Op zaterdag 08 september 2001 02:53 schreef kRiTz_C het volgende:
Enige wat ik flink de moeite waard in groningen vind is Sound Gallery in de stationsstraat (vlakbij centrum.)
Eringa is bijna alleen (of alleen) B&O tegenwoordig.
Te weinig vergelijkingsmateriaal daar.
B&O?!?
dat ben ik er toch niet echt tegengekomen, veel "normale" merken zoals marantz wel. TV's zijn vooral van Loewe. naar mijn idee toch veel meer een zaak voor geluids (en beeld) kwaliteit, dan voor design, wat B&O natuurlijk vooral is.
Ze hebben er goede luisterruimtes, en ik werd er de vorige keer dat ik er was erg netjes geholpen, het was toen wel vrij rustig, dus misschien dat je soms langer moet wachten of een afspraak moet maken om te kunnen luisteren/kijken. Ze richten zich inderdaad wat meer op de duurdere spullen, je zult er geen pioneer super bass mini-setjes tegenkomen. maar het is onzin dat het direct 20.000 gulden moet kosten. Verder geven ze naar mijn mening goed advies, ze proberen je in ieder geval niet direct het duurste aan te smeren.
Ik heb bij Eringa een maand geleden een Marantz dv-7010 dvd speler gekocht, en ben dus tevreden over de service. Het enige probleem was de tijd die het duurde om dat ding regiovrij te maken. Dit probleem lag echter buiten Eringa zelf, en ze hebben me telefonisch steeds goed op de hoogte gehouden van de situatie.
De laatste keer dat ik bij sound gallery was, werd ik een stuk minder vriendelijk geholpen. Na eerst een kwartier gewacht te hebben (de verkoper was aan de telefoon druk aan het vertellen hoe leuk z'n vakantie was geweest), werd ik redelijk haastig geholpen, en na 5 minuten stond ik weer buiten, wel met de aanbieding dat ik een afspraak kon maken om nog een keer te luisteren. Maar daar had ik niet zoveel zin meer in, aangezien bij elke mogelijkheid die ik voorstelde (als verdere uitbreiding op mijn systeem, ik heb nu stereo, wilde een dvd speler kopen, om op termijn uit te breiden naar surround) de verkoper met een duurder alternatief aan kwam zetten...
Verder bleek de dvd speler die ik wilde kopen hier een stuk duurder te zijn dan bij Eringa. Dit is wel een eenmalige ervaring, misschien is het meestal beter.