Sanivesk thermostatische radiatorkraan inregelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickvdruit
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08-05 22:17
Hello,

Ik had in mijn woning nog twee "ouderwetse" radiatorkranen die ik wilde vervangen. Ik heb bij de Gamma de Sanivesk thermostatische radiatorkraan gekocht. Bij de productbeschrijving staat dat deze ook in te regelen zijn. Heeft iemand ervaring hoe dit te doen? Ik kom er zelf niet uit, zie nergens iets met cijfers of iets waar ik aan kan draaien.

Hoor het graag!

Nick

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Foto? En heb je ze al gemonteerd?

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickvdruit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2XV4IqAUFB564TwhMnqC3ZIP9TQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6B8ZQcyWH7AdnwkRTqvY99ns.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is 'm, ik heb er 1 gemonteerd, de andere nog niet.

[ Voor 0% gewijzigd door nickvdruit op 03-02-2024 18:20 . Reden: taalfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:42

D4NG3R

kiwi

:)

Dat is de kraan ja, daar hoort een k(n)op op. Zonder de knop kan je er niks mee.

In principe is de schroefaansluiting universeel, maar van het zelfde merk bij de Gamma: https://www.gamma.nl/asso...tatisch-m30-wit/p/B204607

[ Voor 81% gewijzigd door D4NG3R op 03-02-2024 18:25 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:00

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Het wordt eigenlijk een ventiel genoemd, geen kraan.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickvdruit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aptYYklfh-JK2o6UbzaTD4ZFi7A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iZ8mgU1xHnp4RlSeH8cIvPix.jpg?f=fotoalbum_large

Deze knop zat erbij, maar heb er een Tado op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Die is niet instelbaar.
De knop die er op zat/zit is een beschermknop, je kan hem wel als hand knop gebruiken.
Een handwiel of thermostaatknop is gangbaarder, een Tado kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickvdruit
Dus wat hier in de beschrijving staat klopt niet? "Inregelbare uitvoering, voor het afstellen van de juiste hoeveelheid water per radiator en het inregelen van de CV-installatie"?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbF6tfbT1Rfzl--GnuWv1XhnVQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bD8nFOS6HAJOuuBCjBdizbpc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:42

D4NG3R

kiwi

:)

Maar wat klopt er dan niet aan de beschrijving? Het ding is inregelbaar, net zoals dat een auto bestuurbaar is. :)

De Tado regelt hem in, net zoals dat jij een auto zou moeten besturen.

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 04-02-2024 11:45 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickvdruit
Ik dacht dat deze inregelbaar t.b.v. waterzijdig inregelen, dat die regelbaar was met die draai knop leek me nogal vanzelfsprekend. Heb de gene die nog niet geïnstalleerd was maar terug gebracht, de radiator waar ik hem wel al geïnstalleerd had kon ik gelukkig met een voet ventiel inregelen. Dank voor jullie reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@nickvdruit is die bovenste zeskant niet gewoon draaibaar om hem in te regelen? Dat lijkt namelijk los te staan van de onderste zeskant waarmee je het geheel open kan maken. Ik gok dat je rechtsom de slag van de pin korter maakt, waardoor "open" minder open wordt.

"Inregelbare uitvoering" is in deze context en met de beschrijving die ze geven hetgeen wat je zoekt, dus het moet kunnen.

[ Voor 19% gewijzigd door Rimco op 04-02-2024 21:11 ]

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Eens met hierboven, alleen apart dat er geen cijfers voor instellingen op staan.
Er zat verder niks bij als handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickvdruit
Zat geen handleiding bij nee. Ik kan het pinnetje eruit draaien:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43rLIjXkoye_7A3x-4MRG8Sh8dQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C8zodQ9Nt6dCTvmFBoXaruC0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickvdruit
Iemand nog een idee? Die ''pin'' hierboven kan ik er niet echt verder indraaien, alleen eventueel wat losser draaien. Meer naar buiten draaien lijkt mij er toch alleen voor te zorgen dat de radiator juist niet helemaal gesloten kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11-05 20:17
Dus, de kleine zes tand is draaibaar om deze in te stellen?
Pagina: 1