S1NN3D schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:27:
@
PigRush Aankoopadvies doen we in BGK; je topic is daarheen verplaatst.
“Goede geluidsbelevenis” is nogal subjectief. Je openingspost biedt te weinig informatie om daar een fatsoenlijk antwoord op te krijgen. Waar ben je naar op zoek? Goed geluid bij muziek? Goede surround ervaring? Dan ben je met een soundbar mijns inziens op het verkeerde spoor. Zoek je een cleane setup met aansluitgemak, juist op het goede.
Hmm ja, ik zal mijn vraag iets verder specificeren.
Inmiddels trouwens de knoop doorgehakt. De Sony XR-77A84L ontvang ik binnen enkele dagen.
Met geluidbelevenis bedoel ik het geluid voor films en series.
Nu heb ik zelf bijvoorbeeld de Sony HT-A7000 gevonden. Deze (dure) soundbar die ook aan te vullen is met een subwoofer en rear speakers heeft als voordeel dat je gebruik kan maken van Acoustic Center Sync (soort van Q-symphony, maar dan van Sony). Dat is een functie waarbij het tv-geluid ook als centerspeaker functioneert. De Sony soundbar is dus compatible met de Sony TV.
Maar... Dit systeem is vreselijk duur. De soundbar zelf is al 1200 euro en met subwoofer + rear speakers ga je richting de 2k+. Daarnaast zijn de reviews voor alleen een soundbar ook niet spetterend, dus die sub en rear speakers zijn wel een must.
Daarom kijk ik naar een alternatief, de Samsung Q990C soundbar. Voor 850 euro (incl. cashback) heb je een goede soundbar, subwoofer en 2 rear speakers. Alleen, deze mist weer Acoustic Center Sync.
De vraag is dan, hoe groot is het gemis van het Acoustic Center Sync?
Is Acoustic Center Sync echt een wereldse aanvulling op het cinema-effect, of stelt het weinig voor en kan ik net zo goed voor de Samsung Q990C kiezen?