Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackflash27
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:38
Ik wil een nieuwe HT receiver kopen om mijn oude Marantz SR8002 te vervangen. Qua 'build kwaliteit' en vermogen (125 watt per channel) zou ik dan uitkomen op de Cinema 40. Maar heb ik dat eigenlijk wel nodig?

Mijn focus ligt op stereo muziek, waar ik dan ook een aparte amp voor gebruik, de Marantz model 30. Ik heb een set B&W 702S3 front speakers en een B&W DB4S sub en een setje oude Tannoy DC6 Revolution signature boekenplank speakers die dienen als surrounds. Verder komt er een nieuwe Sony Bravia OLED 77 inch tv aan de muur. De stereo amp stuurt de fronts aan bij surround geluid / films / TV en fungeert derhalve als power amp voor de receiver. Ik ben niet van plan mijn 5.1 systeem te gaan upgraden naar 7.1 of anderszins.

Wat me aanspreekt aan de Cinema 40 is dat er betere componenten zijn gebruikt, en er geen plastic voorpaneel zit, maar een aluminium frame. Daarnaast de 125 watts per kanaal (vs. de 110 bij de cinema 50) zou een andere reden kunnen zijn voor dit model te kiezen. Maar aangezien de fronts al aangestuurd worden door de stereo amp, heeft dat extra vermogen voor de fronts geen meerwaarde (of werkt het niet zo?). Los van deze zaken verschillen beide modellen niet heel erg veel (voor zover ik weet).

Is de cinema 40 de meerprijs waard t.o.v. de cinema 50 in mijn situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:43

FeaR

In GoT we trust

Jackflash27 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 15:59:
Is de cinema 40 de meerprijs waard t.o.v. de cinema 50 in mijn situatie?
Qua vermogen? Nee omdat je een losse stereoversterker gebruikt, waarbij het verschil tussen 110 en 125 Watt te verwaarlozen is. Je ontlast de voeding van de surround receiver wel waardoor er meer head room is voor de andere speakers. Maar nogmaals, met vermogen loopt het veelal wel los. Kijk vooral naar het aantal HDMI ingangen, versie van Audyssey, opties voor Zone 2, etc.

Waarvan is de front van de Model 30 gemaakt? Ik zou, als beide componenten op elkaar en in het zicht staan, matchen met de te kopen Cinema. Eventuele meerprijs van matchende looks zou mij het zeker waard zijn.

Verder mogen dit soort topics in Beeld en geluid koopadvies: AUD > BGK

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 03-02-2024 16:58 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.