Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMvB
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-02 21:53
Ik krijg heel moeizaam een scherpe/goede foto met dit apparaat. Ook als ik een foto maak dan lijkt hij oke, maar zodra ik hem bekijk word deze nog snel bewerkt lijkt het en komt er een 'laagje' overheen die de foto anders maakt. Meer mensen die dit ervaren? Je kan wat instellen bij intelligente optimalisatie, maar alle 3 de opties zijn niet goed. Echt niet tof |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Zonder voorbeelden kunnen we je niet goed helpen.

Het is wel bekend dat Samsung er een laagje overheen gooit die achteraf er op wordt gegooid.

Om het te testen zou je wat fotos in de pro modus kunnen maken. Daar zit geen extra sharpening etc bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMvB
Even een filmpje op youtube gezet met wat ik bedoel :

https://youtu.be/_IF1rHhyMmI?si=Ed0fPyNKNltScfPX

[ Voor 81% gewijzigd door MrMvB op 04-02-2024 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Bij deze video kan ik niet echt concluderen dat het slechter wordt. Ja, je ziet duidelijk dat er wat kleur- en belichtingscorrectie gedaan wordt, maar over scherpte valt niks te zeggen aan de hand van een video.

Deel eens de foto zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 04-02-2024 00:14 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMvB
Ja dat is vooral het punt, die correctie. Heel vervelend dat je dat niet kan uitzetten.

Morgen even kijken voor foto's. Bestanden zijn te groot om te uploaden hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Weet niet of het in pro modus niet gebeurd.
Maar het is een veel voorkomende klacht volgens mij. Dacht ook al bij de S23.
En volgens is er niets aan te doen.
https://us.community.sams...oying-photos/td-p/2791435

Vind het zelf prima als fabrikanten dit aanbieden. Maar dan wel als optie die je zelf aan/uit kunt zetten.
Veel gallery apps kunnen dit ook. Maar dan achteraf en dan ben je ook meer in controle.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:55
Je kunt gewoon in RAW formaat schieten, doet de telefoon niets met bewerken of scherpstelling, kun je het zelf achteraf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:07
Ik heb een S23 plus. Ik snap wat je bedoelt, hij doet bij mij hetzelfde. Is dat niet gewoon een stuk after processing wat er gebeurd? Anders telefoons zoals de pixel doen dit ook.

Ik he zelf geen last van slechte foto's. Dus ik heb eerlijk gezegd ook nooit gekeken of die extra laag het negatief beïnvloed.

Dat gezegd hebbende kan ik alleen maar beamen wat hierboven genoemd word. Foto's delen en pro modus proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMvB
In de pro modus heb je het niet, maar dat is 'niet handig'. Ben je continu bezig met 4 dingen aan te passen voor een shot. En elke foto hard moeten na bewerken schiet ook niet op natuurlijk. Lees bij de post van Darkside dat dit dus een bekend 'probleem' is. Hopen dat ze het met een update kunnen verwijderen/aanpassen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bij elke telefoon en camera die een jpg-bestand als uitvoer heeft, worden de foto's nabewerkt. Zoals eerder geopperd, kun je een RAW al uitvoer nemen en dat omzetten naar jpg. Als je er voor de rest niets aan doet, zoals belichting verbeteren en verscherpen, is de uitvoer 3x niets.
Dat de manier die Samsung gebruikt, niet naar jouw smaak is, is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMvB
Peatsmoke schreef op zondag 4 februari 2024 @ 18:38:
Bij elke telefoon en camera die een jpg-bestand als uitvoer heeft, worden de foto's nabewerkt. Zoals eerder geopperd, kun je een RAW al uitvoer nemen en dat omzetten naar jpg. Als je er voor de rest niets aan doet, zoals belichting verbeteren en verscherpen, is de uitvoer 3x niets.
Dat de manier die Samsung gebruikt, niet naar jouw smaak is, is een ander verhaal.
Maar alle vorige modellen schoten wel direct perfecte plaatjes. Nu is het verschil is te groot. Je gaat van een strak eerste beeld naar een overdreven gemaakt 'nep' beeld. Dat was nooit bij mijn andere Samsungs! Maar als dit het is en blijft, dan is het voor mij einde oefening. Kut telefoon!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MrMvB schreef op zondag 4 februari 2024 @ 18:54:
[...]

Maar alle vorige modellen schoten wel direct perfecte plaatjes. Nu is het verschil is te groot. Je gaat van een strak eerste beeld naar een overdreven gemaakt 'nep' beeld. Dat was nooit bij mijn andere Samsungs! Maar als dit het is en blijft, dan is het voor mij einde oefening. Kut telefoon!
Verkopen en je oude telefoon weer gebruiken of een inruilen voor iPhone 15 Pro Max. Erover blijven klagen en je nog twee jaar ergeren, leveren te veel negatieve energie op.
Pagina: 1