloudprovider omdat zo'n dienst er niet is. Er bestaat 'geen volwaardig Europees alternatief' voor AWS.
nieuws: SIDN wil domeinregistratiesysteem naar AWS verplaatsen
@TijsZonderH

Ik weet niet zo goed hoe ik de fout moet definiëren, maar de zin roept bij mij vraagtekens op rondom taalkundige correctheid :? .

"Ik ga maandagochtend bewust niet met de vliegende auto naar het werk, omdat zo'n auto er niet is".
"Ik eet bewust vanavond geen warm ijsje na het eten, omdat ijs nooit warm kan zijn"

Hoe bewust is een keuze als een van de opties onmogelijk is (kun je überhaupt spreken van een keuze)..

You get my point?

[ Voor 7% gewijzigd door Eagle Creek op 03-02-2024 17:46 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 16:27

Rmg

Eigenlijk zou de stelling moeten zijn dat er bewust gekozen is voor een Amerikaanse cloud provider omdat er geen europees alternatief is.

Je vliegende auto voorbeeld is niet correct want er bestaan überhaupt geen vliegende autos.

"Ik heb bewust niet mn fiets gepakt, want ik heb geen fiets, heb de auto gepakt" -> rare constructie

"Ik heb bewust mn auto gepakt, want ik heb geen fiets" -> andere vervoersoptie is wel overwogen maar niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:59
Het echte probleem hier is volgens mij dat de stelling die SIDN inneemt niet overeenkomt met wat Tweakers schrijft. 'Geen volwaardig alternatief' vs 'niet bestaand alternatief'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-09 15:06

DaFeliX

Tnet Devver
Eagle Creek schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:46:
[...]

nieuws: SIDN wil domeinregistratiesysteem naar AWS verplaatsen
@TijsZonderH

Ik weet niet zo goed hoe ik de fout moet definiëren, maar de zin roept bij mij vraagtekens op rondom taalkundige correctheid :? .

[...]
(ik reageer als lezer, ik heb Tijs hier niet over gesproken)

Ik had dit ook gezien, maar ik las het 'geen volwaardig Europees alternatief' dat tussen quotes staat als iets wat de ander beweert, maar niet objectief te staven is.

Dus SIDN zegt dat het een bewuste keuze maakt, én praat dat goed door o.a. aan te geven dat er geen Europees alternatief zou zijn, maar dat wij allemaal aanvoelen dat dit een kul-argument is want dat is helemaal niet waar.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:06

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Wat @DaFeliX zegt klopt wel, het gaat om hoe SIDN ernaar kijkt. Die gaan naar een AWS omdat het vindt dat er geen goed Europees alternatief voor AWS is. Volgens mij komt dat uit de context van het artikel verder wel duideijk gneoeg naar voren.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.